Huilend wakker worden

Elke ochtend huilend wakker. Ik heb het al een keer eerder vermeld in een andere topic, maar ben nieuwsgierig of jullie kindjes ook huilend wakker worden. Eigenlijk is het altijd zo geweest dat Sanne huilend wakker wordt. Ik ednk toen ze een half jaar was dat ze eindelijk brabbelend wakker werd, maar dat heeft maar 2 week geduurd. Als ik in haar kamertje stap en goedemorgen zeg, dan gaat ze brabbelend met haar knuffels zwaaien. Maar daarvoor is het elke keer huilen. Heel erg irritant. Ik ben net bij het CB geweest en dit aangegeven en de kinderarts vond het ook een beetje raar. Wel weet ik inmiddels dat ze altijd nog even in mijn armen kruipt als ik haar eruit haal. Het is dus net alsof ze baalt dat ze wakker is en eigenlijk nog wil slapen alleen lukt dit haar niet meer.

Is het voor sommige van jullie herkenbaar?

Groetjes Carolien

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2010/02/05/QLnj.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/eI7Ep1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - appellientje op 11 Feb 2010 10:19:57

Dani huilt ook vaak als hij wakker wordt. 's ochtendsvroeg huilt hij overigens regelmatig al even kort. Dit is meestal 's ochtends nog erg vroeg. En dan is het echt omdat hij wil slapen nog. Ik ga dan ook niet naar hem toe en binnen een paar minuten slaapt hij dan weer.
's ochtend hoor ik hem dan soms wel lekker keuvelen, maar soms wordt hij ook hard huilend wakker. 's middags hetzelfde. Soms kletsend, maar vaak huilend. Als ik bij hem ben is het verder prima.

Weet ook niet zo goed wat de reden is, maar vind het af en toe ook vervelend.

Ja hoor!

9 van de 10 keer wordt Nora ook huilend of zeurend wakker. Na een minuttje of twee is het even brabbelen, dan weer huilen / zeuren. Volgens mij gewoon omdat ze wil dat één van ons haar komt halen, misschien een soort reflex. En af en toe is het dus direct lekker kletsen en zegt ze na verloop van tijd mama, UIT of papa UIT. Ja, dan snappen we het ook wel…

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Carolien,

Hééél herkenbaar, ik heb hier een tijdje terug een topic over geopend.
En mijn dochter is 2 jaar en ze kan me allang roepen, maar ze huilt áltijd als ze wakker wordt. Ik kan me bijna niet heugen dat het ooit anders is geweest.

's Ochtends houdt ze meteen op als ik haar uit bed pak. Ze mag dan altijd bij mij in bed nog een uurtje slapen, want ze is altijd heel vroeg wakker…

's Middags is ze vaak een hele tijd huilerig uit haar slaapje. Soms wil ze nog wel verder slapen, soms weigert ze dat en moet ik zelfs boos op haar worden, en dan houdt ze pas op. Nu vraag ik haar ook wel eens, waarom huilde je nou? En dan zegt ze “Floortje huilen, huilen, nu klaar.” Tsja ze weet dus precies wat ze doet maar waarom…?

groeten
Iris

Thoby wordt meestal na zijn middag dutje huilend wakker. Geen idee waarom.
Zo gauw ik zijn kamer in loop is het over.

In de ochtend wordt hij zelden huilend wakker. Ik word wakker van zijn gespeel en geklets. Na een tijdje begint hij dan wel een beetje te zeuren…hij wil er dan uit maar zo gauw ik binnenloop begint hij te klappen en geeft zijn speen aan mij.

Soms voel ik me een beetje schuldig omdat ik hem soms wel dik 20 min in zijn bedje laat ‘spelen’ voordat ik hem eruit haal…Doen jullie dit ook of ben ik de enige luie moeder die graag nog even blijft liggen?

Groetjes Margot

Hahaha nee hoor je bent niet de eninge luie moeder, als ik Dylano hoor die wordt tot nu toe nou nooit huilend wakker 's morgens en dan ga ik als ik eruit moet erst op me gemak in bed koffie drinken en teletekst kijken. Dylano ligt vaak wel 3 kwartier a een uur voordat ik hem eruit haal en dat vind hij best. Hij is in principe nooit later dan half 9 uit bed maar meestal is het 8 uur.

s middags wordt hij ook regelmtig huilend wakker, geen idee waarom.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Gelukkig. Ik hoop wel dat het over gaat, want mijn haren gaan recht overeind staan als ik haar hoor. Laten huilen doe ik dan ook niet. Ik doe eerst de babyfoon uit en ga dan pas heen. Als ik Sanne laat huilen huilt ze echt wel een half uur door. Dus dat is geen optie. Bij mij in bed gaat het soms goed en soms ook niet.
Vindt het wel vervelend. Het is nooit relaxed wakker worden. Wel als we aan het ontbijten zijn heeft ze de grootste verhalen. Dat vind ik dan wel weer erg gezellig.
Als ze zelf uit bed kan komen zal het wel over gaan. Hoop ik. Maar het doet me goed (sorry) om te weten dat er meer kindjes het doen.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Erik wordt ook 9 van de 10 keer huilend wakker. Waarom zou dat raar zijn, zoals jouw CB zegt? Hij wil er dan gewoon uit en wel per direct. Haha. Heel irritant, maar ja…het zal ooit wel veranderen, denk en hoop ik…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Julian (19 mnd) heeft het ook gehad dat hij huilend wakker werd, het was voor hem echt zo van: kom me nu maar halen, want ik ben wakker. De laatste paar weken wordt hij kletsend wakker, erg gezellig. We zijn hem nu ook aan het leren dat hij ons mag roepen als hij 's morgens wakker wordt. We laten hem dan ook net zo lang liggen kletsen en spelen tot hij het zat is en ons roept. Eerder ging hij dan liggen mopperen, maar sinds een paar dagen roept hij heel lief: mama??? papa???
Als we dan vanuit de gang vragen of hij uit bed wil, roept hij overduidelijk: JA!!!

Maar het heeft hier dus ook wel even geduurd en als hij niet lekker in zijn vel zit, wordt hij 's morgens wel huilend wakker.

Het is alsof ze het in de gaten had dat ik hier een topic over geopend had, want mevrouw werd vandaag brabbelt wakker. Dezelfde “woordjes” als overdag. HEERLIJK zeg. Dit mag van mij elke dag. Het duurde wel kort (5min) voor mijn gevoel, maar mag nu natuuurlijk niet klagen.

Hopen dat dit zo blijft.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Een goed begin!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker