Huiluurtje met 6 maanden

Hoi mama’s,

Ik weet dat een soortgelijk topic een tijdje geleden ook actief was… maar ik kan het niet meer terug vinden.
Enfin, Alex heeft aan het eind van de middag/begin van de avond flink last van een huiluurtje. Hij krijst de hele boel bij elkaar en hij wil dan dat ik hem vasthoud, anders blijft ie erin. Rustig avondeten zit er bij ons niet meer in de afgelopen weken.
Hoe kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee, op deze leeftijd nog bedoel ik?

Lauren & Alex (05-05-2010)

Volgens mij huilen alle kindjes rond avond-etenstijd! Ik heb het met allebei mijn meiden gehad. Maakte niet uit of ik om 17.00 of om 18.00 stond te koken. Zodra ik ging koken, begon het gejengel en gehuil.

Het zou weleens goed de etenslucht kunnen zijn waardoor die kleintjes geprikkeld worden. Misschien een soort hongergevoel. Als je zelf eten ruikt of ruikt dat iemand staat te koken, krijg je ook vaak trek.

Wij kunnen zeggen “ik heb trek”, zo’n kleintje kan maar op 1 manier communiceren: huilen.

Groetekes, Sje

Ja dat is een mogelijkheid!
Maar wat ik wel vreemd vind, is dat Alex rond half 5 zijn hapje krijgt, dan een kort slaapje doet, en als hij wakker wordt niet te genieten is. Soms kook ik, soms niet… Hij is dan echt ongelooflijk zuur niks mee aan te vangen.
Ik heb wel het idee dat hij tandjes krijgt… dus daar gooi ik het altijd maar op, maar vreemd toch dat dat altijd om die tijd is dan??? Of zal het toch iets anders zijn??

Lauren & Alex (05-05-2010)