Hallo,
ik ook ben van mening dat je een baby niet moet laten huilen tijdens hun huilmomentje (dat soms zeer lang kan duren). Maar hier werken we dan ook zonder tuutje. Waar andere mama’s een tuutje gebruiken om te troosten, moet ik haar steeds aanleggen, ook als ze dan niet eet maar slechts een beetje sabbelt.
Ik hou mijn dochtertje dan ook bij me als ze het moeilijk heeft met het verwerken van al die prikkels. En ook mijn vriend is van die mening,
We houden het wel enkel op een beetje wiegen en rondstappen, maar gaan niet spelen met haar. Annabel haar huilmoment is 's avonds en duurt ongeveer 2 tot 3 uur. Maar het lijkt zo veel gigantisch langer! Het drummeltje is nu nog maar 4 weken en het is pas sinds deze week dat ze dat huilmomentje heeft. Dus ga ik dat nog enkele weken volhouden tot ze zo’n 3 à 4 maanden is.
Ook zij kan echt krijsen ipv huilen als het zover is, maar meestal eindigt ze na enkele uren met toch een flinke maaltijd en slaapt daarna rustig verder. Ik blijf dus ook de hele tijd bij haar, omdat ik niet altijd weet wanneer ze wil zuigen om getroost te worden of wanneer het tijd is om te eten.
Overal hoor ik: dat gaat uiteindelijk wel over. Dus blijf ik rustig volhouden en ik merk dat ze daar wel nood aan heeft. Als het zover is om zonder huilmoment door te gaan, zal ik dat wel merken.