Huis, tuin en keukenmiddeltjes tegen diarree?

Mijn dochtertje van bijna 5 maanden heeft sinds 2,5 week diarree ( een luier of 8 per dag en dan ook direct na de voedingen). Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en die heeft een kweek genomen en nu is daar niets bijzonders uitgekomen (geen parasiet). Dat is wel fijn natuurlijk maar het feit blijft dat ze aan de diarree is en blijft. De kleur varieert ook van mosterdgeel tot dennengroen. Ze heeft verder geen koorts of uitdrogingsverschijnselen. Zijn hier mensen die dit ook hebben meegemaakt en wat hebben jullie hier toen aan gedaan? Gaat het vanzelf over? Kortom ik ben op zoek naar zo veel mogelijk info en ervaringen. En misschien ook wel wat tips om haar darmpjes te kalmeren.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Claartje

Hoi klaartje,
Ik heb ook effe op internet voor je gespeurd en kwam op een forum terecht waarin stond: Dat het cb een moeder had aangeraden die nutrilon(het nieuwe recept van hun) groene ontlasting en buikkrampen veroorzaken. Het cb had haar aangeraden om op friso over te stappen. Het cb had tegen haar gezegt dat sinds het nieuwe recept van nutrilon er is veel kinderen last van groene ontlasting hadden. Ik weet niet of je deze voeding gebruikt? Tips voor krampjes: warme kruik, sap simplex, bij sommige kinderen helpt venkel thee, buik masseren met de klok mee. Minder fruithap geven(fruit werkt laxerend. Meer weet ik op dit moment ook niet. Wat vervelend voor jou en je dochter zeg! Heeft ze ook geen ontsteking in de darmen of galblaas of zo? Nou ja ik ben geen dokter. Ik hoop dat je er achter komt waar het vandaan komt. Ik kan je niet verder helpen meid ik hoop andere moeders hier op het forum wel. Heel veel sterke ermee meid ik hoop dat het gauw weer goed komt. groetjes chantal

Chantal

wat verevelend zeg!

Nou voor diarree: geen vruchtensap geven maar water!
Of roosvice Stop heb je ook.
Ook zou ik ors geven tegen uitdroging en bananen stoppen ook.

Nou hopelijk komt er wat uit de kweek.