Huiluurtje terug

dag dames,

hier nog een vraag: mijn kleine heeft alleen de eerste 2 maanden een huiluurtje gehad. maar sinds hij 5 maanden oud is is het huiluurtje weer terug! elke avond na zijn laatste fles leg ik hem om 18.45 uur op bed en dan begint het feest. hij kan eindeloos huilen/krijsen. nou ben ik van dat laten huilen type, maar zelfs dit heeft niet geholpen. dus uiteindelijk een nieuwe manier ontdekt om het huiluurtje kort te houden.

eerst leg ik hem op bed. dan ga ik na 5 minuten naar hem toen en pak hem uit zijn bed en fluister lieve woordjes in zijn oor en leg hem rustig weer in bed. 9 van de 10 keer horen we niks meer van hem. maar ik vind dit geen methode om hem in slaap te krijgen eerlijk gezegd. waar ik bang voor ben is dat ik hem dan nooit bij iemand kan achter laten!

nou gaan we volgende week naar Center Parcs en we hebben een oppas geregeld via de park, maar moet ik haar dit nou ook vertellen en of het uberhaupt werkt weet ik niet eens! dadelijk wilt hij alleen door mama getroost worden om in slaap te komen LIEVE HELP! dan kan ik het dus vergeten om een avondje te gaan zwemmen met mijn man!

wie o wie heeft dit ook meegemaakt en hoe hebben jullie het aangepakt? en kan een huiluurtje echt terugkomen of is het gewoon een fase?

alvast bedankt voor de reacties!

He Selma, tjonge meid jullie hebben ook wat thuis! Hoe gaat het verder met hem? Huilt hij nog steeds zoveel overdag? Of gaat het al wat beter met al die medicijnen enzo?

Ons Leonie is nu ook 5 maanden en begon gister zomaar ineens om 21.00 te krijsen… ze lag al 2 uren op bed! Ik schrok me wild man… want ik had hier net zitten te verkondigen dat ze nooit huilde haha en daar was ze dan al hoor! Ze wordt opeens ook ´s morgens vroeger wakker en ik denk dus wel aan een sprongetje. Ze is nl bijna 2 weken later geboren en zou dus nu officieel 5 en een halve maand zijn.

Ik zou zeggen dat het bij jullie daar ook aanligt en dat hij uit zijn doen is maar omdat jullie al zoveel hebben mee gemaakt met hem dan zou je dus ook weer aan iets anders kunnen denken… Moeilijk dus… misschien meer drinken ´s avonds? Of vroeger op bed? Naja meid ik wens je een mooie vakantie toe en zou me niet druk maken want je kan het toch nooit weten van te voren … misschien slaapt ie wel als een roosje

Xus van ons

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hallo,

Misschien kun je het huiluurtje overbruggen door hem lekker in bad te doen of doe je dat al?

Probeer anders voor die tijd om iemand 's avonds te laten oppassen en kijk dan even hoe dat gaat, of je moet hem zelf in zijn bedje leggen maar dan begint jullie avond samen waarschijnlijk wel wat later.

Als ik heel eerlijk ben zou ik niet eens durven te gaan zwemmen als er een vreemde oppast, ik vind het altijd erg prettig om gewoon telefonisch bereikbaar te zijn als onze kleine man bij een oppas is.

groetjes

Lieve Selma,

Waarom is het zo erg om je kleine man, nu dat hij het even nodig heeft, even te knuffelen en terug te leggen? Ik heb dit ook wel eens met mijn dochter. Als ik haar even knuffel en geruststel is het met een paar dagen weer over. Die kleintjes moeten zich ook veilig kunnen voelen. Je kunt altijd als het langer aanhoudt hem weer laten huilen maar als dit nou werkt? Voor jullie allebei rustgevend. Je mannetje moet al zoveel doormaken. Ik maakte mij ook heel druk, wat nou als ik het altijd moet blijven doen? Ik bedacht mij dat het in ieder geval voor haar 16de wel over zou zijn en gek genoeg zodra ik het los liet en haar gewoon even geruststelde was het zo weer over. Hij heeft je gewoon even nodig denk ik. Je bent zo aan het rommelen met voedingen en onderzoeken etc. Geef er maar lekker aan toe zou ik zeggen!
dikke knuffel,
Wendy

Hey Selma waar woon jij eigenlijk?

Als je een oppas via het park hebt ingehuurd, mag je verwachten dat ze er raad mee weet. Daarbij is kan ze je toch even mobiel bellen als het niet mocht gaan ? Onze dochter huilde aan een stuk en oorverdovend als ik er niet was, zelfs als ze bij papa was, was niks goed. Zodra ik de deur uit ging begon de dame al, totdat ik terug kwam. Papa deed alles voor dr, op de arm, wandelen enz enz en niets hielp, ze wilde alleen mama en had dan zo hard gehuild dat ze een uur nadat ik dr weer was, nog lag na te snikken. En dat besloot mij te doen stoppen met mijn werk, we kozen voor kinderen en dit meiske had o zo hard dr mama nodig en dat heeft haast een jaar geduurd. Papa was ook goed, zolang ik maar in de buurt was. Nu zijn vader en dochter 2 handen op 1 buik.
Als hij die knuffel ( of bevestiging dat je er nog bent ) nog even nodig heeft, is daar in mijn ogen niets mis mee. De wereld is heel groot voor zo`n moppie en makkelijker/veiliger te overzien vanuit jouw armen. Logisch ook want na 9 maanden in jouw buik, kent hij jouw nog beter dan zichzelf, laat staan de grote wereld waarin hij dan bv ineens alleen in zijn bedje ligt.
Zodra het kan heel, heel veel kiekeboe spelen wil heel goed helpen vaak.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Map84: ja we hebben idd genoeg te beleven thuis. ik woon trouwens in Zoetermeer. jij dan? sprongetje kan het ook wel zijn…

@M-Suzanne: in badje doe ik om de 2 dagen en dan nog houd hij dat huiluurtje dus dat is ook geen optie

@Moppiesmama: ik klaag er ook niet over…waar ik me zorgen om maak is dat hij dit straks gewend is…verder vind ik het net zo fijn om hem een extra knuffel te geven en vooral te zien hoe hij hierop reageert dat is ook weer mamas trots dat hij alleen bij mama stil is ook weer iets moois!

@Asje: dat je hebt moeten stoppen met werken daarvoor haha nou dat zie ik niet gebeuren weet niet waar we dan van rond moeten komen kiekeboe spelen is een goede tip heb het in de gaten dat hij pas begint te huilen als ik uit de zicht ben…misschien is dat het wel even…

verder zorg ik er wel voor dat ik bereikbaar ben voor de oppas daar gaan we zeker onze maatregelen voor nemen dan maar niet zwemmen als dit niet mogelijk is…dat is niet erg als ik maar even met mijn man tijd kan doorbrengen hier zijn we echt aan toe.

ook doet hij het verder goed overdag. stukken beter als afgelopen dagen. hij slaapt ook zonder te zeuren nu overdag. hij is goed opgeknapt dankzij friso allergy care eczeem wordt met de dag minder in zijn gezicht…dus alleen de laatste slaapje kan hij uren huilen en daarvoor vroeg ik jullie raad. misschien is het wel een fase en gaat het weer over. als dit niet zo is was ik benieuwd hoe lang zo een huiluurtje kan duren ik bedoel qua leeftijd en of het bij jullie ook wel eens voor is gekomen dat het uit het niets was begonnen.

dank voor de reacties dames!

Zoetermeer is een eindje bij mij vandaan jammer want ik las ergens bij een topic dat je graag wou zwemmen maar gen vervoer had…Ik wil ook graag gaan zwemmen, heb wel vervoer maar vind er niks aan in mijn eentje haha dus ik dacht kunnen we mooi samen maar helaas!!! Zit er niet in!

Ik zou trouwens wel gaan zwemmen met je man op vakantie… eindelijk er even uit en dan wordt het weer niks… misschien is een idee om 's middags samen te gaan zwemmen en dan een oppas te huren? Leg je hem lekker in bedje voor middagslaap en als ie dan slaapt gaan jullie lekker even zwemmen… als ie dan wakker wordt dan weet zij heus wel raad… Je kan altijd afspreken of ze het zwembad wil bellen als der wat is (maar misschien gaat dat een beetje ver??) Naja lekker van genieten hoor!

Sprongetje kan het best zijn… maar het kan ook verlatings angst zijn zoals Asje zegt… en schrikken ze van alleen op de slaapkamer zijn… misschien een nachtlampje aansluiten?

X Marja

ja zou leuk geweest zijn als je dichtbij had gewoond
ja we hebben voor 2 dagen een oppas geregeld de ene dag is het ook in de middaguren dus dat gaat dan wel lukken.
ik denk zelf ook aan verlatingsangst…tenminste daar lijkt het erg op…
nachtlampje zou niet helpen ben ik bang aangezien ik nu zijn kamer ook niet meer verduister maar zie er geen voordeel in helaas nuo gewoon blijven troosten wie weet gaat het vanzelf over als hij meer vertrouwen in mij heeft

Volgens mij zit ie inderdaad in een fase En dan is ie op zoek naar mamaknuffels en wie beter kan die geven dan zijn liefste mama? Als laten huilen niet werkt, zou ik hem gewoon heerlijk knuffelen en daarna weer terugleggen. En dan opeens zonder dat je het doorhebt, slaapt ie weer heerlijk door en denk je na een half uurtje: hé, hij is niet gaan huilen, woh het is weer voorbij!

Ons zoontje (22mnd) heeft voor zijn eerste jaar aardig wat van die fases gehad en ‘laten huilen’ hebben wij al snel de deur uitgezet. Troosten en even knuffelen had veel meer effect en we hebben sinds zijn eerste verjaardag een prima slaper. En ik denk dat het bij jullie ook wel goed zal gaan Tijdens vakanties zijn kleintjes over het algemeen voorbeeldiger dan thuis, dus daar zal het ook prima gaan :smiley:

ja ik zal hem zeker niet meer zo lang laten huilen want dat is ook weer iets als je bij iemand gaat logeren zoals mijn ouders of schoonouders en dan krijg je kritiek en weet ik soms mijn woede niet te beheersen het is wel eens fout gegaan, niet fysiek hoor hahahaha maar ik kwam een beetje scherp over maar goed het is ook goed bedoeld maar die hormonen werken soms ook tegen zeg…

heb hem idd nog eens getroost en gelijk was hij vertrokken en nogmaals ik ben trots op mijn aapje want hij doet het al wel een paar weken zonder een speen!

soms klaag ik ook te veel het is ook nooit goed…

@mama Selma, volgens mij is dat niet klagen hoor maar onzekerheid…hier ook erg last van. Je wilt het zoooo graag goed doen
groetjes,
Wendy

heeeeeeeeeel vreemd! heb vandaag een halve potje wortels aan hem gegeven. ik kon er toch maar niet tegen dat hij zo naar ons staart terwijl wij eten. daarvoor in de ochtend wat liga gegeven en natuurlijk de gewone flesjes melk. bij al zijn slaapjes heeft hij niet moeilijk gedaan. ik heb hem op bed gelegd en we hoorden niks van hem! ook net om 7 uur dacht ik huh ik hoor niks. toen ik na 10 min. ging kijken lag hij al heerlijk te slapen! ik ga morgen de bijvoeding nogmaals geven en overmorgen weg laten kijken wat er dan gebeurt. misschien heeft hij gewoon niet voldoende aan melk?? ik weet het niet misschien is het wel toeval en zijn zijn huiluurtjes wel voorbij?? ik weet het echt niet… maar 1 ding is zeker! deze mama is heel erg blij vandaag

Kijk, dat bedoel ik nou Het komt vanzelf en gaat vanzelf Heel fijn voor je en ik hoop dat ie lekker doorslaapt vannacht.

Ons zoontje had er altijd zo’n drie dagen achter elkaar last van en dan was het weer over.

Hey Selma!

Super meid! Ach de ene dag is de andere niet hoor! Leonie heeft gister amper een oog dicht gedaan en vandaag heeft ze de hele dag liggen pitten…
Wij zijn ook niet elke dag hetzelfde! Maar fijn voor je dat, dat kereltje weer lekker slaapt!

Xus

Hier ook een boy die een heerlijk huiluurtje heeft noppe. Maar ach het hoort erbij… Soms wordt ik dit wel beetje zat hoor … manlief is dan niet thuis … Jurian wordt beetje moe en jengelig, mama moet eten koken … tja … Dan leg ik Levi maar op bed om hem daar te laten huilen / jammeren…

Wat moet je anders?

Hier krijgt meneer 5 volle flessen van 150 per dag hoor. Dus ook nog een late flesje … ben al blij dat hij de nacht niet komt

Dat hij onrustig was en eerder kwam kan zijn door sprongetje (weet niet hoe oud hij nu is?) en / of door dat hij misschien al wel in zijn diepe slaap was toen hij om 23.00 uur een flesje kreeg en daardoor onrustiger slaapt… Blijft gokken met die kleintjes…

uhm dit is een heel oud topic mijn zoontje is inmiddels bijna 10 maanden oud allang geen huiluurtje meer hoor

Gelukkig … … maar dacht haal hem weer naar boven om te kijken hoe het gaat en bij andere kindjes. Daarom de zoekfunctie gebruikt …

Hoelang heeft hij dat huiluurtje wel gehad?

het is eigenlijk nooit vanzelf overgegaan…wij hadden iets nieuws ontdekt! namelijk de fles in bed aanbieden. als hij vol zit dan draait hij zich om en klampt zich vast aan zijn knuffel en begint al te snurken hahahaha beetje overdreven maar we horen dan niks meer van hem eigenlijk…maar goed dit duurt niet lang meer hoor. hij moet binnenkort toch echt van de fles af en dit gaan we dan in stappen doen, maar het helpt wel tot nu toe heerlijk zeg…