Huis van schoonvader kopen?

Ik zal de situatie hier ff snel neerzetten.

Mijn schoonouders zijn vanaf vorig jaar gescheiden, (Nog niet officieel maargoed) het huis van hun staat dus te koop.
Mijn schoonvader woont er nog, en mijn schoonmoeder is bij haar zus in getrokken.

Nu, als mijn vriend straks wat meer centjes gaat verdienen, wil hij heel graag het huis van zijn vader kopen.
MAARR… Dat huis ziet er niet uit!!!, Het is geel van de rook, de keuken is van het jaar 0 en de badkamer idemdito.

Het hele huis zou van top tot teen opgeknapt moeten worden, en daar is nu en DAN geen geld voor, maakt niet uit of we het huis voor minder geld krijgen dan de vraagprijs is.

Ik heb eerlijk gezegt geen zin in een verbouwing die maanden duurt.
Het is altijd donker in dat huis, omdat de keuken aan de voorkant is en er geen zonlicht in huis komt.

We willen hier waar we nu wonen wel graag weg, want tja dit is voor mij een huis waar ik in woon, maar het is niet mijn THUIS!

Snappen jullie hem nog?

Ik heb mn vriend al zo vaak gezegt dat ik niet iets wil waar zijn ouders in gewoont hebben, maar gewoon iets van ons!
Tja na al dat opknappen is het huis ook wel van ons, maar toch.
Hij snapt niet dat ik dat niet wil.
Hij is er opgegroeit en wil het heeeeelll graag!!

Wat nu??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/AdNwp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

ja, als je samen bent, moet je samen die beslissing nemen.

dat betekent naar mijn idee dat je pas verhuist als je een huis hebt gevonden dat je allebei wilt. Ik vind dat een huis echt goed aan moet voelen, het moet inderdaad je thuis worden daar is een bepaalde vibe voor nodig. Je moet verliefd worden op een huis of in elk geval niet er tegenop zien om er te gaan wonen.

Ik vind dat je vriend dat moet accepteren. Andersom geldt toch hetzelfde, als jij iets leuk vind waar hij zich helemaal niet goed bij volet, dan zoek je toch ook verder?

Zoals je het huis van je schoonvader omschrijft, zou ik er ook niet graag willen wonen…

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Inderdaad Liske, Het moet voor ons allebei goed voelen.
En dat doet dir huis voor mij absoluut niet.

Gelukkig hebben we nog een hele tijd te gaan, en kunnen we samen een beetje rond kijken naar een geschikter huis.

[img]http://b2.lilypie.com/AdNwp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Oooo Melanie, ik zou het echt niet doen! Als jij er geen goed gevoel over hebt, is het geen goed huis. Ook al wil je vriend er graag wonen. Wat Liske ook zegt, je moet een ‘goede vibe’ voelen. Ik ben ooit met mijn ex gaan wonen in een huis dat ik ook vreselijk vond. Er had ooit zo’n groot houten kruis op de schouw gehangen en dat stond er nog…ik was daar bang van. En ik deed de deur dicht en al het glas viel eruit. Ik wist meteen: ik wil hier niet wonen. Ook een huis uit het jaar blok dat helemaal opgeknapt moest worden. Mijn vriend dreef zijn zin door en ik ging er met tegenzin wonen. Na elf weken (!) hield ik het niet meer uit en dat was het einde van de relatie! Echt meis, doe het niet. Toen wij bij ons nieuwe huis gingen kijken, dachten we meteen: ‘Dit is het!’ en dat moet je ook voelen. Nooit tegen je zin iets doen! Ik begrijp je helemaal hoor. Hopelijk krijg je Christiaan zo ver dat hij je ook snapt. En anders kom ik het wel even uitleggen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou het ook zeker niet doen. Ik sluit me bij de anderen aan dat je echt allebei het wauw gevoel moet hebben. Als een van beide ook maar iets twijfelt moet je het gewoon niet doen. Het is zo belangrijk dat jullie allebei het huis mooi vinden. En hoe jammer je vriend het dan ook vind, hij zal dat echt moeten accepteren van je. Hoop dat jullie er samen uitkomen en jullie alsnog jullie droomhuis gaan vinden. Gaat vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Een huis kopen is iets voor de lange termijn en daar moet je samen achter staan. Als jij nu al een rot gevoel hebt moet je het niet doen. Overigens mocht je willen kopen, kijk eens of je voor koopsubsidie in aanmerking komt. Wij komen er niet meer voor in aanmerking maar misschien jullie wel enne alle beetjes helpen.

Groetjes,

Michèle

Dank jullie wel, ben het ook helemaal eens met jullie dat we allebei de WAUWWW factor moeten hebben bij een huis.
Zoals ik berekend heb komen wij wel in aanmerking voor koopsubsidie, maar aangezien Chris vanaf 1 januari een nieuwe baan heeft met meer loon weet ik het dus nog niet, maar we gaan eerst even alles op een rijtje zetten qua financieën, en daarna gaan we kijken wat we kunnen krijgen aan hypotheek!

Maar goed, Ik ga het er nog wel even met Chris overhebben!