Huilnachten dag

ruben was vanacht en vandaag errug huilerig…
als ik hem uit z’n bedje haalde ging het redelijk goed, maar als hij in z’n bedje lag, sliep hij even en begon hij weer te huilen…
hij heeft geen koorts en drinkt goed…
vind het zelf een beetje naar eigenlijk, ik vraag me dan af of hij pijn heeft…maar dan zou hij wel krijsen…en dat doet ie dan weer niet…het lijkt wel een huiluurtje maar dan dag en nacht…
iemand hier eraring mee???
of zit ie dan nog steeds in een sprongetje…

groetjes!!!

karin

ik denk idd dat hij in een sprongetje zit. het is het ergste rond 5 weken dus zal zn sprong zijn

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Karin

Sprongetjes zijn volgens mij altijd rond 3,6,10 weken en 3 maanden, het ligt er wel aan of je borstvoeding geeft of fles dat maakt vaak nog wel verschil.
Met borst hebben ze er meer last van.

Het kan ook zijn dat hij gewoon meer wakker wil zijn. Jesse had dat nl ook.
Wou gewoon graag beneden zijn in de box of op schoot en sliep soms maar een half uurtje.
En je moet niet vergeten zo’n kleine moet in een keer heel veel he.
Drinken, allemaal geluidjes omheen, lichaam die veel meer werk moet verzetten, in een bed of wieg liggen terwijl hij eerder lekker warm bij mama lag.
Jesse had ook wel eens van die huilbuitjes, ik ging dan ook heel vaak op de bank zitten met de benen omhoog en legde hem gewoon lekker tegen mij aan. En dan viel hij ook soms heerlijk in slaap. Hij hoort je hartslag en ruikt je geur.
En mijn kraamverzorgster zei dat je hem daar nog niet mee kan verwennen. En dat blijkt ook wel want Jesse doet het nu heel goed en hij slaapt nu sinds 3 weken goed door. En doorslapen bedoel ik mee tussen 19-20 uur de fles en tot de volgende ochtend 6a7 uur.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
ik geef je alleen maar tips hoe ik het gedaan heb.

Groetjes Jolanda

Hé Jolanda,

Je banner lijkt me niet helemaal te kloppen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik denk als je kindje goed drinkt, ook vrolijk kan zijn en wel in slaap kan komen. Verder natte luiers heeft etc en geen koorst dat er niet veel met hem aan de hand is, medisch gezien dan bedoel ik. Wat wel heel goed kan is dat hij van alles aan het ontdekken is en daar erg van slag van is. Denk er maar eens aan als je het de hele dag enorm druk hebt op je werk en de een naar de andere klus krijgt, en heel veel geluiden om je heen hoort en allemaal nieuwe mensen ontmoet. Dan zouden wij ook een beetje in de war zijn.

Het zal dus waarschijnlijk wel een sprongetje zijn! Lastig he die sprongetjes

Karin, koop het oei-ik-groei-boek! Echt, het is de moeite waard. Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

@ saro…echt wel knap lastig… die sprongetjes!
daar wordt je niet vrolijker van…maar we laten ons niet kisten…hij krijgt er nog wel meer…
maar moet ik hem dan laten huilen en las het te lang duurt troosten? als ik er direkt heen ga krijgt hij nog meer prikkels…

@sje…ik denk dak echt maar zo’n boek moet halen…

karin

probeer hem zijn prikkels weg te laten huilen… Je hoort misschien zelf al wel het verschil tussen huilen en huilen… Ga kijken of er niks erg aan de hand is maar zorg dat hij jouw niet ziet. Is hij tussendoor stil dan zijn het echt prikkels maar anders kan het ook pijn. Is het prikkels dan kan je hem beter laten liggen anders prikkel je hem alleen maar meer. Is hij na een half uur nog niet stil (ook niet tussendoor) dan zou ik hem uit bed pakken en tegen me aanhouden om te sussen… is het nacht dan alleen over hoofdje aaien en niet uit bed halen!

Soms kan het ook van krampjes zijn? als ze dan 10 min stil zijn en weer beginnen dan heeft het veel van krampjes weg! Heeft je kleine moeite met poepen? De eerste 3 maanden is het een regelmatig verschijnsel dat kindjes darmkrampjes hebben omdat deze nog helemaal moeten wennen aan al het drinken etc. volgens mij zijn hier al veel topics over moet je even in de zoekfunctie kijken.

Het ligt denk ik een beetje aan het soort huilen. Ik zou in iedergeval niet gelijk bij het eerste huiltje naar hem toe gaan om het te troosten. Mijn kleine kan soms huilen of de wereld vergaat, met tranen en al…(als ik hem bijvoorbeeld in bed leg). Dan denk ik dit gaat nooit lukken en 10 minuten laten is het stil en slaapt hij.
Andere keren blijft hij huilen en is erg overstuur en dan ga ik wel naar hem toe. Ik weet dan al zeker dat ik hem in zijn bedje niet stil ga krijgen en uiteindelijk haal ik hem dan ook uit zijn bedje, maar hij is dan zo verdrietig dat ik hem echt niet wil laten liggen.

Mijn zoontje is ook heel snel weer wakker als hij in een sprongetje zit, dan begint hij ook de huilen. Laat het dan ook weer even ongeveer 10 minuten, maar merk als snel of hett huilen harder en erger wordt of dat hij weer in slaap valt. Bij het harder huilen haal ik hem toch echt uit zijn bedje om hem te troosten. Dat troosten werkt niet altijd, maar dan komt hij wel weer een beetje tot rust. Ik ga dan of met hem wandelen, doe hem in badje of probeer als hij weer wat rustiger is hem toch weer in zijn bedje te leggen. Als het al bijna tijd is voor zijn flesje krijgt hij lekker te drinken en vaak gaat het dan wel iets beter bij zijn volgende slaapje.
En verder zelf proberen rustig te blijven (makkelijk gezegd he ben nl zelf ook niet zo rustig).

Wat nog wel heel belangrijk is. Als je merkt dat hij moe is, gaapt etc dan is het zeker te moeite om hem weer in zijn bedje proberen te leggen of te wandelen, want dan heeft hij echt slaap nodig en kan hij alleen maar nog huileriger worden omdat hij zo’n slaap heeft.

Nou ben weer lekker aan het tikken, kan je het nog volgen??

heb hem zijn foppie gegeven …10 uur krijgt hij de fles en dan gauw naar bed…
heb gevoel dat het nog wel eens een zware nacht kon worden…

@ sje…morgen ff bij boekhandel zo’n boek halen!!

groetjes!!!

karin

poepen doet ie wel goed…wel laat ie veel scheetjes!
hij huilt een beetje zeurderig om het zo maar eens te zeggen… heb hem zijn fop gegeven en hij was een hele poos tevreden…nu huilt hij weer…
ik laat hem wel ff huilen…
als hij iets heeft, honger bv…dan krijst hij meer…dat doet ie nu niet…
ik denk dan eerder dat ie een sprongetje heeft…en geen krampjes…het is wel errug rottig…

karin

…ik vraag me af wat de buren denken…

karin

wat denk je hier van de buren?? ik heb een huilbaby gehad 8 weken lang van 8.30 uur tot 21.00 uur huilen (lees krijsen) … enne ik woon in een appartement…! Maar gelukkig hele lieve buren…

Laat maar denken en anders ga je morgen gewoon langs met oordoppen, haha

nou meid ik hoop dat Ruben na zijn fles van 22.00 lekker gaat slapen en dat jij ook een beetje een goeie nacht hebt!!

hoop het ook…afgelopen nacht was ook niet echt prettig, dus hoop vanacht iets fijner te slapen…
gelukkig heb ik ook wel lieve buren…scheelt weer
mijn opa zei altijd…het is nooit zo donker,of het word wel weer licht!
de wijze raad voor vanavond!!!
nu nog ff tv kijken, straks ruben de fles geven en dan snel naar bed!!

alvast weltrusten dames…

groetjes!!!

karin

Jeetje miniboy dat moet zwaar zijn geweest, zoveel huilen…!

lijkt me ook echt super zwaar, zoveel huilen…
ik vond dit als zwaar( wat ben ik dan een pieperd eigenlijk…) dussuh…petje af voor jou mini-boy!!
maar…heb vanacht enorm goed geslapen!!!
ruben heeft om 10 uur gisteravond de fles gehad, en is als een blok in slaap gevallen!!!
hij heeft geslapen van half 11 tot half 6 vanochtend!!!
toen nog een fles en half negen was ie wakker…!
geweldig toch!
alleen heeft ie de fles van 9 uur volledig uitgespuigd…over mama…was iets minder…
daarna kwam er een dikke boer en ruben is nu weer super goed te pas!!!
ruben blij…mama ook weer blij!!

groetjes!

karin

Lekker joh! Fijn he om dan even een goede nacht te hebben, kan je weer een beetje bijtanken (en de buren ook )

Op naar de volgende goede nachten!!

Hoi Karin,
Het kan dus ook zijn dat hij niet lekker in zijn vel zat; hij gaat niet voor niks spugen. Er schijnt wel het nodige aan virusjes te heersen. Mijn zoontje heeft het 2 weken geleden ook gehad en heeft toen ook flink overgegeven, toen alles eruit was knapte hij op.
Hoop dat je kleine mannetje zich snel weer de oude voelt!

Groetjes van Christa

dat zou natuurlijk ook kunnen…hij heeft vandaag niet zo veel gedronken als normaal…maar verder oogt hij wel goed te pas…nog wel een beetje huilerig maar niet zo erg als gisteren…en geen verhoging…
maar…ik hou hem goed in de gaten want er heerst inderdaad vanalles en nog wat en ik ben er zelf geloof ik ook niet helemaal zuiver van…
ben niet ziek…maar echt lekker ook weer niet…
gaat vanzelf weer over!!

heb vamdaag wel het grote “oei ik groei”-boek gehaald, best een handig boek!
heb al heel stuk gelezen!! dussuh…sje…bedankt voor de tip!!

karin