Huiluurtje wat doen jullie?

hoi bibi

als hij tevreden is is het goed.

lieke krijgt 5 keer 180cc ben het aan het verhogen naar 200cc maar ze is tevreden. ligt ook aan het gewicht he lieke weegt nu 5040 gram.
maar het huilen blijft moeilijk te onderscheiden, maar ach dat uurtje hopelijk is het snel voorbij ze zeggen rond 4 maanden dus hebben we nog 1 maand te gaan

groetjes gytha

ik liet ze ook ellebij gewoon ff uit huilen in bed
je kan ze wel bij je gaan nemen maar daar maak je het in mijn ogen alleen maar erger mee ,en jij raakt gestrest omdat je haar niet stil krijgt en zij raakt weer meer gestrest omdat ze haar huil uurtje zo dringend ff nodig heeft
huil uutje doe je niks aan en hoort er nu eenmaal bij
dus laat ze ff lekker uit huilen ,hoe vervelend dit ook is af en toe
oder het eten was hir ook ,dus ff baby foon uit zodat de oudste en wijzelf wel ff rustig konden eten,want dat heb je ook nodig he

Hallo,

ik ook ben van mening dat je een baby niet moet laten huilen tijdens hun huilmomentje (dat soms zeer lang kan duren). Maar hier werken we dan ook zonder tuutje. Waar andere mama’s een tuutje gebruiken om te troosten, moet ik haar steeds aanleggen, ook als ze dan niet eet maar slechts een beetje sabbelt.
Ik hou mijn dochtertje dan ook bij me als ze het moeilijk heeft met het verwerken van al die prikkels. En ook mijn vriend is van die mening,

We houden het wel enkel op een beetje wiegen en rondstappen, maar gaan niet spelen met haar. Annabel haar huilmoment is 's avonds en duurt ongeveer 2 tot 3 uur. Maar het lijkt zo veel gigantisch langer! Het drummeltje is nu nog maar 4 weken en het is pas sinds deze week dat ze dat huilmomentje heeft. Dus ga ik dat nog enkele weken volhouden tot ze zo’n 3 à 4 maanden is.

Ook zij kan echt krijsen ipv huilen als het zover is, maar meestal eindigt ze na enkele uren met toch een flinke maaltijd en slaapt daarna rustig verder. Ik blijf dus ook de hele tijd bij haar, omdat ik niet altijd weet wanneer ze wil zuigen om getroost te worden of wanneer het tijd is om te eten.

Overal hoor ik: dat gaat uiteindelijk wel over. Dus blijf ik rustig volhouden en ik merk dat ze daar wel nood aan heeft. Als het zover is om zonder huilmoment door te gaan, zal ik dat wel merken.

Die huilmomenten zijn heel herkenbaar. Ninthe heeft ook zo’n periode gehad. Volgens allerlei boekjes zou het eerst meer worden om vervolgens af te nemen. Ook wij werden wel eens knetter van het gekrijs. Maar ja, een baby huilt niet voor niets. Ninthe had veel last van krampjes en is overgevoelig voor teveel drukte. De krampjes hebben we kunnen oplossen met flessen van Bfree. De prikkels probeerden we te reduceren door RRR. Dit werkte redelijk goed.
Op een gegeven moment werd het huilen steeds minder een leerden wij ook beter wat er aan de hand was.
Ninthe is nu bijna 8 maanden enn kan ontzettend hard krijsen. Meestal heeft ze dan OF buikpijn dat ze moet poepen OF het is te druk geweest en kan ze de prikkels niet verwerken. Doordat wij beter weten wat er is is het ook makkelijker om er mee om te gaan.
Ikzelf laat haar meestal eerst eventjes in bed krijsen en daarna neem ik haar op de arm om uit te huilen. Zodra ze weer rustig is leg ik haar weer in bed met een muziekje aan. Meestal slaapt ze daarna wel verder.

Groetjes
Suzan

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker