hallo moeders, ik heb een vraagje. Hoe en wanneer doen jullie het huishouden??
Chelsea is nu 21 maand en slaapt niet meer elke middag maar leg haar er wel vaak een uur in(vind ze ook niet erg) maar kom soms gewoon niet aan dingen toe, elke week doe ik wel alles maar meer met de franse slag en dat kan natuurlijk niet elke week!! Eerder deed ik alles als Chelsea sliep(want die sliep eerder wel 2 a 3 uurtjes) En ik was ook echt een poets miepie, maar nu niet meer!! Hoe doen jullie dat dan?? Groetjes Esther
Huishouding en peuter
Hallo Esther,
Ja dat is moeilijk he, daar kom je soms niet meer aan toe.
Ik heb geluk want mijn vriend en ik zijn best veel samen thuis.
Dan doet de 1 de kinderen en de ander wat in het huishouden.
Meestal doe ik het huishouden en hij de kinderen.
Maar ja, in die luxe positie zit niet iedereen.
Is er niet iemand die heel even op je kindje kan letten 1 vaste dagdeel in de week ? Want dan kun je mooi wat extra doen in die ochtend of middag.
Groetjes van Miranda
vind ik ook lastig hoor, zeker nu met die kleine erbij! Nu in mijn verlof doe ik het als Luca naar het kinderdagverblijf is, en anders maar gewoon tussen alles door. Luca mag ook vaak even stofzuigen of met een doekje dingen schoonmaken… maar schiet er niet heel veel mee op!! Schoonmaakster inhuren!!
Hoi,
Ik werk de hele week en mijn man is huisman en past op de meisjes.
Henk zou vandaag de huiskamer poetsen maar kwam er niet
aan toe. Nu doet hij het morgen dan ben ik weer thuis en let
ik weer op de meisjes.
Misschien ook een tip: Elke mag elke morgen even tv kijken.
Hij gaat om 9 uur aan tot 10 uur oa: teletubbies ,zandkasteel.
Dan gaat Henk snel wat doen. Mist haar pappa dan ook niet.
Ik ruim s"avonds als de meisjes op bed liggen het speelgoed op
en elke avond even stofzuigen.
Henk dweilt elke avond na het afwassen de keuken.
De badkamer doe ik altijd als Elke in bad gaat.
Dan was ik haar eerst even en dan doe ik het plankje en de wastafel/
spiegel.
De vloer dweil ik als ze in bed liggen.
Ramen doen we haast nooit.
We roken ook niet en houden ook niet zo van kaarsjes aan.
Als mijn moeder komt wil die nog wel eens de binnen/buiten ramen
doen.
Heb er echt niet veel tijd voor.
Zijn zelf niet zo poetserig. Niet dat het smerig is hoor, maar er
ligt wel eens wat stof.
In een huis moet wel geleefd worden hoor.
Wij hebben zoiets van als er iemand komt dan kijkt ie maar!
Keukenkastjes doen we een keer per jaar en de tegeltjes in de
badkamer misschien 2 x per jaar.
Het is druk met kinderen.
Voor dat we kinderen kregen werd het lang zo vies niet.
Ik zou me er maar niet zo druk om maken.
Elke helpt af en toe wel mee. Ze is 2 1/2 jaar en geeft de
wasknijpers aan als ik de was ophang of ze pakt een stofdoek.
Ik ook zegt ze dan.
Succes!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 14 week
hallo allemaal,
Fijn dat er ouders zijn die er voor uit durven te komen dat ze moeite hebben met het huishouden met een peuter. Je weet wel dat je niet de enigste bent maar het is fijn om ook even daadwerkelijk te weten dat andere het ook moeilijk vinden.
Onze dochter slaapt gelukkig nogwel maar ook ik heb moeite het huishouden rond te krijgen. Ik werk zelf 20 uur en mijn man 40 a 50 uur. Daarbij komt dat ikzelf cara heb en daardoor niet elke dag dezelfde energie bezit. Ook houd dit in dat we toch elke dag even moeten zuigen en op z’n minst elke twee dagen moeten stoffen. En dan moet het hele huis dus niet alleen de huiskamer, keuken en de slaapkamer maar ook de overige kamers en de zolder. Zeker twee dagen in de week moet ik s’middags even rusten.
Mijn oplossingen;
Ik zet haar ook wel eens even voor de tv. Ook helpt het om haar aan het kleuren te zetten of aan een puzzel. Stofzuigen vind ze iets engs dus zit ze gelukkig stil op de bank. Soms mee laten helpen haar eigen meubeletjes te poetsen helpt. Toch blijft het even snel alles tussendoor of dan toch maar s’avonds als ze op bed ligt. De kamer van haar doe ik als ze net wakker is ik laat haar dan even in bed. de badkamerdoe ook ik als ze in bad zit. Maar het blijft momentjes bij elkaar schrapen. En dat blijft moeilijk.
groetjes Lon
Tja, niet altijd makkelijk. Maar ik doe het gewoon als ze wakker is. Mijn dochter is nu 20 maanden, en wil graag meehelpen. Of gewoon op de stofzuiger zitten als ik stofzuig. Stoffen en zuigen kan echt makkelijk met kind erbij, die struint lekker wat rond, of helpt mee als ik een doekje geef.
Dweilen is het enige dat niet kan als die kleine ronddwarrelt, dus dat doe ik savonds, als ze slaapt, of in het weekend, als papa er is om op te passen of haar even mee naar buiten te nemen.
Verder was en strijk ik op zolder, en dan neem ik haar mee. Met een traphekje en speelgoed dat alleen op zolder ligt, en dus erg spannend en nieuw blijft, is ze echt makkelijk anderhalf uur zoet. Kan ik de hele strijk wel in wegwerken. Soms moet je haar even weer aan het spelen zetten, of weer eventjes 5 minuten meespelen. Daarna is ze dan weer gewoon lekker voor zichzelf bezig.
En tja… vieze vingers op de TV en ramen… dat kan ik elke dag wel doen, als ik wil! Maar dat wil ik niet, dus doe ik dat eens per week, en voor de rest zien we wel.
Ik zou dus zeggen, probeer het eens met je kindje erbij! Dat kan vaak best. Misschien vind ze het wel leuk als ze mama mag nadoen met een nat lapje of een stodoek. Die van mij vind het prachtig, als ze een nat lappie vind ergens (van het mond afpoetsen of weet ik wat) begint ze gelijk zichzelf en de complete omgeving te poetsen. Niet altijd even handig, haha, want eerst een chocoladepasta mondje afvegen, en dan de tafel… hmmmm. Maar wel schattig!
Kijk voor leuke kraamkadootjes op sluikreclame stel ik niet op prijs…
bedankt voor alle tips, ben dus ook niet de enigste met dit “probleem”. Ik moet het maar meer doen als Chelsea erbij is. Handige tip om haar even voor de tv te zetten.En s,avonds kan ik ook wel hnet 1 en ander doen als ze slaapt, maar soms ben ik gewoon helemaal op!! Mijn man is er door de weeks ook niet(die is vrachtwagenchauffeur) dus die kan niet even opletten en in het weekend wiilen we graag genieten met z,n 3tjes!! Een schoonmakster inhuren vind ik iets te ver gezocht, werk zelf maar 1 dag!! Ik laat jullie weten hoe het gaat met Chelsea erbij!! groetjes Esther
Hallo, Nou ik heb deze week gepoets met Chelsea erbij!! Het is wel van de wal in de sloot maar het kan wel!! Moest wel lachen, was ik haar kamer aan het doen trekt ze onze kamer helemaal ove hoop!! En toen ik de wc aan het schoonmaken was, heeft zij de hele emmer omgegooid, en viel ook niet, helemaal nat!! maar het hius is schoon hahahahha!!! bedankt moeders