Huilen tijdens flesje

Onze kleine meid is nu 6 weken oud, ze krijgt nu 120cc en gaat ip prima. Heeft alleen de laatste dagen af en toe dat ze haar flesje eruit duwt en dan begint te huilen als we het weer proberen, ze wil dan wel want zoekt naar de speen maar zodra ze weer wil zuigen begint ze te huilen. Ze heeft wel last van spruw en ben nu een week bezig metNystatine, opzich is dat al wat verbeterd alleen aan de binnenkant van haar wangetjes zit nog witte plakken. Komt het door de spruw dat ze huilt of zou ze toch genoeg hebben, de ene keer heeft ze 100cc op maar af en toe ook nog maar 60cc. Het verschilt ook per flesje soms heeft ze er namelijk geen last van. Is het voor iemand herkenbaar?

Het kan door de spruw komen dat ze moeilijk doet met de fles, het kan ook door de regeldagen komen (die zijn rond 10 dagen, 6 weken en 3 maanden) en het kan zijn dat ze last heeft van de sprong rond week 5,5.

Wat die spruw betreft: als alles weg lijkt te zijn, blijf dan nog een dag of 4-5 op dezelfde manier doorbehandelen, anders zijn niet alle schimmelsporen weg en heeft ze in no-time weer een nieuwe spruw te pakken. Dus ook al lijkt het over: door blijven behandelen tot een dag of 4-5 verder.

Groetekes, Sje

Hoi,

Denk dat je dochter nog last heeft van de spruw.
De speen komt precies tegen die plekjes aan en dit doet zeer.
Daarom huilt ze.
Dit heeft niks met sprongetjes te maken denk ik. Heb ik ook niks mee trouwens.
Zou me er even niet druk om maken hoeveel ze binnen krijgt. Als ze 60cc drinkt zou je wat later nog eens melk kunnen maken en proberen of ze nog wat wil drinken.

Groetjes Lisan.

Bedankt voor de reacties. Ik vermoed idd dat het ook door de spruw komt, ze drinkt ook wat minder dan normaal maar hebben uitgerekend dat ze nog genoeg drinkt voor haar gewicht dus het zal wel overgaan als de spruw weg is. Nog even volhouden met de Nystatine, wat een gedoe is dat zeg!

Groetjes Sonja

Als je nou het idee hebt dat die Nystatine zijn werk niet goed of snel genoeg doet, vraag dan Daktarin Orale Gel aan de dokter. Met een steriel gaasje voor elke voeding de binnenkant van het mondje insmeren. Bij elke voeding schoon gaasje pakken.

Onze jongste heeft in de kraamweek spruw gehad en die was met Daktarin Orale Gel zo van de klachten af.

Groetekes, Sje