Huilerig bij mama

ik zit met mijn handen in het haar… misschien is het normaal allemaal maar ik weet niet precies wat wel en niet hoort aangezien dit mijn eerste kindje is

stijn is nu 15 maanden en de laatste tijd alleen maar huilerig bij mij in de buurt… geef ik hem aandacht is het niet goed geef ik hem geen aandacht is het niet goed… als papa alleen met hem is gaat hij wel spelen…

wat doe ik fout?? hij kan geen 5 minuten iets doen bij mij alleen…

Weet jij zelf wat jij en papa anders doen?

En jij bent gewoon zijn meest vertrouwde persoon op deze aardbol, misschien heeft hij even behoefte aan dichtbij jou zijn op het moment. Gaat vanzelf weer beter!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

tja… als het in dit geval mijn eerste zou zijn zou ik ook met mijn handen in het haar zitten… maar ik ben ondertussen gehard door nr 3 en 4… die moeten niks van me weten , zolang papa of oma in de buurt zijn mag ik nog geen snot neus afvegen… maar als het er echt op aankomt… dan is het eerste wat ze roepen mama… dus we doen ergens toch wel wat goed hoor…

ja het is vervelend als ze niks van je willen weten maar erg is het ook niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hier waren het vooral periodes eigenlijk.
een tijd moest lindsey niks van mij hebben en een paar maanden later moest ze weer niks van papa weten. dus hier waren het fases, nu is het ‘normaal’. maar ze kan af en toe nog d’r buien hebben. het kan idd best moeilijk zijn maar probeer je er echt niks van aan te trekken. hier was het vooral een kwestie van uitproberen maar het kan idd ook best zijn zoals bij kimmetje. vooral luchtig blijven erom! succes ermee!!

liefs,
Rinske

Dat hebben we hier ook gehad hoor en nu is het hier ook andersom. Nu is het mama voor en mama na en mag papa helemaal niks. Nog niet haar jas uitdoen. Zijn idd periodes en je kan niet precies zeggen waarom. Het kan idd zijn dat jij vertrouwd voor hem bent en dus ’ saai’ en dat papa of oma etc spannender en dus leuker zijn. Ook kan het zijn dat jij misschien regels stelt en dat hij van papa of anderen meer mag? Dat is dan natuurlijk in zijn ogen ook veel leuker en een reden om bij jou zo te doen. Niet dat het niet goed is dat jij regels hebt, maar misschien voor de anderen een reden om ook wat meer deze regels na te leven mocht dit idd het geval kunnen zijn. Maar het gaat vanzelf weer een keertje over hoor, waar het ook door komt!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers