Huilend wakker

Onze kleine man van ruim 10 maanden wordt de laatste weken elke avond rond en 22.00 a 23.00 huilend wakker. Hij ligt dan echt te krijsen in zijn bedje. Troosten kost behoorlijk veel moeite aangezien hij eigenlijk nog half slaapt. Het enige dat de afgelopen dagen werkt is hem dan weer op onze armen in slaap laten vallen en dan terug leggen. Daarna slaapt hij dan weer tot de volgende ochtend.

Ik las al over de kindival tabletten en wellicht dat we dat eens kunnen proberen. Waar ik echter over twijfel is of hij geen last heeft van zijn eten. Hij laat namelijk ook enorme winden op het moment dat hij zo huilt en klaagt. Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?

groet
Gwen

Het zou kunnen dat hij last van krampjes heeft. Misschien heb je hem eten gegeven wat hij normaal niet eet?

Volgens mij gaan baby’s rond de 9 a 10 maanden dromen. Misschien is hij dus geschrokken van het dromen en gaat hij daarom huilen. En klopt het dus ook dat hij dan nog eigenlijk half slaapt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoelaat geef je hem 's avonds eten en is de voeding anders dan overdag? Misschien dat het inderdaad aan de voeding ligt waar zijn darmpjes nog aan moeten wennen. Is het huilen zoals bij krampjes?
Als hij die enorme winden alleen heeft rond dat tijdstip dan zou het heel goed kunnen dat hij daar last van heeft…

Daar zaten wij ook al aan te denken. We dachten eerst dat ons eten dan wellicht toch nog niet geschikt voor hem is. Hij eet namelijk ongeveer de helft van de week met de pot mee. De afgelopen dagen hebben we hem dus maar weer even wat standaard potjes gegeven, maar dan wel de 12 maanden versie. Zijn wat groter en echte stukjes. Ik zou verwachten dat dat geen problemen moet opleveren, maar misschien zijn toch de stukjes te groot of er zitten ingredienten in waar hij last van heeft. De porties voor 8 maanden vindt hij echter zo klein en we hebben niet altijd tijd om ook voor hem apart te koken.

Hij eet om 18.00 en krijgt dan dus een warme maaltijd, daarna krijgt hij nog een toetje (yoghurt met roosvicee). Om 19.30 krijgt hij nog een fles en gaat daana lekker slapen zonder gejammer.

Ik heb zelf niet echt ervaring met eten op die leeftijd, maar het zou kunnen zijn dat het eten van 12+ toch iets te grof nog voor hem is en dat zijn darmpjes dat lastiger vinden om te verwerken. Aan de andere kant als het echt krampjes zijn, zou het dan niet eerder al beginnen? Heeft hij ook last met poepen?
En is het misschien veel eten in een korte tijd (warm eten/toetje en fles)?
Maar dat weet ik dus niet zeker he, want mijn zoontje is nog maar 3 maanden

Ik denk ook als eerste of er iets veranderd is in zijn eten. Denk je dat hij die laatste fles nog nodig heeft? Misschien krijgt hij gewoon teveel voeding. Weet niet zeker of er ook een sprongetje is bij tien maanden, als je dit wilt weten moet je even in Mama’s hoekje kijken bij het topic Sprongetje. Daar staat precies wanneer ze zijn.

Groetjes!

Hij zit middenin een sprongetje.

Groetekes, Sje

Dank je Sje.

Groetjes!

Er is dus niets veranderd in de momenten van eten. Hij is alleen wat meer warm gaan eten en wat meer variatie. Dus wellicht dat dat toch het probleem is. De laatste fles drinkt hij nog bijna helemaal op, maar die zouden we ook kunnen afbouwen. Maar hij heeft nog wel wat melk nodig tot 12 maanden heb ik begrepen.

Dat eerder beginnen vroeg ik me ook af, het is namelijk echt een korte periode en verder slaapt hij gewoon lekker door. Eerst ging hij na 5 minuutjes zelf weer slapen, maar dat is nu ook voorbij.

Er is trouwens ook een sprongetje bij 11,5. Dat zou alleen wat vroeg zijn en dan zou ik verwachten dat er ook gezeur op andere momenten van de dag komt.

Week 41,5 t/m 46,5 zit-ie in.

Groetekes, Sje

Dan moeten we maar hopen dat hij er weer snel overheen is

Lilypie 1st Birthday Ticker