Huishouden

Dit topic had ik kunnen openen! Ik kom ook langniet altijd aan alles toe hoor. Op zondag doe ik altijd het hele huis, dus stofzuigen, de badkamer en de bedden verschonen. Ik was 2x per week en strijk alles 1x in de week. Tussendoor hou ik alles wel netjes, want ik haat troep! Dus altijd kruimels wegvegen, speelgoed opruimen etc. Ons huis ziet er wel netjes uit, maar is echt niet blinkend schoon. Dat kan volgens mij niet met 2 kids en een man die alles achter zijn kont laat slingeren! En ik ruim alles maar weer op…

De ramen wassen wij zelden…ehhhh…eerlijk gezegd en de badkamer mag ook wel een keer ontkalkt worden. Maar dat zijn dingen waar ik echt niet aan toe kom. Ik zou wel willen dat daar iemand voor zou kunnen komen, maar eigenlijk vind ik dat dan ook weer niet nodig en besteed ik de centjes liever aan andere dingen. Qua huishouden enk ik: goed is goed. Zolang Beatrix niet langs komt, vind ik het prima schoon en opgeruimd!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hoi,

hier ook een mama die het altijd lastig heeft gevonden om een zo schoon mogelijk huis te hebben .
Nu ze iets ouder zijn, (ze maken nog veel troep hoor haha!)
en beide naar school gaan, heb ik iig de maandagochtend voor mijzelf.
Ik probeer dan iig de was/strijk bij te houden, omdat ik de rest van de week
werk (dinsdag hele dag woen en donderdag ochtend en vrijdag hele dag)
Vaak de vloer ook nog.
WC’s doe ik meestal 2x per week, maar badkamer lukt wekelijks ook niet hoor!
Vriend helpt hier ook mee, maar ik moet het hem wel zeggen/vragen, uit zichzelf ziet hij nl. niets.
(niet gek, is hij van huis uit ook niet gewend want mams deed alles, tot het kleren kopen van hem, ) Ik doe dat niet hoor, en ook meneer mag 's ochtends zijn eigen boterhammen smeren (som wil ik het nog wel eens doen, maar ik word er steeds makkelijker in.)
Boodschappen haal ik altijd, ik doe wel het meeste in huis ik werk 24 uur
en vriend 40 uur dus logisch dat ik meer doe.
Maar ik probeer na 20 uur ook niks meer te doen hoor, anders heb je geen ontspanning meer!
Wel moeilijk, maar het gaat me redelijk goed af!
groeten,

Ik ben zoals men dat van mij zegt ‘een slaaf van mezelf’. Dat wil zeggen ik sta met de poestdoeken op en ga ermee naar bed. Ben (bijna) altijd bezig… en nog is het niet schoon. Dus denk tikkie los…

Daarom ook nu een schema gemaakt voor wat wanneer. De was werk ik om de dag weg (strijk) dat doe ik in de avond. Vind ik niet erg ook. Het liefst doe ik het hele huis in de avonduren omdat ik er dan het meest plezier van heb… Maar overdag met de boys om me heen lukt ook wel hoor. Vooral met mooi weer de buitenboel en de tuin. Ze kunnen best wat helpen…

Over de mannen gesproken… S`weekends mag de man wassen… hahaha
Door de weeks was ik ook wel een keer hoor.

Hij WIL zn eigen overhemden graag zelf strijken, dus dat scheeld.
ik zal eerlijk zeggen, Ik strijk vrijwel nooit. Ik heb een anti kreukel droger dus er HOEFT ook niets gestreken te worden.

Verder houd mn kereltje het ook wel bij hoor.

Liefs, Melanie

Ik strijk ook nooit, alleen spijkerbroeken en echt de ‘nette’ kleding voor feesten en partijen. Ik heb ook zo’n anti kreuk droger, heerlijk!

Verder mag mijn man absoluut niet wassen, ik heb niet zoveel geld om iedere week nieuwe kleding te kopen
Mijn man is namelijk kleurenblind, dus hij ziet niet wat rood is… Is niet fijn bij je witte was! En vouwen kan hij, wil het wel leren maar het lukt gewoon niet. Dus dan is het sneller als ik het doe, hij doet weer andere dingen, zoals spijkertjes laan en zo.

Ik probeer ook gedurende de dag alles een beetje te doen, maar ik merk dat Rico de laatste tijd veel aandacht vraagt dus dan wordt ik chagerijnig als ik net een was uit de wasmachine heb gehaald om op te hangen en net 2 sokken heb opghangen en dan is het al: MAMAAAA KOM MAAMAAA
zucht… ik kan dus de laatste tijd geen barst voor elkaar krijgen, of ik moet m met eten op de bank zetten en de tv aan knallen. dan kan ik snel de was ophangen.
als ik stofzuig wordt hij helemaal pissed off want die herrie kan ie de laatste tijd niet aanhoren. dus dan is het EEEEEEEEEEEEEEEHHHH. tja niet echt bevordelijk voor mijn humeur, alsof ik zin heb om te poetsen, het wordt me dan niet echt makkelijk gemaakt.
dus; ik heb wel veel aan dit topic! ik ga ook gewoon een schema maken en dan alles s’ochtends ofzo te doen (meestal werkt dat het beste omdat ukkie zich dan altijd vermaakt)

@Rainbow: HAHAHA herkenbaar, zeker over de badkamer het lijkt wel alsof manlief en kindlief 3 keer per dag nieuwe kleren aan moeten. soms dan ligt er b.v. een shirt van manlief op de grond in de badkamer, en dan denk ik: huh die heeft ie volgens mij niet eens aangehad. ik ruiken en nee hoor ruikt gewoon nog naar wasmiddel, dus de hele badkamer lag op den duur onder de kleren en ik dacht echt wordt ik nou gek? en ja… dan kan ik het ook niet meer bijhouden hoor aangezien ik geen droger heb. maar goed soms ben ik ook wat lakser en is het echt een puinhoop.
ik ben iemand; ik zie grote dingen wel maar kleine dingen niet.
ik doe de wc b.v. regelmatig uit, meestal ga ik er elke dag wel met die borstel doorheen, en afwassen moet b.v. ook elke dag.
stofzuigen moet eigenlijk ook elke dag aangezien we een hond hebben en ik niet blij wordt als overal de hondenharen door het huis slingeren als rico rond staat te banjeren. maar idd af en toe betrap ik mezelf erop dat als we bezoek krijgen ik ineens wel in staat ben een grote schoonmaak te houden, terwijl ik het normaal maar : op het oog doe. dus oke dan is het nog wel regelmatig, want bezoek krijg je toch best regelmatig, maar anders “zie” ik sommige dingen b.v. echt niet.

@MarMama, hahaha, die van mij heeft al moeite om zwarte was bij zwart was te doen! Dan ligt er opeens een wit (!) hemd tussen. Grrrr en we hebben juist drie bakken gekocht, zodat ik niet alles hoefde te sorteren!

@MamavanRico, ik RUIK ook altijd aan de kleding die ik o-ve-ral aantref! Hahaha. En dan denk ik: ruim die zooi toch eens op! En wat te denken van gebruikte koffiepads op het aanrecht? AAAAAAA! Hij wil wel hoor, maar het lukt gewoon niet. Opruimen is niet aan mijn mannetje besteed!

Groetjes Rainbow

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/B73ap2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4m.lilypie.com/swD7p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 28 Oct 2011 10:53:24

haha ja of de vuilniszak is vol dus de koffiefilter van de dag ervoor op het aanrecht pleuren hahahaha herken het, maargoed manlief klaagt ook over mij wat ik allemaal wel niet vergeet of of gewoon over het hoofd zie qua huishouden, ik doe dat ook over hem. maar ik zie mn eigen dingen niet en hij ook niet,
huishouden staat ook op nr 1 van de meningsverschillen tussen partners. haha!
enne die kleding! toevallig haha!! dat komt omdat er anders teveel wasjes gedraaid moeten worden… en wie is het dan die de was niet goed genoeg (kan) bijhouden? juist.wij de vrouwen… ironisch vind je niet? haha!

Van de week heb ik dus alles een beetje verdeeld over de twee dagen en…GELUKT! Badkamer schoon en de ramen zijn gedaan. Die waren nu echt nodig. En hoeft niet elke week gedaan te worden natuurlijk…de ramen dan! Badkamer probeer ik echt om de twee weken te doen. En de andere week de keuken soppen, de tegels en de deurtjes afnemen dan (niet binnen in de kastjes om de twee weken). Dit ga ik nu elke week proberen vol te houden. Ik denk ook dat ik alles 's ochtends ga doen want dan vermaakt hij zich het beste alleen. Tja mannen zijn nu eenmaal een ster in dingen laten slingeren geloof ik. Hier ook hoor. De grote man dan natuurlijk De kleine kan het nog niet. Vooral kleding!! Pfff…om soms gek van te worden…

Groetjes en liefs Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

oef, en ik strijk dus echt bijna alles!! Van Bo strijk ik aklkes, zelfs het ondergoed en pyjama’s, vind het mooi hoe het in de kast er uit ziet, daarnaast wil ik gewoon dat hij er netjes uit ziet, dus heb ik de tick ontwikkelt dat alles wat van bo is, gestreken wordt, ook het beddengoed.
Vanonszelf strijk ik ook alles, behalve de pyjama’s en handdoeken, Ben een strijk fanaat, sorry…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Woezel: haha ik strijk ook bijna alles, geen onderbroeken trouwens wel Pyjama’s en dat soort dingen, het enigste wat ik niet strijk zijn sokken en onderbroeken (hempjes wel trouwens)

@Woezel: kan je met je strijk tick eens mijn kant op komen? Zou heerlijk zijn!
Ik heb dus echt een hekel aan strijken, en helaas mijn man ook…
Ik strijk echt alleen het hoog nodige, dus spijkerbroeken en een paar shirts. Maar verder niets, lang leve mijn antikreukdroger!
Ik denk dat je dan ook beroerte zal krijgen van mijn kasten…

@marmama . als je dicht bij woont, zou ik zeggen, kom maar brengen hoor!! hahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Woezel: het maakt me niet uit hoe ver ik moet rijden, als ik maar niet hoef te strijken!