Is het niet een optie om hem gewoon dat uurtje onder te houden zonder dat hij bij jullie op de arm in slaap valt? Of de fles iets later geven?
Ik zou namelijk een kind niet aanleren om op de arm in slaap te vallen, straks wilt hij niet anders meer en dan blijft hij huilen in bed omdat ie op de arm wilt. Je wilt iets doen om hem rustig te krijgen maar daarmee leer je hem onbedoeld iets aan wat je later ook niet meer wilt.
Ik zou dus kijken voor een andere oplossing, de voeding iets later, wat meer voeding, kijken of hij op de buik wilt liggen, misschien een nachtlampje op de kamer laten branden of een muziekje aan op de kamer, een knuffelbeertje, een tut, in bad voor de laatste fles, oid.
Het andere kindje kan wennen aan het gehuil van je zoontje, hier slapen de meiden samen op een kamer en als de 1 huild, slaapt de ander gewoon door. word de ander toch wakker, dan gaat die zonder moeite ook weer slapen. Dus bang zijn dat je dochtertje wakker word zou ik niet zijn, word ze wel wakker, even aankijken wat ze doet, misschien heel kort uit bed halen en dan gelijk als ze stil is weer terug leggen.