Moeders,
Bedankt voor jullie tips over het spugen. Ik ben sinds vanmiddag begonnen met Nutriton en tot nu toe spuugt ze een stuk minder. Nu heb ik ook nog een volgend probleem, nou ja probleem, je kan je kind nooit perfect maken, maar het is zo dat Demi na de voeding van half 5 of 5 uur blijft huilen tot de volgende voeding. Nu ga ik elke keer wel kijken, maar er is niks aan de hand. Ze heeft een schone luier, er zitten geen snotjes in de weg, ze heeft gegeten, dus kan het misschien zijn dat ze een huiluurtje heeft (is pas sinds een dag of 2). Ze heeft dat in de afgelopen 5 weken niet gedaan, wel is ze 5 weken te vroeg geboren, dus misschien moest ze toen nog zoveel inhalen dat ze geen puf had om te huilen ??? Moet ik wel elke keer gaan kijken of is dit inderdaad haar huiluurtje. Wel heb ik al een slaapzak voor haar gekocht, want dan is ze zo nijdig, dat ze zichzelf tot boven aan het bedje omhoog werkt (ongelooflijk, zo klein en al zoveel pit en dat voor een 5 weken te vroeg geboren baby).
Natasja
Huilen
Hai Natasja, Bij mij was het ook eerste 6 weken erg rustig en kregen we de kans om op adem te komen…
Daarna begon ook kleine Juul met huiluurtjes en darmkrampjes.
Heb je wel eens gehoord van het boek, oei ik groei?
Heb er net in zitten bladeren en daar staat in dat ze het eerste sprongetje rond 5 weken krijgen, zou mooi op tijd zijn, nietwaar?
Het is jammer dat je nooit echt een handleiding voor je kindje krijgt, ipv altijd maar te moeten gissen
Liefs Wendy
Hallo Wendy,
Dus met dat sprongetje bedoel je eigenlijk dat ze dan huiluurtjes en dergelijke gaan krijgen ?? Ik vond haar ook al zo rustig en makkelijk de afgelopen weken dat ik dacht “Dit is een wonderkindje”. Zo wil ik er nog wel 10 (bij wijze van spreken dan he).
Ging jij wel altijd kijken of had je zoiets van “je hebt een schone luier etc dus er kan niks zijn”? Ik ben zo bang dat ze je op een gegeven moment gaan testen en dan ben je verder van huis.
Ik vind dit heel moeilijk, want wanneer doe je het goed ? Als er echt iets is dan voel je je heel schuldig als je niet gaat kijken, maar als ik naar boven loop om een was te doen bijvoorbeeld dan stopt ze met huilen en zodra je niet gelijk haar kamer binnenloopt dan begint ze dus wat is wijsheid ?
Liefs Natasja
Oh nee, ik liet haar juist niet huilen en dat had ik wel moeten doen…
Wij hebben wat afgelopen met haar, hele avonden door het huis
Ze is nu 4 maanden en nu ben ik pas zover dat ik haar laat huilen, zie een andere topic, maar met dat sprongetej bedoelen ze dat ze in haar ontwikkeling groeit, dat is beangstigend voor haar en dus wil ze naar haar mama toe.
Ik denk niet dat je haar nu nog kan verwennen.
Ik ben de eerste 4 maanden nergens aan toe gekomen en nu ik zover ben dat ik haar eindelijk kan laten liggen is ze ook een stukje rustiger,
Heb net nog ff zitten lezen voor je,
En waarschijnlijk gaat ze nu meer wakker zijn, meer alert om haar heen kijken, glimlachen, en reageren… Dat is dan wel weer leuk, he?
Dit duurt ongeveer een klein weekje, dus houd moed!!!
Liefs Wendy
Hoi Natasja.
Het is inderdaad een sprongetje en zo zullen er nog velen volgen het kommende jaar.
ze zijn allemaal niet even leuk, maar het hoort erbij.
Ik voelde me ook altijd heel schuldig als mijn zoontje lag te huilen
elke dag van half 5 tm half 8.
dit heeft een paar weken geduurt, en toen wert het huilen minder.
Zie het een beetje als sporten, of een hobby.
wij doen dit om ons te kunnen ontladen.
zo’n klein mensje kan nog helemaal niks en probeert op deze manier alles van de dag te verwerken.
Leuk is wat anders natuurlijk, maar het huilen houd een keer op, en dan vraag je je af wat is het stil? zou er iets zijn?
en dan ligt ze heerlijk te slapen of om zich heen te kijken.
Groetjes Marianne mama vanRuben

Wendy,
Bedankt voor je tips, ik moet haar dus gewoon laten liggen ??? Ik heb inderdaad je verhaal gelezen en heb daar zelfs nog op gereageerd geloof ik, maar dan heb ik je verhaal toen helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat je dochtertje niet in haar eigen bedje wilde slapen, maar juist bij jou wilde liggen. Heb toen geschreven dat mijn overbuurvrouw dat ook heeft meegemaakt, maar eigenlijk is het hetzelfde als wat ik nu aan jou vraag !!! Grappig
Ik vind het ook heel moeilijk om haar te laten liggen, maar ja het is wel het beste en waarschijnlijk plukken we daar straks de vruchten van.
Ze gaat inderdaad al heel goed om zich heen kijken en kijkt je ook echt al aan, voor zover ze al kan kijken, ze glimlacht ook (misschien zijn het stuipjes) en vind het echt helemaal fantastisch. Wel is ze 5 weken te vroeg geboren dus zit nu pas op 7 pond en volgens de boekjes kan ze dit allemaal nog niet als ze zo vroeg geboren zijn, maar zij doet het al wel. Super !!!
Jij kan nu ook eindelijk lekker je avondrust pakken zonder op te lopen ? Dat is echt lekker he ?
Demi komt nu rond acht uur om haar voeding en dan moeten we haar wel om elf uur wakker maken. ze huilt dus eigenlijk alleen na de voeding van vijf uur. 's nachts komt ze rond drie uur en dan weer rond zes uur half zeven dus heb verder geen klagen. Slaapt jou dochter al goed door ???
Natasja
Bedankt Marianne,
Ik ben dus niet de enige die dit heeft ? Vind het alleen zo zielig voor haar ! Ze is nog zo klein en heeft dan al zo’n verdriet !!!
Dus bij jou heeft een week of 6 geduurd ?? Wat een toestand ! Ja het hoort er inderdaad bij, maar bij elk nieuw iets wat een beetje vervelend is vind ik zo rot voor haar ! Wil haar natuurlijk aan alle kanten helpen, maar met dit kan dit niet altijd he.
Ik hoop dat het inderdaad ontladen is.
Liefs Natasja
Ik heb haar eigenlijk niet laten liggen maar tot gekmakend toe bij me gehouden en das ook niet echt bevordelijk voor je rust
Je kan haar wel gewoon troosten hoor, maar Gewoon laten weten dat je er voor haar bent,
Geloof maar niet dat het stuipjes zijn, hoor…
Als ze voor jou echt lijken , zijn ze echt
Hier in huis is de rust eindelijk wedergekeerd, en dat scheelt me gelukkig een hoop trappen lopen…
En mijn man is er ook blij mee, zit ik tenminste “gezellig” met de laptop naast hem
Tja echt verslavend maar zo geweldig en goed je gemoedstoestand, deze site.
O en als ik je ff mag waarschuwen voorlopig hebben ze het hele jaar sprongetjes met een paar weken tussenpose’s…
Maar er is een beloning elke x dat het over is!!!
Liefs Wendy
Hey Wendy,
Ja troosten doe ik ook, maar pak haar niet elke keer uit haar bedje. Ik loop naar boven als ik het te lang vind duren voor me gevoel en wrijf dan over haar bolletje, geef kusjes en praat tegen haar, maar pak haar dus niet elke keer, ben bang als ik dat doe dat ik dan hetzelfde als jou krijg, dat ik dan hele avonden oploop. En zoals je zegt is het ook heerlijk om naast je man op de bank te zitten met je laptop op schoot, heerlijk !
Deze site is echt super ja, want we hebben allemaal wel wat met onze kleintjes en zo kan je toch wat tips krijgen en ervaringen uitwisselen. Wie niet waagt wie niet wint.
Wat betreft het SPUGEN is terug bij af. Net weer de fles gegeven met de Joh. broodpitmeel, maar toch nog spugen.
Liefs Natasja
o jee nu ga ik er iets neerzetten wat je misschien een beetje zal ontmoedigen.
maar hier heeft het vrij lang geduurt.
elke dag van 16:30 uur tm 19:30 uur
en dat vanaf dat ruben 7 weekjes oud was tot ongeveer 16 weken.
Maar zeg er wel bij het wert met de week minder het gehuil, toen hij rond de 16 weken oud was huilde hij misschien nog een half uurtje rond etenstijd.
Groetjes Marianne mama vanRuben

Tja het moeilijke is dat geen enkel kindje hetzelfde is,
Ik herken jouw verhaal direct omdat het bij pas net over is, die machteloosheid, je wil het allemaal perfect doen met zo min mogelijk verdriet voor je kindje.
Maar ik ben er pas laat achtergekomen dat ze het echt nodig hebben en dat je echt niet alles kan wegnemen.
Je doet al alles wat er in je macht ligt en vaak nog meer, dus als je kindje droog, voldaan en gezond is, is het goed als je haar even laat huilen…
En geeft ze haar hele flesje terug of is het maar een beetje, groeit ze verder goed?
Anders kun je altijd nog een x het cb bellen, voor je eigen gevoel, want daar zijn ze immers voor
Liefs Wendy