Huiswerk


#21

bij mij was het totaal anders mijn ouders keken niet om naar het huiswerk geen beloningen geen straffen dus geeindigd met een diploma waar je geen u tegen zegt hahaha en op mijn 16 gestopt met school… daarom vroeg ik me dus af of dit de goeie weg was en zover ik nu lees doe ik het niet zo slecht haha wellicht dat ik de beloning zelf verander

maar hij ziet dat mama nu ook weer een opleiding volgt misschien dat hem dat ook wat stimuleert hij zijn huiswerk ik de mijne haha

groetjes


#22

Ik ben echt verbaasd over wat ik hier allemaal lees… HUISWERK??? 9 JAAR???
Ik heb op verschillende scholen gewerkt, maar zoveel huiswerk… nog nooit mee gemaakt. Op school ben je om te leren en thuis mag je lekker spelen. Af en toe wat huiswerk om er een beetje aan te wennen ok. Maar iedere week topo, rekenen en dictee mee naar huis… vind ik persoonlijk te ver gaan.

Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is maar was gewoon even verbaasd!!!

Groetjes en veel succes

PS: denk dat iedere juf/meester blij is met je aanpak. Bij mij is de afspraak in de klas: als je met me overlegt kun je veel met me regelen, laat je het op zijn beloop dan heb je een probleem… Het doel is neem ik aan, vooral zelfvertrouwen te krijgen.


#23

hoi mamariska

ja af en toe denk ik ook dit is echt teveel vrijdag heeft hij dictee meegekregen taal en nog extra schrijfwerk omdat hij het handschrift van zijn vader heeft af en toe kan die het zelf niet meer lezen en daar gaat dat best een groot deel van zijn weekeind in zitten terwijl het vandaag dus zulk mooi weer was zat hij achter zijn bureau te werken na een uur zeg ik dan ook en nu is het klaar ga lekker naar buiten dan gaan we vanavond nog wel even zitten.
en als ik mijn zus zo hoor haar zoon krijgt nog heel geen huiswerk en hij zit een klas hoger dan mijn zoon

maar hij had uiteindelijk wel een goedje gescoord met zijn spreekbeurt hihi

dinsdag hebben we een gesprek op school omdat de raporten vervallen normaal gaven ze er 3 per jaar nu alleen twee dus wellicht ga ik daar even navraag doen en zeggen dat het wel heel veel is.

groetjes


#24

o ja deze week hebben ze ook voor het eerst engels erbij gekregen gelukkig nog geen huiswerk ervan want als dat er ook nog bij komt ga ik klagen haha


#25

En hoe was het gesprek op school???


#26

hoi

niet al te best helaas hij loopt flink achter vergeleken met de andere kids maar hij is wel de popi jopie van de klas (aldus de juf) nou dat laatste is leuk maar niet belangrijk.
dus ipv minder huiswerk krijgt hij nu nog veel meer om te kijken of hij er weer bij kan komen. ik heb dus nu standaard drie mappen met werk liggen naast het gewone huiswerk die hij moet maken.
de komende tijd zal er niet veel van te recht komen aangezien opa en oma zijn overgekomen maar ik probeer het dus ergens tussen te proppen.

wat ik me af vraag is dat wanneer ik naast hem zit met zijn huiswerk hij alles fout loos beantwoord maar als ik hem het zelf laat doen dus boven ofzo omdat ik er nu gewoon geen tijd voor heb dan komt hij alleen met foute antwoorden
enig idee doe dat komt? denk namelijk niet dat het toeval is.

groetjes


#27

Hoi je verhaal roept heel veel vragen in mij op. Ik mail je wel even!


#28

Ik denk dat als hij het boven maakt, maar gewoon wat doet om er vanaf te zijn.
Als jij er naast zit hou je hem in de gaten, en moet hij het wel netjes doen.
Natuurlijk hoef jij niet altijd te helpen, en nu opa en oma er zijn, kunnen zij er misschien ook wel een keer bij zitten.

Ik heb zelf een zusje van 11 en een jaar geleden ging het ook niet zo goed op school met haar. Mijn vader is toen elke keer tussen de middag en 's maddags of 's avonds samen met haar huiswerk gaan zittn maken. Ze kreeg er zelfs lol in. Nu gaat het echt een stuk beter, dus het heeft wel geholpen!

Succes ermee, en mischien heb je hier iets aan.
Liefs, Anne


#29

mamariska ik heb je terug gemaild

ja dat zou natuurlijk ook kunnen maar ik heb hem al eens gewaarschuwd dat als hij er met de pet mee blijft gooien dat ik er een bladzijde extra bij doe maar toen lukte het hem ook niet in zijn eentje terwijl hij toch echt geen extra werk bij wilt hebben neem ik aan dus ik vraag me af of dat daadwerkelijk zo is
in ieder geval heb ik zojuist een afspraak met de juf gemaakt voor morgen middag even kijken wat zij daar van zegt verder zit er denk ik niks anders op dan doorgaan met oefenen zoveel als we kunnen

groetjes