Huis, tuin en keukenmiddeltjes tegen diarree?

Mijn dochtertje van bijna 5 maanden heeft sinds 2,5 week diarree ( een luier of 8 per dag en dan ook direct na de voedingen). Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en die heeft een kweek genomen en nu is daar niets bijzonders uitgekomen (geen parasiet). Dat is wel fijn natuurlijk maar het feit blijft dat ze aan de diarree is en blijft. De kleur varieert ook van mosterdgeel tot dennengroen. Ze heeft verder geen koorts of uitdrogingsverschijnselen. Zijn hier mensen die dit ook hebben meegemaakt en wat hebben jullie hier toen aan gedaan? Gaat het vanzelf over? Kortom ik ben op zoek naar zo veel mogelijk info en ervaringen. En misschien ook wel wat tips om haar darmpjes te kalmeren.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Claartje

Hoi klaartje,
Ik heb ook effe op internet voor je gespeurd en kwam op een forum terecht waarin stond: Dat het cb een moeder had aangeraden die nutrilon(het nieuwe recept van hun) groene ontlasting en buikkrampen veroorzaken. Het cb had haar aangeraden om op friso over te stappen. Het cb had tegen haar gezegt dat sinds het nieuwe recept van nutrilon er is veel kinderen last van groene ontlasting hadden. Ik weet niet of je deze voeding gebruikt? Tips voor krampjes: warme kruik, sap simplex, bij sommige kinderen helpt venkel thee, buik masseren met de klok mee. Minder fruithap geven(fruit werkt laxerend. Meer weet ik op dit moment ook niet. Wat vervelend voor jou en je dochter zeg! Heeft ze ook geen ontsteking in de darmen of galblaas of zo? Nou ja ik ben geen dokter. Ik hoop dat je er achter komt waar het vandaan komt. Ik kan je niet verder helpen meid ik hoop andere moeders hier op het forum wel. Heel veel sterke ermee meid ik hoop dat het gauw weer goed komt. groetjes chantal

Chantal

wat verevelend zeg!

Nou voor diarree: geen vruchtensap geven maar water!
Of roosvice Stop heb je ook.
Ook zou ik ors geven tegen uitdroging en bananen stoppen ook.

Nou hopelijk komt er wat uit de kweek.

succes groetjes Gytha

Bedankt voor jullie reacties.
Chantal, ja ik gebruik al sinds haar geboorte nutrilon en ze heeft daar nooit last van gehad ( tot 2,5 weken geleden dan). Misschien toch eens met de cb-arts over hebben, over overstappen op Friso. Aan een ontsteking ergens heb ik eigenlijk nog niet gedacht. Zal het eens aan de huisarts voorleggen.

Gytha, Noa krijgt nu nog geen bijvoeding. We wilden daar wel aan beginnen (omdat mijn man en ik het idee hebben dat ze er wel aan toe is) maar we wilden eigenlijk wachten tot haar ontlasting weer normaal is omdat we dan ook kunnen zien hoe ze op fruithapjes reageert. Ook geef ik haar geen roosvicee. Kan dat al op deze leeftijd. Noa is ons eerste kindje en ik ben dus in alles erg bleu. Weet niet wanneer ze wat mag en zo.

Ga zo nog maar eens de huisarts bellen om te vragen of hij nog andere tips heeft.

Gewijzigd door - Claartje op 23 Jun 2008 11:56:19

Inmiddels de huisarts gebeld en deze vind het toch te lang duren. Hij heeft een verwijskaart gestuurd naar de kinderarts en hier krijgen we een oproep van. Afwachten maar. Toch bedankt voor het meedenken.

Gewijzigd door - Claartje op 23 Jun 2008 11:59:21

Nutrix (=rijstebloempap) heeft een stoppende werking. Mogen ze vanaf 4 maanden hebben.

Groetekes, Sje

quote:
Nutrix (=rijstebloempap) heeft een stoppende werking. Mogen ze vanaf 4 maanden hebben.

Groetekes, Sje

En dat koop ik gewoon bij de drogist of in de supermarkt?

klopt inderdaad wat sje zegt. Kan je gewoon in de supermarkt kopen. Ik deed dit altijd bij de laatste melkfles.(hebben ze wat meer brandstof tot de volgende ochtend)haha. Het hoeft niet aan de Nutrilonvoeding te liggen maar het kan. Misschien kan ze er nu opeens niet meer tegen. Dat was alleen hetgene wat ik in een forum op internet gelezen had. Mijn dochter heeft altijd Friso gebruikt. Ik ben benieuwd wat de kinderarts gaat zeggen. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat het nu is. Sterkte ermee groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 23 Jun 2008 20:44:47

Voor iedereen die zo lief is geweest op dit topic te reageren, zal ik even de afloop vertellen: Wij zijn vandaag met Noa bij de kinderarts geweest en zij dacht aan een tijdelijke lactose-intollerantie door een griepje dat hier een maandje of wat door het huis heeft gewaard. Noa moet nu dus een tijdje soya voeding drinken en dan zou het beter moeten worden.

Groetjes,
Claartje

O gelukkig klaartje nu weet je in ieder geval waar het waarschijnlijk aan kan liggen. Ik wil je veel beterschap wensen en ik hoop dat het gauw weer goed komt.groetjes chantal

Chantal

Beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

oh fijn dat jullie nu weten wat het is.
alle sterkte en beterschap

groetjes gytha