Het ligt denk ik een beetje aan het soort huilen. Ik zou in iedergeval niet gelijk bij het eerste huiltje naar hem toe gaan om het te troosten. Mijn kleine kan soms huilen of de wereld vergaat, met tranen en al…(als ik hem bijvoorbeeld in bed leg). Dan denk ik dit gaat nooit lukken en 10 minuten laten is het stil en slaapt hij.
Andere keren blijft hij huilen en is erg overstuur en dan ga ik wel naar hem toe. Ik weet dan al zeker dat ik hem in zijn bedje niet stil ga krijgen en uiteindelijk haal ik hem dan ook uit zijn bedje, maar hij is dan zo verdrietig dat ik hem echt niet wil laten liggen.
Mijn zoontje is ook heel snel weer wakker als hij in een sprongetje zit, dan begint hij ook de huilen. Laat het dan ook weer even ongeveer 10 minuten, maar merk als snel of hett huilen harder en erger wordt of dat hij weer in slaap valt. Bij het harder huilen haal ik hem toch echt uit zijn bedje om hem te troosten. Dat troosten werkt niet altijd, maar dan komt hij wel weer een beetje tot rust. Ik ga dan of met hem wandelen, doe hem in badje of probeer als hij weer wat rustiger is hem toch weer in zijn bedje te leggen. Als het al bijna tijd is voor zijn flesje krijgt hij lekker te drinken en vaak gaat het dan wel iets beter bij zijn volgende slaapje.
En verder zelf proberen rustig te blijven (makkelijk gezegd he
ben nl zelf ook niet zo rustig).
Wat nog wel heel belangrijk is. Als je merkt dat hij moe is, gaapt etc dan is het zeker te moeite om hem weer in zijn bedje proberen te leggen of te wandelen, want dan heeft hij echt slaap nodig en kan hij alleen maar nog huileriger worden omdat hij zo’n slaap heeft.
Nou ben weer lekker aan het tikken, kan je het nog volgen?? ![]()