Huilen totdat ze uit bed mag

Pff, een nieuwe fase is aangebroken. Onze dochter (bijna 1,5 jaar) wordt 's ochtend vroeg wakker (half 5, 5 uur of half 6) en gaat huilen en staan in bed. Net zo lang totdat ze uit bed mag (6.15/6.30 uur). Als we naar haar toe gaan, is er niets aan de hand (niet te koud, te warm en geen vieze luier). Maar om dat te constateren moet ze dus wel uit bed (om de luier te verschonen/kijken). Daarna is het helemaal drama en wil ze zeker niet meer slapen. Nu is ze nooit zo’n lange slaper geweest, meestal rond 6.30 uur wakker. En overdag ook max 2 uurtjes. Dat is dus veel te weinig voor haar. Ze gaapt de hele dag, ziet wit van slaap, maar tussentijds op bed leggen ho maar.
Heeft iemand tips? Of toch maar laten huilen totdat ze uiteindelijk zelf in slaap valt 's ochtend? Aankomende 5 dagen zou dat kunnen, want dan ben ik of manlief thuis en hoeft ze niet naar de oppas.
Het is zo langzamerhand bijna niet vol te houden met zulke korte nachten (en dan liggen we zelf al tussen half 10 en 10 uur in bed).

Alle tips zijn welkom!

oef… lastig!
Zelf zou ik toch proberen om haar niet uit bed te halen om te controleren of ze een vieze luier heeft. Bij mijn dochters ruik ik t al in de kamer als ze gepoept heeft (en anders met mijn neus boven t bedje ruik ik t ook wel).
Onze oudste heeft ook zo’n periode (is ze nu bijna doorheen, maar had een oorzaak). Maar die is net wat ouder. Daar kon ik tegen zeggen dat ze moest stoppen met huilen/mekkeren en nog even slapen. Of in elk geval stil zijn.

Ik denk dat ik haar gewoon even zou laten huilen en kijken of ze dat ook doorzet, of dat ze toch weer stil wordt. En dan geen uur ofzo… maar een half uur, en dan pas naar haar toegaan. Zeker als je nu al weet dat er eigenlijk niks aan de hand is.
Haar grote broer wordt niet wakker van haar gehuil?

Mijn jongste slaapt overdag op zich ook 2 uurtjes (2 uur, 15 min) en redt t daar wel op… maar die is s morgens wat later wakker, 7 uur - als de oudste zich laat horen.

Kun je je dochter niet evt gewoon een uurtje eind van de middag nog even op bed leggen? dat ze niet slaapt, maar wel even rust? Kan ze wel even bijtanken. Of accepteert ze dat niet? (deden wij bij onze jongste in overgangsperiode van 2 naar 1 slaapje).

Heel veel tips heb ik niet voor je dus… wil je wel heel veel sterkte wensen! Is inderdaad wel heel heel vroeg en lange dagen zo voor je!

Hoi, helaas moet ik zeggen dat het heel herkenbaar is…. Het gaat hier al iets beter, maar het kost veel doorzettingsvermogen…pfff…
Amy gaat om 07.00 uur naar bed. Om 06.00 uur mag ze er uit…dan begint de dag. Als ze eerder wakker wordt ga ik 1 x naar haar toe. Ze staat dan rechtop in bed. Ik geef haar haar speen, controlleer of er iets aan de hand is…koorts, dichte neus etc…Ik leg haar resoluut weer neer en ga weg. Hoe vaak ze ook wakker wordt en hoe lang ze het ook volhoud om te jengelen…ik ga er niet meer heen. Pas om 06.00 uur en dan heel vrolijk haar begroeten want de dag is namelijk begonnen. Ze werd wel vijf keer per nacht wakker en dat werd steeds minder. Ze ging op een gegeven moment toch zelf weer liggen. Nu wordt ze nog maar 1x wakker, heel vroeg in de ochtend zo om 05.00 uur.
Het kost veel energie…zeker nu er hier ook nog een tweede op komst is, maar het is wel de manier. We zijn nu zo’n 4 weken bezig…maar onze kids moet leren zelf in- en door te slapen en dat kost tijd. Zolang ze zich veilig voelen is het niet erg en overdag knuffelen we het wel weer goed.
Nu heb ik een tijdschakelaar op haar lampje gezet en deze gaat nu nog om 06.00 uur aan en volgende week verzet ik deze naar 06.30 uur. Als het lampje aan is, de dag begonnen is. Pff maar daar zijn we nog niet…Ff volhouden nog…
Succes.
Liefs Annelies

Het lijkt wel of zij mijn oproep heeft gehoord. De laatste 3 dagen wordt ze tussen half 7 en 7 uur wakker. Prima te doen dus. maar ik vrees dat ook dat een fase is en ze toch weer wat vroeger zal komen straks.
Als ik niet naar haar zou gaa kijken, huilt ze rustig een uur tot 1,5 uur. Dus zelfs dan legt ze zich nog niet erbij neer dat ze weer moet slapen. De oudste wordt wel af en toe wakker, maar slaapt redelijk ver van haar slaapkamer, dus dat scheelt weer.
Als ik met de neus boven haar bedje ga hangen, ziet ze me alsnog, dus dat zou geen optie zijn. Dan gaat ze namelijk alleen maar harder huilen en gaat ze zeker niet meer slapen. Hopelijk zet ze deze lijn door! Bedankt voor jullie reacties!

Sterkte!

Helaas was het succes van korte duur. Het weekend en vandaag “gewoon” weer tussen 5 en half 6 wakker. Iemand attendeerde mij er dit weekend op dat het ook met aardstralen (wellen) te maken kan hebben. NU verwacht ik daar niet zoveel van, maar heeft iemand van jullie daar ervaring mee? En dus het ledikantje aan de andere kant van de kamer zetten? Ik heb haar bedje wel eens een kwartslag gedraaid, maar dat hielp niets. maar misschien in een hele andere hoek van de kamer (Moet ik wel het eea verschuiven, kast, commode enz, maar dat geef op zich nie).