Huisartsenpost

Vanmorgen met Joël op de huisartsenpost geweest. Toen hij vanmorgen wakker werd, zat hij onder de paarse vlekjes, vooral op z’n oogleden en gezichtje. Heel kleine puntjes. Ik vertrouwde het niet en als je met een glas erop drukte, gingen ze niet weg. Gebeld en konden direct komen. Gelukkig bleek het geen meningitis te zijn (en toch ben ik niet echt gerust), maar een virus die zich uit in uitslag. Z’n oortjes waren onrustig zoals ze dat noemen en hij had vast ook wel een zere keel. Het gaat vanzelf weer over. Dat was het resultaat van ons bezoek.

De schrik zit er goed in bij mij. Ongeveer 3 weken geleden kreeg het dochtertje (2 jaar) van m’n nicht dit ook (meningokokken scepsis) en zij ligt nog steeds in het kinderziekenhuis. Het ergste gevaar is geweken, maar ze moet bijvoorbeeld helemaal opnieuw leren zitten en lopen. Ze durf niet meer te eten en heeft enge dromen. Misschien moet ze ook huidtransplantaties ondergaan. Gister voor het eerst foto’s van het arme meissie gezien. Hele paarse armen! Gelukkig praat ze weer een beetje en zijn de meeste slangen nu weg. Ook mogen haar ouders haar weer meer aanraken en verzorgen. Het was en is een heel spannende tijd en afwachten wat ze eraan overhoudt.

Het zal je maar overkomen. Ik blijf heel alert bij vlekjes enzo.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

poehee da’s zeker schrikken… ik zou er ook alert op zijn hoor, beter een keer te vaak na laten kijken als niet.

groetjes Kim, mama van

en

Fijn dat het meevalt mar hou het maar goed in de gaten hoor!
Goed dat je naar de huisarts bent gegaan.

Heeft hij geen last van de vlekjes?

Tessie

Kan me voorstellen dat je dan enorm schrikt!!
maar gelukkig valt het dus mee.
beterschap!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Oh wat erg, kan me voorstellen dat de schrik er dan goed in zit bij je!!
Zeker als je het van dichtbij meemaakt, en beter een keer te veel naar de huisarts dan dat je te laat gaat!

Beterschap hoor!

Groetjes Nathalie & Co

Vandaag zijn de vlekjes een heel eind weggetrokken. Gelukkig maar. Ik maak me ook niet meer zoveel zorgen.

quote:
Hoe is het nu met je (achter) nichtje? Gaat het al weer wat beter?

Ze hebben nog een lange weg te gaan. Iedere dag klein stapje vooruit. Het is nog niet duidelijk of ze huidtransplantaties nodig zal hebben. Met name gaat het dan om haar armen en knie. Ze had gisteravond voor het eerst sinds 3 weken geen koorts. Zo zijn er steeds wel kleine hoopvolle dingen. Ook nog wel veel zorgen hoor. Ze eet niets en krijgt daarvoor over een poosje eet therapie, nu krijgt ze nog sondevoeding. En haar rechterhand is slap. Geen grijpkracht. Dit is frustrerend omdat ze wel wil spelen enzo. Tot zover…