Huilen tijdens en na voeden

Thije is 5 weken en krijgt borstvoeding. Tijdens sommige voedingen is hij heel onrustig, Hij trapt met zijn benen en slaat met zijn armen. Ook huilt hij af en toe. Dit begint al na een aantal minuten drinken. Als ik stop met voeden dan begint hij nog harder te huilen. Ik laat hem boeren, wissel van borst, maar dat lijkt niet te helpen. Op een gegeven moment stop ik er maar mee, na zo’n half uur, hopend dat hij toch voldoende heeft binnn gehad. Het maakt niet uit hoeveel tijd er tussen de voedingen zit of op welk tijdsstip. Wie heeft er raad!!!
groetjes kim

Hallo Kim,
Wat vervelend is dat zeg ! Kan het misschien niet zo zijn dat hij krampjes heeft ofzo ??? Honger heeft hij wel of niet ? Ja ik heb geen bv gegeven dus kan je weinig tips geven, maar het lijkt er zo op dat hij kramjes heeft, want als hij ook huilt tijdens het drinken lijkt me dat de enige optie !
Weet niet wat je eraan kan doen met bv, maar met flesvoeding heb je daar bepaalde voedingen voor en je kan misschien een beetje venkelthee in een flesje doen met de hoop dat het dan minder is, maar zelf ben ik niet zo’n voorstander van venkelthee, omdat daarmee de darmpjes lam worden. Ik heb bij Demi weleens rooibosthee door de fles gedaan. Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr Natasja

Hoi,

Vervelend is dat he?
Ik geef geen borstvoeding maar de fles.
Anne heeft dit ook wel eens en ik kwam er achter dat ze dan
te moe is om te drinken.
Dan gaat ze draaien met haar hoofdje en huilen.
Ik stop er dan mee en leg haar eerst weer te slapen en dan
maak ik na t slaapje een nieuwe fles.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 3 mnd

hier ook zo drukke makertje tijdens drinken.
wij geven fles voeding maar de eerste 5 weken bv gegeven, toen deed ze dat ook.
ze dachten dat ze te veel bv binnen kreeg en dan kreeg ze krampjes.
( een luxe probleem hahah)
nu met flesvoeding gaat het beter omdat je speentjes kunt wisselen.
Maar als ze moe is slaat ze nog met de beentjes en armen. (meestal bij laatste fles) nu doen we wat wiegen tijdens voeden en tegen haar zingen en daar wordt ze erg rustig van gaat prima zo!!!

succes groetjes gytha

ja, ik probeer hem ook rustig te krijgen door te wiegen en over zijn hoofdje te aaien. Maar ik wordt er wel een beetje gestoord van, het lijkt een hele strijd te worden. Als hij geen honger had, dan hoefde hij van mij echt niet, maar volgens mij wil hij wel graag drinken. Ik heb ook niet het idee dat het eruit spuit ofzo, heel even op het begin, maar daarna niet meer… ga toch maar weer eens bellen naar cb! Bedankt voor de tips, en als er nog meer mensen iets weten, laat t me weten!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hallo Kim,

Ik heb hier tot 3 maanden bv gegeven (toen wilde Cloé niet meer drinken helaas). Ik heb hier even hetzelfde probleem gehad. Omdat elke voeding een gevecht begon te worden, heb ik dan even afgekolfd en de bv via het flesje gegeven. Dit gaat makkelijker voor hen omdat ze minder moeite moeten doen om te zuigen. Na 2 daagjes volledige flesjesbv ben ik dan langzaam terug overgegaan op het geven van de borst. Hier heeft dit geholpen. Ik had te veel melk voor haar om inneens door te slikken. Maar door af te kolven, is de productie net dat ietsje minder geworden waardoor ze geen problemen meer had.
Het zou idd ook kunnen dat Thije (leuke naam trowens) te moe is om te drinken zoals Heleen al zei. Als Thije normaal om de 4 uur drinkt, zou ik hem al een half uurtje eerder de voeding geven. Zo weet je zeker dat vermoeidheid wel of niet het probleem is.

Groetjes,

Tamara

Nog een topic van jou! Ik reageer nog even. Laat hem drnken tot hij zelf los laat! Erg veel onrust kan eventueel te maken hebben met krampjes of koemelkallergie. Dat laatste zou je dan even met je huisarts moeten bespreken. Volgens mij ben je daar al geweest… Heb je al uitsluitsel? Sommige kinderen reageren ook heel sterk op bijvoorbeeld koffie, sinaasappelsap e.d. Via een lactatiekundige of huisarts kun je daar meer over te weten komen. En natuurlijk gewoon in de praktijk nagaan wat je vlak voor de bv hebt gedronken of gegeten!