Huilende baby

Mijn kindje is 20 weken, ze slaapt s avonds en s nachts heel goed, maar overdag is het een ander verhaal.
Ze heeft nog geen ritme, word soms om 4 uur s nachts wakker en de andere keer om 7 uur. Zo is het heel lastig m er een ritme in te krijgen.
Herkennen meer mensen dit??
Daarbij huilt ze overdag veel. Ze slaapt na de voeding maar kort (ongeveer 3 kwartier) en dan pak ik haar op. Want als ik haar laat liggen wordt ze heel erg overstuur.
Dan gaat ze beneden in de box en vind het 20 min leuk, maar daarna alleen maar jengelen en huilen.
Ik ben dus veel aan de wandel met haar, weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen.
Iemand tips ???

Liefs een onzekere mama

die 45 minuten slaapjes komen heel veel moeders bekend voor!!! Je bent dus niet de enige, Ik vond het fijn om te weten dat een slaapcyclus van een baby 45 minuten duurt. Sommige kinderen gaan na zo’n cyclus weer opnieuw een rondje slapen, andere worden dan wakker (zoals ook die van mij vaak).

Wat ik doe als thije echt niet meer wil slapen (ik probeer het wel altijd door de speen er weer in te doen), is naar beneden nemen en idd in de box leggen, of op de grond op een kleed. Gaat hij na een tijdje weer piepen, dan huppekee weer in bed, En dan slaapt hij weer drie kwartier. Hij slaapt dan dus twee keer tussen de voedingen.

Thije wordt ook wel eens wakker snachts, ook doordat hij tanden krijgt ( de eerste is trouwens door!!). Maar eerder dan 6:00 krijgt hij geen fles!
Speen er weer in, dus. Blijft hij huilen hebben we allebei pech, maar die fles komt er niet. Klinkt misschien hard, maar het werkt wel.

Een slaapritme begint thije ook nu pas te krijgen…

Hoi,

Welkom bij ikkeben!

Wat een mooie foto zeg, met een prachtig kindje erop!

Misschien kan ik je helpen.
Als je kindje om 4 uur wakker wordt kan je dan geen speen in doen zodat
Daimy weer verder slaapt?
Waarschijnlijk wil ze gewoon even zien of je er nog bent.
Zou haar er niet uit halen. Even een aai over de bol en kusje geven en
zeggen dat ze nog even lekker moet gaan slapen.

Anne huilt eigenlijk nooit, maar deed in het begin ook korte slaapjes.
We kwamen er ook achter dat we haar te snel op bed deden en dan
was ze ook snel weer wakker want dan was ze niet moe genoeg.
Toen hebben we goed opgelet wanneer Anne oogjes ging wrijven,gapen e.d.
Vanaf toen ging het beter.
Ook hebben we het bed anders neer gezet.
In de lengte voor het raam en dan de gordijnen open en we hebben
een andere slaapzak gekocht. (www.slaapje.nl)
Vanaf toen ging ze langer slapen.
Kan ook zijn dat jullie een wakker kindje hebben.
Elke onze eerste was in het begin ook veel wakker en wilde overdag
niet slapen.

Als je kindje dus na 3 kwartier weer wakker is en dan na 20 min. in de box
gaat jengelen en huilen is dit dus een teken dat ze nog moe is.
Niet ophouden, maar gelijk weer in bed leggen te slapen.
Anne slaapt vaak het laatste slaapje van 15.30 tot 16.15 en is door dat
korte slaapje ook sneller moe.
Gaat dan om 18.30 weer lekker slapen.

Weet niet of je dit doet, maar zou om 4 uur snachts geen fles melk geven.
Ze moet leren dat ze om 7 uur weer de fles krijgt.
Of misschien even de luier verschonen en dan weer neerleggen en speen in
doen.

Laat je me nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd.

thanx voor jullie snelle reacties en tips.
Ik zal inderdaad proberen om haar na het slaapje weer in bed te leggen als ze gaat huilen in de box.
Maar vaak word ze dan zo overstuur, dat ik het zielig vind om haar te laten liggen.
Ik denk ook omdat ze overdag weinig slaapt ze daarom s avonds zo goed slaapt, of is dat onzin?
Ze is ook heel gevoelig voor veranderingen, heeft nu ook sinds 2 weken een spreidbroekje en vanaf dat moment slaapt ze weer slecht.
Het is elke keer maar weer gokken waar ze last vann heeft, en soms krijg ik het idee dat ze me gewoon aan het testen is. Want dan loop ik weg bij de box dan gaat ze jengelen en huilen en kom ik terug dan gaat ze lachen.
Wel een geruststelling dat ik inderdaad niet de enige ben die hier last van heeft.

Liefs een onzekere mama

Hoi,

Ja, dit hebben we bij Anne ook regelmatig.
Loop je weg van de box gaat ze piepen en kom je terug dan is het lachen
geblazen.
Anne denkt dan dat we weggaan.
Wat we dan doen is kiekeboe spelletjes.
Hoofd om de hoek van de deur en dan weer te voorschijn komen en kiekeboe
zeggen.
Werkt hier goed.
We laten haar ook vaak piepen en dan is het vaak met 5 min. over en speelt
ze weer lekker.
Anne gaat nu trouwens niet zo veel meer in de box maar ligt meer in op de
grond te spelen.
De laatste tijd doet ze vaak haar beentjes door de spijlen van de box en
krijgt ze er niet altijd uit.
Een paar dagen geleden waren we aan het eten en het was heel stil in de box,
toen had ze haar beentjes dus ook door de box toen ik ging kijken.
Ze was gaan draaien op de buik en had ze niet los gekregen.
Haar beentjes waren erg rood.
Nu ze veel op de grond speelt is ze ook langer tevreden.
Draait constant van de rug naar de buik en andersom en kan zich
heel lang vermaken.
Dus een vrolijk kind!
Probeer dit maar eens, lekker op de grond met speeltjes om haar heen.
Kan Daimy ook al draaien van rug naar buik?

Ik zou trouwens niet te veel met Daimy gaan wandelen want dan wordt ze
teveel verwend.
Dan denkt ze: mamma vermaakt mij wel weer, hoef ik lekker niet zelf te
spelen.
Daimy mag gerust even piepen in de box, op een gegeven moment heeft ze
wel in de gaten dat je niet komt en zal ze wel weer lekker gaan spelen.

Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen.

quote:
Ik zou trouwens niet te veel met Daimy gaan wandelen want dan wordt ze teveel verwend. Dan denkt ze: mamma vermaakt mij wel weer, hoef ik lekker niet zelf te spelen. Daimy mag gerust even piepen in de box, op een gegeven moment heeft ze wel in de gaten dat je niet komt en zal ze wel weer lekker gaan spelen.

hier ben ik het niet mee eens…

kindje is 20 wken, onze kleine lex(11maand) gaat elke dag lekker in de wagen en een frisse neus halen en een uurtje pitten daardoor.Die moet verplicht toch mee om de oudere kinderen van en naar school te brengen en te halen…

je kan niet verwachten van een ukkie dat ie zichzelf vermaakt, daarvoor ben jij er!
Zo’n kleine uk doet het al fantastisch al ze zich een minuut ergens mee vermaken…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Grappig om te merken dat iedereen er weer anders over denkt. En het leuke is dat niemand iets fout doet, maar iedereen het goede probeert te doen.
Heleen, Daimy draait nog niet vanwege haar spreidbroekje, ze kan wel iets verschuiven maar ligt vaak nog op dezelfde plek.
Ik heb zo’n speelkleed en een wippertje en dat zijn dingen die ik veel afwissel.

Ik ga vandaag proberen om haar na dat kleine uurtje slaap naar beneden te halen en als ze dan weer huilt haar weer in bedje stoppen.
En wandelwn bedoel ik eigenlijk in de zin van, in huis wandelen. Zo ben ik dus telkens druk om haar niet te laten huilen.

Doen jullie de kindjes ook gelijk na het eten in bed, of laten jullie hun nog even spelen.
Ik probeer haar meteen in bed te leggen en zo te zorgen voor wat regelmaat.
Daimy heeft ook toen ze 2 maanden was in het ziekenhuis gelegen omdat ze de hele dag huilde, en daar deden ze dat ook, en dat werkte wel. Heel vast regelmaat.
Maar het verevelende was dat ze daar de hele dag slaapde en dus niet huilde…

Daardoor probeer ik haar aan zo weinig mogelijk prikkels bloot te stellen, maar dat is erg lastig.

Liefs

heeeeeeeel herkenbaar allemaal.

Lieke was ook erg prikkelbaar en sliep slecht of niet en liep de hele dag met haar rond.
Met als gevolg een overmoeide baby en een moeder die niet meer aan zichzelf toe kwam.
Toen we onze regelmaat gevonden hadden ging het prima. Ze wist waar ze aan toe was. Maar als we er iets van af wijkte was het paniek en kon ze het niet verwerken.
Wij hebben haar toen ingebakerd en zo hebben wij regelmaat gekregen. Ineens sliep ze goed en we kregen een uitgerust kindjes terug.
Hebben dit maar 6 weken gedaan en het is echt een WONDER METHODE.

Heb je daar al aan gedacht?

Overigens je kan nog niet verlangen dat een kindje van 20 weken zich al kan vermaken. Komt vanzelf.
Denk dat dit ook komt omdat ze dan niet uitgerust is of heb ik het mis?
Lieke kan zich pas vermaken sinds ze kan zitten.

En verder je kunt een kindje niet verwennen maar ze kunnen wel aan dingen snel wennen!!!

Maar je verhaal is heel herkenbaar en ik weet hoe het is.

Groetjes Gytha

Inbakeren hebben we in het begin gedaan, dat ging ook wel, toen sliep ze ook goed. Zonder inbakeren ging het toen later ook goed, alleen sinds 2 weken heeft ze dat spreidbroekje en sindsdien slaapt ze slecht overdag.
Maar heb haar net om half 10 eten gegeven toen is ze naar bed gegaan, toen werd ze al wakker om kwart voor 11.
Heb ik haar eruit gehaald en heeft ze gespeeld, toen merkte ik dat ze weer moe was. (ogen wrijven/jengelend huilen)
Ik heb haar toen in bed gelegd en ze heeft een kwartier hysterische gehuild, en toen opeens stil !!!
Niet te geloven, bedankt mama’s voor deze tip, weet niet wat ik mee maak. Ik dacht dat ze alleen ging slapen na een voeding en daarna niet meer.
Was wel even op mijn tanden bijten toen ze zo aan het huilen was.
Maar uiteindelijk was ze gelukkig stil en ligt ze nu lekker te slapen.

lieke huilt zichzelf ook in slaap.
toen ze net zo jong was als jou dochter huilde ze ook tot zwetend toe.
heb haar 2x laten door huilen en het was stil.

Fijn dat het nu beter gaat.

succes groetjes Gytha