Huiluurtje?

Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik het huiluurtje van mijn zoontje het best kan laten gebeuren.Hij heeft zijn huiluurtje na zijn fles van 19:00 uur,alleen ligt zijn zusje dan ook op bed.Ze is net 1.Moet ik hem toch boven laten liggen met het risico dat mijn dochtertje wakker word en niet meer wil slapen of,zoals we tot nu toe doen,na een half uur ongeveer toch naar beneden halen en in de wandelwagenbak laten slapen nadat hij bij 1 van ons op de arm in slaap is gevallen?

Groetjes Mirjam

Hey hey

Mijn kleine meid haar huiluurtje wisselt nogal eens van tijdstip, maar als ze 'm 's avonds heeft, dan laten we haar gewoon nog ff beneden in de wandelwagenbak. Ook ivm mogelijk wakker worden van de oudste en dat risico willen we ook niet nemen (hij is een slechte slaper…).
We nemen haar wel met regelmaat op de arm hoor, tijdens dat “uurtje”, maar zodra ze (bijna) in slaapt sukkelt, dan leggen we haar weer weg. We nemen haar echter pas op de arm als ze bijna overstuur raakt, want eer zo’n ukkie daar weer van gekalmeerd is ben je weer een eindje verder. We laten haar dus even huilen, maar niet te lang. Af en toe een speentje geven, maar meestal wil ze die toch niet.

Doe wat jou goeddunkt. Als het beter voelt om hem even beneden te laten, dan moet je dat doen. Ook in de wandelwagenbak kan je hem van prikkels afschermen. Heb je misschien een bijkeuken? Dan kan je evt. de wagen daar “parkeren”. Of een andere ruimte die stil en donker gemaakt kan worden… Ik noem maar wat hoor.
Heb verder ook niet echt ideeen.

Wens je veel succes

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Is het niet een optie om hem gewoon dat uurtje onder te houden zonder dat hij bij jullie op de arm in slaap valt? Of de fles iets later geven?

Ik zou namelijk een kind niet aanleren om op de arm in slaap te vallen, straks wilt hij niet anders meer en dan blijft hij huilen in bed omdat ie op de arm wilt. Je wilt iets doen om hem rustig te krijgen maar daarmee leer je hem onbedoeld iets aan wat je later ook niet meer wilt.

Ik zou dus kijken voor een andere oplossing, de voeding iets later, wat meer voeding, kijken of hij op de buik wilt liggen, misschien een nachtlampje op de kamer laten branden of een muziekje aan op de kamer, een knuffelbeertje, een tut, in bad voor de laatste fles, oid.

Het andere kindje kan wennen aan het gehuil van je zoontje, hier slapen de meiden samen op een kamer en als de 1 huild, slaapt de ander gewoon door. word de ander toch wakker, dan gaat die zonder moeite ook weer slapen. Dus bang zijn dat je dochtertje wakker word zou ik niet zijn, word ze wel wakker, even aankijken wat ze doet, misschien heel kort uit bed halen en dan gelijk als ze stil is weer terug leggen.

hoi
Emma had in het begin ook altijd een huil uurtje, meestal rond onze etenstijd (heel fijn) ik nam haar wel gewoon op mijn arm, en legde haar als ze in slaap viel in de wandelwagen (omdat ik wist dat het maar voor kort was). Ze heeft daardoor niet aangeleerd om op mijn arm in laap te vallen, omdat ik haar op andere momenten van de dag (haar echte slaapmomenten) wel gewoon op bed legde. Ze is nu een prima “bedslaper”.
Je moet doen wat voor jou goed voelt, dat huil uurtje duurt gelukkig toch niet totdat ze 20 zijn
groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik hield morgan ook altijd bij me dan of pappa bij hem. Ze heeft zo ie zo de eerste 8 weken in haar bak bij ons op bed geslapen dus we waren toch wel bij haar.

Groetjes,

Michèle

Gewoon doen waar je kindje en jij je allbei goed bij voelen. Minke was de eerste weken tot 11 uur 's avonds klaarwakker en had zo’n zuigbehoefte dat wij de hele avond met onze pink in haar mond op de bank zaten of rondliepen. Gelukkig wilde ze op een gegeven moment de speen pakken en ging ze steeds vroeger gewoon naar bed. Wat ik zeggen wil het komt allemaal vanzelf goed en doe wat je hart je ingeeft.