Huisdier aanschaffen

Hallo moeders en vaders,

Mijn vriend heeft erover nagedacht een babykat in huis te brengen, omdat hij gek op katten is. Mijn eerste zoon heeft tot nu toe geen allergie getoont. (want zijn oma heeft een hond gehad (onlangs overleden) en nu een kat.

Alleen ik heb bijna nog 6 weekjes te gaan voordat ik beval van mn tweede zoon. Heeft iemand ervaring met katten (zowel jong als oud) met kinderen?

Is het handig om een kat in huis te nemen na mijn bevalling?
alvast bedankt voor de reacties

Groetekes!

je m oet inderdaad uitkijken ook met het ledikantje laat de kat nooit op de babykamer

als je een kat wilt zou ik ervoor gaan

Ik ben altijd een beetje bang van de combinatie baby / kat omdat ze mij eens gezegt hebben dat een kat op een warm plekje gaat liggen, bijv het nekje van de baby. Maar als je dat goed in de gaten houdt kun je het toch gewoon proberen. Over die allergie, tja daar kom je pas achter als het zover is, dat weet je nooit van tevoren.

Veel succes bij het maken van je keus.

Groetjes van Miranda.

Nou meiden ik heb twee katten rond lopen
En ik heb ze nog nooit in het bedje bij 1 van de jongens gezien
Nu nog niet
Als ze de ruimte hebben in huis kunnen ze ook op een lekker dekkendje gaan liggen
Heb dus gelukkig geen nare ervaringen
Vind wel dat je altijd op moet letten met kinderen en dieren
Gelukkig gaat het hier dus prima we hebben ook een hond en die is super lief voor de jongens ze kunnen er alles mee
Max gaat zelfs tegen Justin aan staan duwen als hij wilt spelen haha leuk gezicht is het wel

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wij hebben al jaaaaaaaaaaaaaaaren 3 katten. Aangezien wij er nu nog maar 2 hadden is er onlangs een kleine bij gekomen. Dit gaat prima. Het is even wennen voor de kinderen en dan met name voor mijn jongste die het moeilijk vond om wat voorzichtiger en geduldiger te moeten zijn met het jonge poesje. Maar als het eerste nieuwe eraf is gaat het prima en daarbij kan het poesje veel hebben en weet niet beter dan dat ze de hele dag door de kinderen opgepakt word. Wij hebben 2 hondjes ook nog. Zowel de honden als de kinderen kunnen prima met elkaar overweg, ze doen dingetjes met de dieren die ik niet meteen zou doen maar onze jongste weet eigenlijk prima wat hij bv met de hondjes kan, leuk om te zien. Maar hond of kat, je moet het wel in de gaten houden.
Alle beestjes hier komen niet boven, dat was voordat de kinderen er waren maar ik wilde ook geen katten op de kinderkamertjes. Nu zijn ze groter en overweeg ik het wel want de kinderen zouden het graag willen, maar persoonlijk vind ik het fijn dat er boven geen dierenharen zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi dames,

Nou mijn vriend heeft de dag erna een katje van 6weken oud gekocht. Hardstikke jong, maar de vrouw wilde de katten zo graag weg hebben :-S

Ik moet eerlijk zeggen dat het hardstikke mee valt. Mijn zoon vindt het katje heel erg leuk en loopt er continue achter aan (zielig voor het katje hehehe). Hij aait hem heel voorzichtig. Ik denk dat het komt omdat zijn oma die ook een katje heeft (4maanden) hem heeft aangeleerd lief te zijn en voorzichtig het katje te aaien. Wat een grote voordeel is natuurlijk

Wilde dit even vertellen

Groetekes’!

6 weken oud ??? Das wel nog heel erg jong he. Denk er dan aan dat je het diertje speciale kattenmelk geeft. Die van de c1000 is net zo goed als die van de wiskas. Nooit gewone melk geven in elk geval. Over een week of 2 a 3 kun je de melk dan langzaam gaan verdunnen met water. Beetje gek is het wel, de mevrouw wilde er graag vanaf maar je moest er wel voor betalen begrijp ik. Na ja, hoe dan ook een foto zou ik wel leuk vinden !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wij krijgen half september ook 2 jonge poesjes (dan ruim 7 weken) en ik maak me echt niet druk over hun reactie op de kleine die in januari komt. In het begin ff goed in de gaten houden en ze mogen niet naar beneden (woon op een ark dus slaapkamers zijn benee). Zelf ben ik ook ‘tussen de katten’ geboren en heb thuis altijd katten gehad.

Liefs Elysa