wie heeft er tips/ideetjes rondom het huiluurtje van je kind? huilen komt eigenlijk nooit gelegen (gemeen he want kinderen moeten zich ook kunnen uiten en kunnen dat natuurlijk alleen maar op die manier) maar wat doen jullie als het huiluurtje is aangebroken? laten huilen? uit bed en in de box? ben ik even heel nieuwschierig naar…
Huiluurtje
Robin had geen huiluurtje
Justin wel altijd van 7 tot 8 uur (avond)
Ik had Justin altijd vast en zong liedjes niet dat het hielp hoor maar het hielp wel voor mijn gevoel
En ja het is even niet leuk maar het kan wel gebeuren
Denk wel dat je moet proberen om zelf zo rustig mogelijk te blijven
Want een gestresste mama heeft een klein niets aan ze voelen het
ik heb hier eerder een topic over gestart.
Moet je maar eens kijken bij zoekfunctie!
Worden veel vragen van je beantwoord.
groetjes GYtha
Niks doen, gewoon laten huilen. Dat hebben ze nodig om prikkels te verwerken die ze door de dag heen hebben gehad.
Voorbeeld: stel je hebt zelf een hele indrukwekkende dag gehad en je wilt even afreageren, dan ga je een uurtje sporten of met de hond wandelen. Een baby kan dat nog niet. Die kan alleen maar liggen, poepen, plassen en huilen. Aangezien je met liggen, poepen en plassen niet af kunt reageren, gaat een baby liggen huilen om alles te verwerken.
Proberen je kindje te troosten heeft geen zin, want die prikkels moet-ie toch kwijt, dus dan komt het er alsnog op een later tijdstip uit.
Lekker laten huilen dus, als je zeker weet dat er niks anders aan de hand kan zijn. En liefst lekker in z’n eentje in z’n bedje leggen, zodat-ie in alle rust af kan reageren.
Groetekes, Sje
zou dat het zijn dat ik er een heb die TE veel prikkers krijgt
Over het al gemeen pakte ik ze toch even op, kan ook een vorm van aandacht vragen zijn, let wel ze moeten ook leren dat het soms even niet kan, bv je staat te koken of wat dan ook, gewoon tegen ze babbelen laat je stem horen, muziekje op enz…
gr Tries
Ook Fréderique had eerder altijd een huiluurtje. Tussen 17.00 uur en 18.00 uur. Dus lekker gezellig met mijn mannetje eten was er niet bij. In het begin liet ik de babyfoon aan staan, ja want als nieuwe moeder moet je je kindje toch ten alle tijde moeten kunnen horen. Of niet dan ??? Nou daar ben ik snel van afgestapt, ik begon zelf helemaal door te draaien.
Dus om 17.00 uur ging bij ons standaard de babyfoon uit en om 18.00 uur weer aan. En het was rustig !!! Zo kwam ik teenmiste ook tot rust en kon mijn kleine meid nog lekker tot 19.00 uur doorslapen voor de fles.
Marleen (trotse mama van Fréderique)
De meeste kinderen hebben huiluurtjes rond de tijd dat je staat te koken. Dan ruiken ze lucht van eten en dat maakt ze extra onrustig. Maakte hier niet uit of ik om 17.00 of om 18.00 ging beginnen met koken. Zodra de kooklucht door het huis ging, begon de kleine mop te huilen.
Groetekes, Sje
Helleu,
Ook wij hebben last van het huiluurtje van Robin. Hij heeft een behoorlijk temperament en is aan het einde van de dag behoorlijk moe. En inderdaad als ik ga koken, moet hij even de box in en dus is het janken.
Ik heb het al geprobeerd op de lossen door de tijden van zijn flesje te verschuiven van 19:00 uur naar 20:00 uur, maar dat hielp ook niet.
We laten hem nu maar gewoon krijsen, het is niet anders, hij moet het maar effe uitjanken. Slaapt hij lekker daarna.
Groetjes Jessica.