Ik heb een dochter van 17 maanden en ik werk 3 dagen per week, het huishouden schiet er behoorlijk in. Heeft iemand tips om het huishouden een beetje bij te houden en ook nog tijd voor mijn meisje om te spelen.
Huishouden
Ik doe mijn huisje savonds na het eten En in het weekend doe ik vaak de grotere dingen De ramen enzo Ed is natuurlijk ook s
avonds thuis en dan gaat het veeeeel sneller hoor met Twee mannetjes die je overal mee willen helpen hahah
ik deed ook altijd veel in de avonden,en soms op een zaterdag,ging hans boodschappen doen en ik vloog door het huis heen
je moet maar zo denken het huis staat er langer dan jij
lekker genieten van je kleine en het komt wel weer hoor
de ene dag gaat beter als de andere
17 maanden best wel handebinders hihi
ik hou het zo goed mogelijk bij en de avond is voor mij als de kids
op bed liggen ga ik heerlijk op de bank hangen lekker filmpie en doe niks meer
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd
dat ben ik met nacy eens als hier de kids slapen is het ffgauw wat opruimen en dan is de avond van mij lekker in bad en de bank op hoor,
anouk nelissen
Ik ben gelukkig gezegend met een lieve moeder die vaak ff komt helpen(lees spelen met julia)
Zodat ik als een wervelwind de boven verdiepingen ff kan doen, beneden doe ik vaak ff tussendoor als ze ff alleen kan spelen, of slaapt.
Verder gooi ik de was vaak beneden neer als mijn mams er is, en dan tovert zij het zo in een x opgevouwen, als ik boven ben
Maar om heel eerlijk te zijn, als zij er niet was, zou ik het ook laten liggen, en denken, ooit komt het er wel weer van
Liefs Wendy
hier is het soms ook verschrikkelijk…haha.
ik heb er hier een jongen van 3,5 een meisje van 1,5 ( pleegkindje) en nog een meisje van 7 maanden. je wil de bulten was per week echt niet zien… soms zie ik door de was het huis niet meer…haha.
maar alles komt goed, nu hebben/nemen we nog tijd om wat leuke dingen te doen. als robin in mei naar de kleuterschool gaat word het iets rustiger en dan kunnen we weer wat meer tijd aan het huishouden besteden.
maak me er niet zo druk om, maar baal soms wel dat ik dus ook helemaal geen tijd meer voor mezelf heb. maar als ik dan die 6 blije en tevreden kinderoogjes zie is alles weer prima!
groetjes sanne
sanne van haperen
ik werk zelf 3 avonden per week van half 5 tot half 10.
ik heb 2 kinders waarvan 1 schoolgaand.
overdag probeer ik zoveel mogelijk in het huishouden te doen,
wassen dat doe ik bijvoorbeeld alleen in het weekend.
gewoon omdat het veel scheelt in de energie kosten.
mijn man die werkt alleen de nachten dus die slaapt op de dag.
gelukkig heb ik wel het voordeel dat jimmy veel alleen speelt.
en als ik de dag vrij ben dan gaat al mijn aandacht na hem uit.
lianda moeder van giovanni 5jr en jimmy 2jr
Wij werken beiden net een nieuwe fulltime baan (niet samen, da’s toeval). We proberen het huishouden zoveel mogelijk samen na het werk te doen en stoppen zo rond 9u om nog even tv te kunnen kijken. Zaterdag doen we ook alles samen of gaat bvb mijn man alle boodschappen doen met onze kapoen terwijl ik kuis. Ik probeer ook veel dingen tijdens mijn middagpauze te doen ipv na het werk.
We proberen elk om beurt de kleine vroeg af te halen zodat hij ons elk apart ook vaak ziet. Het is soms moeilijk omdat we ook allebei een drukke, veeleisende baan hebben maar het lukt ons vrij goed.
hoi
Ik ben lid van huishoud mail
superrrrr hoor
elke regel is 1 dag
dus datum heb de eerste 6 ervoor gezet-
vind het super als je het kunt werkt het super
dit is van een msngroup huishouden ook hebben ze onderdeel koken
elke dat recept voor het eten low budget koken enz enz
erg handig
1 Beneden stoffen of nat afnemen (met de klok mee)
2 Trek de bank en kastjes van de muur en stofzuig daar eens goed achter.
3 Beneden stofzuigen/dweilen
4 Keuken afsoppen zie tips
5 Keukenraam schoonmaken zie tips en lampen in de keuken schoonmaken
6 Toilet beneden en boven schoonmaken zie tips
Hal nat afnemen (met de klok mee)
Halkast opruimen en schoonmaken,paraplubak en lamp schoonmaken
Bedden verschonen en matras keren zie tips
Boven stoffen of nat afnemen (met de klok mee)
Deuren en lampen schoonmaken op de overloop en het houtwerk langs de trap schoonmaken
Boven stofzuigen/dweilen (ook de overloop en trap)
Badkamer afsoppen zie tips
Deur en plinten schoonmaken in de badkamer en alle losse bakjes en rekjes schoonmaken.
Beneden stoffen of nat afnemen (met de klok mee)
Hang losse vloerkleden buiten en klop ze goed uit.Maak de vloer schoon en gebruik een tapijtreiniger voor de vloerkleden.
Beneden stofzuigen/dweilen
Keuken afsoppen zie tips
Bedden verschonen zie tips
Gasfornuis goed schoonmaken zie tips en vaatwasser schoonmaken. zie tips
Toilet boven en beneden schoonmaken zie tips
Bijkeuken nat afnemen (met de klok mee)
Deuren in de bijkeuken schoonmaken
Computer en computerkast schoonmaken. zie tips
Badkamer afsoppen zie tips
Overpotten van alle planten beneden schoonmaken
Bedden verschonen zie tips
Ramen beneden wassen binnen en buiten zie tips
groetjes van nvh en Joyce
Op dit moment ben ik nog zwanger en heb ik dus nog geen kleine over de vloer. Maar mijn vriend en ik werken beiden fulltime. 's Ochtends, voordat ik naar m’n werk ga, zorg ik dat ik al wat gedaan heb (de was, aardappels schillen, de vaat, de wc enz.). Mijn vriend begint eerder en is eerder thuis, dus wanneer hij thuiskomt, doet hij ook wat taken. Als ik dan thuiskom, maak ik het eten (af) en na het eten doe ik de was. Meestal zitten we rond een uur of 8, half 9 op de bank en hebben we de rest van de avond voor ons samen.
Maak voor jezelf een schema met taken wat je kunt afvinken en hang dat op (bijvoorbeeld) de koelkast.
Allemaal superbedankt voor jullie reacties. Het blijft vaak schipperen, maar ik denk dat als ons mopje naar school gaat, dat je iets meer tussendoor tijd krijgt om alles te doen. hulp in de huishouding vind ik erg duur, misschien toch wat minder gaan werken.
Hei jij.
Ik heb 2 kindertjes en ik ben op het moment werkzoekend.
Eerst werkte ik 2 dagen per week.
Met 2 dagen per week werken had ik niet zoveel poetswerk dan dat ik nu thuis ben.
Maar ik heb mij een stoomreiniger aangeschaft, en dat gaat superrrrrrrrr goed.
alles is in een mum van tijd echt brandschoon.
Heerlijk gewoon.
Veel succes verder
Desha mama van DEmi en SHAnia.
Ik werk ook 3 dagdelen en heb twee kleine kids
de ene keer is het hier netter als de andere keer
wat vandaag niet af komt, komt morgen wel denk ik dan maar
vooral de was wil zich wel eens opstapelen omdat ik alleen ken wassen als er geen kids slapen smiddags aangezien de wasmachine vlak naast hun slaapkamer staat en ze er beide wakker van worden…
erg lastig, als je nagaat dat Yuna nog zeker 2x overdag slaapt en Anfernee soms smiddags ook nog eens instort…maar uiteindelijk krijg ik t wel weer weg
en altijd als ze slapen savonds, stofzuig ik en ga ik dweilen…
dan ehb ik er tenminste nog zelf een paar uur plezier van hahaha