Huilen :(

Ha allemaal,

mijn zoontje Jip is nu 12 weken oud en sliep de eerste weken prima.
Wel hebben we hem ingebakerd, omdat hij ontzettend onrustig en wapperig is met zijn armen en hierdoor niet in slaap kon vallen.
De eerste weken viel hij moeiteloos in slaap en hoorde je hem praktisch niet.
De laatste tijd huilt hij echter best vaak voor hij in slaap valt. In ieder geval bij de 3 slaapjes die hij overdag doet, huilt hij wel 10 tot 15 minuten. De eerste 5 minuten brult hij echt hard, daarna wordt het steeds minder en uiteindelijk valt hij in slaap om gerust 2,5 uur te slapen.
Is dit normaal en moet ik hem gewoon even de tijd geven om in slaap te vallen, of moet ik hem gelijk de speen geven in de hoop dat hij zonder huilen in slaap valt? Ik heb het idee als hij met de speen in slaap valt, dat hij onrustiger slaapt. (Weet niet of dit waar is hoor, is puur een gevoel)
Herkent iemand dit: het (hard) huilen voordat je baby in slaap valt?

Zo te horen huilt hij voor elk slaapje even de prikkels weg. Morgan heeft dit ook gehad. Zoals je al zegt het is even hard brullen en dan wordt het minder. Laat maar even brullen, als je hem zijn tul gaat brengen en zo prikkel je hem weer en dat moet hij juist even kwijt.

Groetjes,

Michèle

Ja hoor. Nick moest ook altijd even huilen voor hij ging slapen. Wij gaven hem dan altijd wel de speen als hij naar bed ging (nu nog steeds). Zijn de prikkels die ze even moeten verwerken…

Groetjes Bianca

Is niet erg dat hij even moet huilen. Dan verwerken ze de prikkels die ze gehad hebben. Muriel doet het ook. Niet bij elk slaapje meer maar wel regelmatig. Ik laat haar gewoon haar gang gaan en ze valt altijd gewoon in slaap. Ik geef zelf niet het speentje. Hebben we wel geprobeerd maar die spuugt ze dan gelijk weer uit.

Ik sluit me helemaal aan bij de voorgangers. Voor jou als moeder niet leuk om aan te horen, maar volkomen normaal. Ik zou geen speen geven als jij het gevoel hebt dat hij dan onrustiger slaapt. Er gaat niets boven jouw moedergevoel!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook een kindje gehad dat even hard huilde voor hij in slaap viel. Inderdaad even alle prikkels weghuilen, dus zo raar is het niet