Huilen tijdens het weggaan

Hey dames,

ik weet het even niet meer. Heb al mensen in de omgeving om raad gevraagd, maar krijg verschillende antwoorden.

Kevin is nu 6 maanden (ja, sprongentijd). Voorheen kon ik makkelijk 2 uurtjes met hem weggaan. Lekker in de kinderwagenbak en hij pakte dan ong 1/2 uurtje slaap. Was dan niet vervelend of jengelig als hij wakker werd.
Sinds 1 week wil hij hier niet meer inliggen, dan was het huilen en krijsen. Als ik hem er dan uit pakte was het goed. Dus dachten we: hij wil meer zien van de omgeving, dus we bouwen de kinderwagen om. Nu lukt het hem niet om in slaap te komen. Lukt hem in de maxicosi wel! Dus met als gevolg een overstuur jongetje en een gefrustreerde moeder. Dus ik pak hem dan op en ga naar huis met hem.
Dit vind ik natuurlijk wel jammer, want houd dit nu in dat ik niet meer met hem weg kan?? Sommige zeggen dus: gewoon laten huilen. Hij houd vanzelf wel op. Hier heb ik zo’n moeite mee. Ik zie dan iedereen naar me kijken ( verbeeld je je waarschijnlijk ook) en wordt er zelf kriebelig van.

Kan iemand mij raad geven. Wil namelijk wel graag met hem lekker naar buiten kunnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Monique

Ik zou eerst eens even afwachten wanneer die sprong voorbij is. Kan goed dat het alleen maar aan de sprong ligt dat-ie op het moment zijn draai letterlijk en figuurlijk niet kan vinden.

Als je bedenkt hoe zo’n sprong veroorzaakt wordt dan gaat het erom dat die kleine mop prikkels moet verwerken van alles wat-ie sinds de vorige sprong geleerd heeft aan vaardigheden. Hij zit dus niet lekker in zijn velletje.

Als je zelf veel te verwerken hebt (door bijv. een hele drukke periode met veel nieuwe dingen), dan heb je ook niet altijd zin in de gewone dagelijkse dingen. Dan heb je bijv. ook niet altijd zin om weg te gaan naar een verjaardag, je werk, wat dan ook.

Dus kan goed dat die kleine man gewoon geen zin heeft om mee te gaan. Dat-ie liever in zijn eigen stabiele omgeving is. Dat-ie helemaal niet zit te wachten om extra prikkels want hij heeft er al genoeg te verwerken.

Door de dingen die hij moet verwerken is jullie eigen huis, zijn eigen bedje, zijn eigen kamertje het enige stabiele in zijn leventje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 May 2011 16:03:07

Liam wilde tijdens zijn 6 maanden sprong helemaal niets! Niet liggen, niet zitten, niet wandelen… en anders lag hij met een boos gezicht hardop boos op zn speen te sabbelen. Ik zou dus ook even afwachten tot dit sprongetje voorbij is…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Luka heeft het ook gehad toen hij 6 maanden was!

En als eerste: het gaat over, onthou dat!

Maar lastig is het wel…
Maar ik ben toen wel gewoon weggegaan, al was het maar een rondje door de buurt om even buiten te zijn. Ik kan er ook nie tegen om een hele dag binnen te zitten en wat kregen we dan? Een kribbige baby, een kribbige mama en dat wakkert elkaar lekker aan…

Ik zou zeggen, gewoon gaan! Huilen of niet, je kan niet de hele dag binnen blijven ziiten!
Heeft hij vaste slaapmomenten? Zorg dan, zo mogelijk, dat je dan thuis bent. Zodat hij iig in zijn eigen bedje kan slapen 1x op een dag, dat hielp bij Luka.

Bij Luka was het na 4 weken over en helaas, het komt ieder half jaar weer terug!

Succes meid!

Lilypie First Birthday tickers

Even een update:
vanmorgen na de pap van 8.00 lag Kevin om 8.45 te wrijven in zijn ogen, te gapen en te jengelen. Eerst dacht ik; je kunt nu toch nog niet moe zijn. Maar ja aangezien ik me aangeleerd heb om naar ons ventje te luisteren hem lekker naar bed gebracht. Om 10.00 werd hij weer wakker. Even in de box gelegd, fruithap gegeven en toen even blokje om hier in de buurt zoals MarMama zei (ook om mijn eigen zelfvertrouwen weer te krijgen). Op een gegeven moment pakte hij zijn vingertjes en begon er lekker op te sabbelen. Zakte bijna weg, maar zag toen toch weer iets leuks en lag weer te kijken. Teruggekomen Kevin nog even in de box gelegd. Dit was hij naar 1 kwartier zat, dus weer lekker naar bed.
Nu afwachten wanneer hij weer wakker wordt voor de fles.

Ben wel blij dit toch even gedaan te hebben. Het is inderdaad voor ons allebei goed om er even uit te gaan. Maar aangezien hij ook aan het rommelen is met zijn slaaptijden, zullen we inderdaad wel in de sprong zitten.
ps Sje: klopt het dat dit een lange, vervelende sprong kan zijn waarin bijna alles anders gaat als voor die tijd??

Thanks!

Over de lengte en de hevigheid van sprongen is niks te zeggen. Verschilt per sprong, per kindje. De ene keer ben je er met een paar dagen doorheen, de andere keer ben je er weken zoet mee.

Zit gewoon niks anders op dan afwachten tot die kleine mop weer goed in zijn velletje zit.

Groetekes, Sje

Ik heb opgeven moment ook een punt gehad dat mijn dochter niet echt goed meer in de kinderwagen sliep. omgebouwd of niet. Maar dat is ook logisch. Ze worden dan gevoeliger voor prikkels om hun heen en willen de wereld ontdekken. Rond 5 maand kwamen we in een goed ritme en toen ben ik met haar naar buiten gegaan of weg op momenten dat ze wakker is.
Ze is nu 9 maanden en smorgens als ze wakker is om 10u krijgt ze fruithap, wassen en dan kan ik weg. Rond 1uur moet ze wel weer naar bed en zorg dat ze weer thuis is. Dan 3u kan ik weer weg. Ik ben van mening dat een kind het beste en rustigst in zijn/haar bed ligt. En natuurlijk als je eens de hele dag weggaat is het een uitzondering, maar dan kost het hier wat meer moeite zodat ze slaapt!
Een kind wil opgeven moment niet lang meer achter elkaar in de kinderwagen, maar ook lekker rond bewegen!

Hi,
Ik heb eigenlijk pas echt goed een sprong gemerkt bij de 6 maanden, want die was hier heel opvallend. Terugkijkend dacht ik; Oh ja, toen ook jengeliger geweest idd, maar niet zó opvallend als bij 6 maanden. De 6 maanden sprong was hier 2 weken heftig en dan vooral heftig door 's nachts krijsen… Opeens draaide Liam zich naar zn buik in bed en sliep hij weer heerlijk (en papa en mama ook ). Ik zie alweer op tegen de sprong van 8,5 maand, zeker omdat het nu allemaal zo lekker gaat…
Goed dat je lekker aan de wandel bent gegaan ff lekker uitwaaien!
Groetjes,
Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers