Huilen voor slapen gaan

hoi, ik ben nieuw op dit forum en hoop er veel plezier aan te beleven. volgens mij is het tof om samen ervaringen uit te wisselen!
mijn dochter Amber is nu 8 weken en we oefenen al 2 weken met rust en regelmaat het gaat goed, maar na 16u is het nog moeizaam. ze wil dan niet slapen in bedje en huilt dan de hele tijd, maar wil wel in de draagzak slapen. ze drinkt dan ook om het uur zowat aan de borst. (ik geef fultime BV). Pas na de laatste voeding van 19u slaapt ze in bedje (na eerst 10 min. te huilen.) wanneer zal dit beter gaan en gaat dat huilen voor het slapen gaan nog over? ze huilt namelijk elke keer als we haar in bed leggen, behalve 's nachts (wij blij!).

groetjes, Barbara

Hoi Barbara.

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
en welkom op de site.

Ik ben Marianne 23 getrouwd met Niels 22 en samen hebben wij
een zoontje genaamd Ruben van ruim 10 maanden.

Maar om je vraag even te beantwoorden.
Het lijkt me redelijk normaal als baby’s jengel uurtjes hebben.
Wij gaan bijvoorbeeld even sporten om onze engergie kwijt te raken.
En zo’n kleintje kan niet anders dan huilen om alle indrukken van de dag te verwerken.

Toen Ruben zo oud was als Amber huilde hij van 16:30 tm 19:30 elke dag je kon de klok er op gelijk zetten
Ik denk dat hij ongeveer een maand of 4 was toen hij wat minder begon te huilen.
Maar ja geen kind is gelijk.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi,

Welkom hier.

Ons dochtertje is inmiddels 6 maanden maar de eerste zoveel weken van een baby-leventje zijn vaak wel onrustig.
Tenminste…dat is mijn ervaring (heb ook nog een zoontje van bijna 5 jaar )
Zo’n baby moet gewoon even een bepaald ritme zien te krijgen en dat kan nou eenmaal even duren.
De ene baby is daar sneller mee dan de andere.

Veel plezier hier trouwens!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hallo,

Ik ben Stefanie en heb zelf een zoontje (Matthias) van negen weken. Zelf heeft hij wel meestal goed geslapen, maar hij heeft ook wel een moeilijkere periode achter de rug.
Wij hebben het boek ‘Oei, ik groei’ en daarin staat dat er rond 8 weken een periode komt dat je baby meer huilt, hangerig is… Ze zouden dan ook slechter kunnen slapen en huilen als ze in hun slaapkamer komen of in hun bedje worden gelegd. Maar rond tien weken is dat over en volgt er een makkelijke periode. Je baby zou dan het zonnetje in huis zijn!
Veel succes

bedankt voor jullie reacties! ik ben heel benieuwd naar haar ontwikkelingen en zal het laten weten wanneer ze niet meer zo huilt! ze lacht gelukkig vaak op de momenten dat ze wakker is en is dan heel alert! haar naam staat symbool voor zonlicht en als ze lacht straalt ze ook helemaal. zucht, sentimentele moederliefde, is er iets mooier? :smiley:

groetjes, Barbara mv Amber

Help, ik weet niet wat ik moet doen, heb een dochtertje van bijna 5 maanden maar als ze nu naar bed moet gaat ze heel hard huilen en stopt ook niet.
Ze heeft al een flesje gehad, schone luier en noem maar op…

Wat moet ik doen, ze ligt dus nu in bed, en ze huilt, huilt emn huilt…

Groeten Susan

quote:
Help, ik weet niet wat ik moet doen, heb een dochtertje van bijna 5 maanden maar als ze nu naar bed moet gaat ze heel hard huilen en stopt ook niet. Ze heeft al een flesje gehad, schone luier en noem maar op..

Wat moet ik doen, ze ligt dus nu in bed, en ze huilt, huilt emn huilt…

Groeten Susan

Heeft ze dit al een tijdje? Of vandaag zomaar opeens?
Wat voor activiteiten doe je met haar voor het slapengaan?
Lekkere knuffels in bed leggen helpt ook, kan ze nog even
mee spelen voordat ze in slaap valt.

Hylke huilt af en toe een paar minuten voordat hij in slaap valt.

Ze heeft het sinds gisteren.
Maar gisteren kwam meer omdat we de hele dag waren geweest en zo.
Maar vandaag, ze had eerst om 5 uur geslapen tot 6 uur, en toen heb ik haar bij me genomen op de bank, ff geknuffeld en zo, daarna haar pyama aan gedaan, flesje, toen nog ff geknuffeld en een schone luier, en daarna naar bed gebracht. Eigenlijk zoals we dat altijd doen.

Maar dit klinkt zo zielig! Gaat je gewoon door merg en been.

Groetjes Susan.

Mijn dochtertje van 4 en een halve maand heeft dat ook zo nu en dan. Ze heeft dan meestal darmkrampjes. Ze trekt haar beentjes op en neer, en niks kan haar kalmeren. Als ik haar op d’r buik leg op m’n schoot, laat ze veel scheetjes en boertjes, en dan wordt ze rustig. Zo kan dat gehuil best even duren, en dat gaat inderdaad door merg en been. Sterkte ermee!!
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi Bie,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochter rond 6-8 weken. Elke namiddag begon ze veel te huilen en soms tot ´s avonds laat. Het bleek dat ik al langer te weinig melk had en ben toendertijd overgstapt op de fles. Ik heb haar voor en na het voeden gewogen en wist toen genoeg. Als baby´s honger hebben is dat hetzelfde gevoel als buikpijn cq darmkrampjes.
Aan het eind van de dag kan je productie afnemen omdat je zelf ook moe wordt. Daarbij zit je in deze periode (6-8 weken) ook met regeldagen. Het kindje wil meer melk en de productie moet nog toenemen. Zorg ervoor dat je een goede ondersteuning hebt met BV (had ik niet).
Om eerlijk te zijn geloof ik niet zo in darmkrampjes of indrukken verwerken, hier was het meestal gewoon honger hoor.
sterkte!

kinderen kunnen wel deglijk last van krampjes hebben en indrukken verwerken dat heeft elk kind

bij ons was het krampjes en ookhonger ik had een huilbaby

Als mijn dochtertje darmkrampjes heeft, kan ik soms de pijn van haar gezichtje aflezen. Ze wil dan ook niet aan de borst, terwijl ik meer dan genoeg melk heb. (geen honger dus!) Soms geef ik wel eens 2 of 3 theelepeltjes anijsthee, dan laat ze alle windjes gaan en kalmeert ze.
(Mijn reactie was met name bedoeld voor Melissa Joella, want zij heeft een kleintje van 5 maanden. Bie had haar vraag 2 jaar geleden gepost).

[img]http://b1.lilypie.com/S4Ikm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

radler waarom geloof je daar niet in in krampjes en indrukken verwerken heb al 2 kids en van mijn fam groot zien worden en meerdere met mij

ook hier op het forum het is gewoon zo dast een kind indrukken verwerkt van dingen die hem of zei overdag op doen en krampjes bestasan wel degelijk

enof dat krampjes bestaan! lucas heeft meerdere keren in het zhs gelegen vanwege darmkrampen die wij niet meer aan konden zien! zo erg was het.
Later is ons geleerd hiermee om te gaan…dus om lucas op een bepaalde manier vast te houden enzo…dat heeft goed geholpen trouwens!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)