Huilen

Had effe een vraagje…Hoe lang laten jullie je baby huilen als het in bedje ligt. Tussen de voedingen door. Als Larissa wakker is gaat ze vaak huilen met tussen pauzes dat ze rustig is. Is dit een vraag om aandacht of wat anders? Larissa is nu bijna 3 weken oud.
groetjes Tanja

hoi tanja
Kan ook zijn dat ie buikkrampjes heeft. Mijn dochter deed dat ook toen ze zo oud was. Tilt hij de knietjes op als hij huilt? groetjes chantal

Chantal

Toen ons dochterje een paar weken oud was, huilde zij zich zelf ook vaak in slaap. Naar een half uurtje ging ik altijd even kijken. Meestal was ze dan wel weer stil, maar soms huilde ze ook van voeding tot voeding. Haar eruit halen was bij ons geen oplossing. Dan ging ze gewoon huilen in de box. Ook in overleg met het cb hebben wij haar dan maar gewoon in bedje laten liggen. Wel af en toe even kijken hoor !! 's Avonds viel ze wel gelijk in slaap. Trost je, het gaat weer over. Ze is nu bijna 8 maanden en vindt slapen nu juist heerlijk !!!

Groetjes Marleen

Marleen (trotse mama van Fréderique)

jah het geeft je gewoon twijfels. Als we haar er uithalen huild ze gewoon door of in de box. Soms is ze ook de hele dag stil. Het is elke dag gewoon weer anders.

Een baby van 3 weken huilt meestal om een reden en zeker niet om aandacht. Dus ik zou altijd even kijken als ze huilt. Zullen inderdaad krampjes zijn, dat wordt vanzelf minder.

Groetjes!

we hebben spul voor krampjes dat heet sapsimplex. Het werkt redelijk. Soms heeft ze van die dagen dat ze veel huild met pauzes dat ze stil is. Maar volgens mij is een baby nooit het zelfde elke dag. altijd een verrassing

Ik herken het ook wel een beetje. Mijn dochterje is nu 15 weken. Het viel ons op dat ze moeite had om in een diepere slaap terecht te komen. Ook in overleg met cb hebben zij gezegt geef haar maar een foppertje en praat zachtjes tegen haar. Ik streelde mijn kleine ook altijd over haar hoofdje. Soms hebben ze moeite om in een diepere slaap terecht te komen maar moeten dat toch zelf leren. Ik denk als je haar er geregeld er uit zal halen dat ze leerd om hulp te krijgen bij het weer in slaap te vallen. Wat ik ook geleerd heb is je gevoel volgen. Als je echt het idee hebt dat ze lichamelijk iets heeft,bijvoorbeeld buikpijn dan doen wat je hart je ingeeft. Als je het idee hebt dat ze haar slaap niet kan hervatten zal ik haar toch laten liggen. Onze kleine kan zo een uur in bed liggen kijken zonder dat ze huild. Dat was ook wel anders toen ze een week of 3 tot 10 was. er kan ook een reden zijn dat je kindje niet in een diepere slaap kan komen. Onze dochter heeft het kiss syndroom. daarom kon zij heel moeilijk slapen.

groet cenna

Hai,

Ik wilde eigenlijk alleen maar even melden dat je een mooie naam hebt uitgekozen. Ik heet nl. ook Larissa! Mijn zoontje, Gijs, is alweer bijna 11 maanden, dus ik zit in een heel andere fase.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen