Huiluurtje

Lenna heeft sinds 2 wk ongeveer vanaf een uur of 5 tot een uur of 6 haar huiluurtje… eerst was het een beetje jengelen, dan hielden we haar op schoot en knuffelden we wat… of we dachten dat ze al honger had (terwijl het nog geen tijd was voor een voeding) en gaven haar de fles wat ze heel onrustig leegdronk…
Nu is het sinds een paar dagen echt krijsen… we leggen haar op bedje als we zeker weten dat er niks anders aan de hand is, geen krampjes, geen poepluier, geen honger… en laten haar uithuilen… na een uurtje wordt het vanzelf stil en kijken we bij haar en dan ligt ze heerlijk te slapen… en hebben wij toch rustig kunnen eten (deur dicht, tv wat harder…)

Hebben jullie dit ook (gehad) met jullie kleintje? En zo ja, wat deden jullie dan en hoe lang heeft het geduurd?

Ik denk dat het gewoon is dat ze de dag moet verwerken ofzo…

Groetjes Elly

Yep hebben wij ook gehad. En ook precies tussen 5 en 6. Wij lieten haar inderdaad ook brullen en ondertussen aten we zelf. Om stipt 5 uur gingen de sirenes aan en om 6 uur hoorde we een diepe zucht en was het voorbij.

En ja hoe lang duurde het, dat weet ik eigenlijk niet meer. Ha ha ha gek genoeg vergeet je die dingen heel snel

Groetjes,

Michèle

Bij Dylano hebben we het niet gehad, bij Madelon wel. Tussen 6 en 7 uur 's avonds.
En hoe lang die tijd geduurd heeft weet ik ook niet meer

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ja dwergje ook, precies als we gingen eten natuurlijk. Ook al wist ik dat alles goed was, toch vroeg ik me dan wel eens af is er echt niks?
Vond het wel moeilijk om te laten gaan maar deed het wel!

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/DZ4W.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.

Toch leuk om dit weer te lezen, je vergeet inderdaad gauw dingen
Nick had ook standaard tussen 5 en 6 zijn huiluurtje. In het begin ga je het overal zoeken, is het honger, vieze luier, krampen etc. Maar als het iedere dag hetzelfde is dan weet je het wel… Ik werd er altijd hypernerveus van want ik kon niet rustig eten. Hij was altijd beneden aan tafel bij ons of in de box. maar ook regelmatig in bed voor 5 uur zodat we inderdaad iets rustig konden eten…

Succes, ook dit gaat weer voorbij

Groetjes Bianca

Hoi Elly, jouw kindje is toch een week of 8? Bij Mirthe begint het ook altijd rond 17h00. Ik laat haar nooit brullen, vind haar daar nog veel te klein voor. Als ze jengelt dan laat ik het wel gaan. Ik ga vaak lekker met haar wiegen, zingen, over koetjes en kalfjes praten e.d. ze wordt dan vanzelf moe en valt vaak na een kwartiertje al in slaap! Ik moet niet proberen om dit rustig op de bank te doen want dat vind mevrouwtje niet goed, in beweging blijven aub!
Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar als ze zo klein zijn vind ik persoonlijk niet dat ze een uur lang alleen hoeven te huilen. Naar mijn mening kun je ze nog niet verwennen.

Hoi Mirthe,

Ja Lenna is 9 weken morgen… tja ik heb het idee dat ze er meer aan heeft om op haar ‘gemak’ in bedje te huilen… als ze echt histerisch zou gaan worden zou ik wel naar haar toe gaan… maar ik laat haar inderdaad nu in haar bedje brullen… als ik haar pak en heen en weer loop duurt het huiluurtje wel langer ook. Ach ja, het is lastig, ik volg m’n gevoel maar…

Groetjes Elly

Hoi Elly,

Grappig, dan schelen Mirthe en Lenna precies 1 week. Mirthe is morgen 10 weken…Dat is juist hartstikke goed hoor dat je je eigen gevoel volgt! Dat merk ik nu ook wel. Als je iets doet wat een ander zegt en je gevoel is er niet goed bij, dan werkt het toch niet. Het is inderdaad denk ik zo dat een kleintje veel te verwerken heeft aan het einde van de dag. Omdat ik dat snap en het geen ‘aanstellerij’ wil ik juist graag bij haar zijn.

Wel grappig dat je doormiddel van zo’n forum hoort dat het bij veel kindjes hetzelfde is en dat iedereen er anders mee omgaat. Ik lees dan ook wel al eens stiekem de verhalen van de moeders met oudere kindjes…wat staat ons nog allemaal te verwachten? Nou, veel plezier met Lenna (leuke naam trouwens)

Hoi,

Sorrie ik noem jou Mirthe maar dat is de naam van je dochter! Foutje… Ook een leuke naam!

Ja, ik vind zo’n forum ook erg handig merk ik. Je zit als kersverse moeder nu eenmaal met vragen en dan is het fijn als iemand je een tip kan geven en als je leest dat je niet de enige bent met vragen en onzekerheden!

Vandaag merkte ik dat ik haar als ik haar bij me hield wel redelijk rustig kon houden door te zingen en rondjes te lopen… en zodra ik haar in bedje legde begon het krijsen… toen heb ik haar ook bij me gehouden. Eerder was het zo dat ze brulde wat ik ook deed… misschien is het al aan het afnemen

Jij ook veel plezier met je dochter!

Groetjes Elly

Hoi,

Hebben wij ook gehad een huiluurtje. Dit was rond 18.00 geloof ik.
Hebben we met 1 van de kinderen gehad.
Wij deden onze dochter om dat tijdstip dan in bad met Natusan baby bedtime bad en daarna een massage met Natusan bodylotion.
Daar werd ze erg rustig van, daarna konden we in alle rust het flesje geven en daarna ging de kleine lekker slapen.

Als je weet dat het elke dag vanaf 5 uur is, dan doe je haar voor die tijd bijv. half 5 in badje en dan daarna lekker mee naar beneden en in het wipstoeltje zetten met een speeltje zodat ze jou kan zien koken.
Misschien heb je hier wat aan.
Hoe laat eet Lenna?

Groetjes Lisan.

hadden we hier ook met Dion, geen land mee te bezeilen.
Tussen 18.00 en 19.00 uur net als papa thuis kwam uit zjn werk van een drukke dag en ik moest koken dan zaten we te eten met dat gehuil … we hebben hem wel eens in de kinderwagen op de gang gezet zodat wij rustiger konden eten en ik heb ook wel eens staan koken met Dion in de babydrager op mijn buik.
Toen we voor de 6 weken controle na de bevalling naar de VK moesten en het vertelde moest ze lachen … ze doen het bijna allemaal rond de 6 weken begint het en altijd als de papa’s thuis komen hahahahah
maar het gaat vanzelf weer over … ik denk een sprongetje of gewoon de dag afsluiten.
Dion ging ook altijd sávonds brullen op de comode met zijn pyama aantrekken … standaard.

Gewijzigd door - vlokje03 op 28 Jan 2010 21:35:47

Gewijzigd door - vlokje03 op 28 Jan 2010 21:37:23

Ja haha inderdaad, net als ik aan het koken ben en papa thuis komt…

Lisan, Lenna zou volgens haar ‘schema’ om half 6 moeten eten maar dat redt ze niet, meestal half5, 5 uur… en daarna haar huiluurtje… ik ga t es proberen om haar rond half 5 in badje te doen met natusan baby bedtime en daarna haar flesje te geven… misschien wordt zij daar ook rustig van!

Maar het is al een hele geruststelling dat bijna ieder kindje dit heeft, en eigenlijk best grappig dat het altijd op hetzelfde tijdstip is!

Tippie: zorg dat je het flesje al voorbereid hebt. Mirthe vind het namelijk verschrikkelijk om UIT bad te gaan en is dan vaak flink overstuur. Ik zorg dat ik dan alleen nog wat warm water in het flesje hoef te doen en haar meteen na het aankleden kan voeden. Meestal valt ze tijdens het drinken al half weg en kan ik haar daarna meteen in bed leggen. Ze geeft overigens geen kik meer daarna (voorheen moesten we nog 10 keer naar boven voor het speentje). Leve het badderen!

Hoi Lisan,
Nou ik heb je tip van het badje uitgeprobeerd en het werkt! Heb Lenna om kwart over 4 in badje gedaan… en daarna het flesje gegeven… halverwege viel ze al bijna in slaap. Ze ligt nu in bedje te slapen… heerlijk!

Groetjes Elly

Hoi Elly,

Wat fijn dat het werkte!
In die Natusan producten zit iets in waar kinderen rustig van worden en sneller van slapen.

We zijn inmiddels 2 dagen verder. Gaat het nog steeds goed?
Je doet haar vast niet elke dag in bad?
Wij deden dat destijds wel omdat het echt goed werkte. Is eigenlijk niet zo goed voor een babyhuidje.

Groetjes Lisan.

hoi,

Nee wij doen haar niet elke dag in bad, ook omdat ze een erg droog huidje heeft, zou geen goed idee zijn… doen het om de dag…

Maar ondanks dat ze niet in badje is geweest is het vandaag wel meegevallen! Ze was wel wat onrustig en jengelde wat, maar het echte brullen is uitgebleven. Dus ik denk (hoop) dat het sowieso aan het afnemen is…

Ja, ik gebruik altijd natusan producten. Bevalt goed en heb ook het idee dat ze er lekker rustig van wordt en heerlijk slaapt.

Groetjes Elly