Huilen tijdens eten

Ik begrijp er niks van. Als ik al met z’n bordje kom aan lopen begint ie al te huilen. 's Ochtends met z’n pap en 's avonds met z’n warme prak. Eerst dacht ik dat het z’n tandjes waren, maar dat kan niet. Hij doet het alleen bij mij! De oma’s en oppassen zeggen dat hij altijd met smaak z’n bord leeg eet. Waarom dan zo’n drama bij mij?

Saskia

uit proberen misschien en misschien toch wle tandjes als hij het alleen bij warme dingen heeft enne vreemde ogen dwingen he. Hij weet goed bij wie hij het moet doen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ja, jij ben bekend, dus misschien gaat hij jou uitproberen.
Nu na een tijdje is het misschien wel zo dat je het onbewust al een beetje verwacht dat hij dat gaat doen, en dat kan hij aanvoelen.
Ik heb/had het met naar bed brengen.
Ben zelf een beetje ongeduldig en zeker als hij dan gaat krijsen en onrustig wordt, nu deed hij het altijd bij mij, en het werd steeds erger.
Maar als opa hem op bed legde, dat was het geen probleem en gaat hij gewoon rustig slapen. Nu slaapt hij bij mij ook weer steeds beter, gewoon je geduld bewaren, het gaat vanzelf weer over… ook al kan het wel even duren…
Liefs, Anne

Lilypie

Misschien is dat het! Ik probeer inderdaad rustig te blijven en hem af en toe even te laten uitrazen. Dan probeer ik het weer terwijl ik gezellig tegen hem praat over lekker eten, nog een hapje, je kent ze wel…

Dit weekend was het zelf zo erg. Ik was bij een vriendin toen hij weer zo’n stennis maakte. Mijn vriendin vroeg of zij het mocht proberen en wat denk je? Zo 4-5 happen achter elkaar zonder te zeuren! Daar was ik goed ziek van! Ze vertelde dat ik kleinere hapjes moest geven. Ik denk niet dat dat het was want bij oma krijgt ie hapjes waar ik zelf tegenop kijk! Maar het was wel frapant…

Er zit niet anders op dan te blijven proberen…

Saskia

Met op bed leggen, heb ik het op een andere manier geprobeerd, en dat gaat heel goed.
Ik zit even te denken of er ook een andere manier is om eten te geven… dat weet ik even niet zo snel. Dan kan je je aandacht namelijk even verleggen, en op een andere manier, met frisse en nieuwe zin het gaan proberen
Liefs, Anne

Lilypie

Hij zit sowieso in een sprongetje. Daarnaast kunnen het ook de tanden/kiezen zijn en verder kan het zijn dat-ie aan het uitproberen is.

En wil-ie echt niet eten, dan maar niet! En dan laten wachten tot het volgende eet/drinkmoment. Laat merken dat er niet met je te sollen is.

Groetekes, Sje

Morgan doet dit ook. Zodra ik haar in der kinderstoel zet begint ze overderven in der ogen te wrijven en aan het einde van het bord is het tranen met tuiten. Oke ze is best moe, maar ze kan ook heel goed overdrijven want gek genoeg heeft ze er met haar toetje geen last van

Maar het bordje gaat wel leeg hier want weghalen mag ik ook niet van der.

Groetjes,

Michèle

hier was het gister ineens weer drama met brood eten, zowel 's ochtends als 's middags. de eerste paar hapjes gingen prima daarna was het wat zeuren en idd net als morgan oogjes wrijven e.d. toen ze doorhad dat ik me daar ook niks van aantrok en d’r gewoon brood bleef geven duwde ze d’r tongetje naar voren. met als gevolg dat ik er dus niks meer inkreeg, gister in totaal (dus 's ochtends en 's middags bij elkaar) nog maar net een halve boterham op. hier nu dus idd ook erg makkelijk, wil je niet eten? nou dan niet, maar dan ook geen lekkere liga of iets dergelijks. 's avonds en vandaag eigenlijk niks aan de hand.
maar laat idd gewoon blijken dat je er niet van gediend ben, dan maar niet eten. echt hoor als hij honger krijgt komt hij vanzelf wel weer. en een paar dagen wat minder eten kan echt geen kwaad. hij leert het snel genoeg.

liefs,
Rinske

Ik hoorde vandaag op het kdv dat ze al 2 dgen geprobeerd hebben om Morgan brood te geven met smeerworst. Maar ze moet er niks meer van hebben. Helaas Inge ook je BdBp is echt geen succes. Ze heeft er echt een broertje dood aan gekregen. Smeerkaas wordt bijna grommend opgegeten dat vind ze echt een groot feest. Is dit ook sprong of is dit echt smaak??

Groetjes,

Michèle