Huilen op de creche

Sinds een 1,5 maand gaat Joep op woensdag en vrijdag naar het kdv. De eerste paar keren ging het prima maar sinds 1,5 week huilt hij daar de hele dag. Als hij aandacht krijgt is alles goed. Slapen kost hem ook moeite daar. Hij maakt alleen maar korte hazeslaapjes. Ik dacht eerst nog dat het een sprongetje was want dit weekend ging het thuis super en ook maandag en dinsdag! Dus ik heb hem vanmorgen met een gerust gevoel naar het kdv gebracht. Alleen toen ik hem ging halen bleek dat hij weer heel veel had gehuild.
Hij ligt nu in bed ook heel hard te huilen, hij is helemaal van slag.
Ik vind het zo vervelend! Op het KDV zien Joep helemaal niet gezellig terwijl het thuis zo’n blij en vrolijk manneke is.
Hebben jullie tips wat ik zou kunnen doen zodat Joep het op het kdv naar zijn zin gaat krijgen en ook daar kan genieten (en zij van hem)?

Uit ervaring van het werken op een kdv, weet ik dat het erg onrustig is voor kindjes, en het rtime is ook anders als thuis.
is er een mogelijkheid om andere opvang voor je zoontje te vinden?

Tja. het zal wel even wennen voor Joep zijn. Tom vond het in het begin ook moelijk. Hij sliep haast niet hoewel hij thuis heel goed slaapt. Ze moeten echt wennen aan alle geluiden. Kinderen, leidsters en allemaal nieuwe inrdrukken.
Bij ons thuis was het altijd volle rust als Tom sliep en dat ben ik wat gaan veranderen. Tcch gaan stofzuigen en niet op mijn tenen gaan lopen. Dit helpt wel en hij sliep daarna bij het kdv beter. Tom vindt alle geluiden nog steeds wennen en is ook een gevoelig ventje. Nu gaat het goed en gaat hij de andere kinderen ook leuk vinden. Het heeft echt zijn tijd nodig maar ik snap dat je het heel vervelend vindt.
Succes met Joep!
Groetjes Bibi

hi,

ik herken het zo!!!
milan is nu bijna 9 maanden oud, en die kan er ook maar niet aan wennen.
thuis is er niks aan de hand terwijl hij daar heel veel huilt, zeurt.
ik weet ook niet zo goedwat het is.
ik heb het idee dat milan daar teveel prikkels krijgt.
ik vond het ook ieder keer een emotionele strijd om hem daar weer te moeten achter laten.
nou ben ik bezig met een gastouder, dan krijgt hij meer persoonlijke aandacht, en meer rust.
Misschien ook iets voor jou kleine spruit??

groetjes kim

Ik wil het sowieso nog even aankijken met Joep.
Hij moet ook de tijd krijgen om te wennen. Als ik nu direct van opvang ga veranderen ontstaat er natuurlijk weer meer onrust.
Bij de oppas gaat het wel iets beter maar ook daar moet hij erg wennen. Vandaag ging het daar al weer beter dan vorige week, ik heb dus wel een beetje hoop dat het op de creche misschien wel wat beter gaat…
Mocht het helemaal niet gaan dan gaan we natuurlijk wel nadenken over een andere vorm van opvang. Alleen is het zo lekker dat de creche naast ons huis staat…maar ja als hij het daar echt niet naar zijn zin heeft is dat van ondergeschikt belang.
Wat ik alleen heel raar vind is dat hij het de eerste paar keren wel heel leuk vond en toen ging het wel goed…
We proberen het morgen weer. Ook heb ik het idee dat hij behoefte heeft aan bijvoeding. Ik geef hem thuis rond een uur of 5 een groentehapje nog niet elke dag maar wel regelmatig, hij smult er van. Misschien moet hij overdag ook wat extra’s krijgen en dan wat minder uit de fles?

Zelf zitten we ook met een dergelijk probleem. Anna gaat naar het kdv en daar heb ikzelf geen goed gevoel bij. Nu hebben we gekeken of het gob wat voor ons is, maar die had zo weinig informatie gegeven (ze waren te laat op de afspraak en ook nog eens binnen 20 minuten weer buiten!), dat wij daar ook geen vertrouwen in hadden/ hebben. Nu blijft ze naar het kdv gaan, maar het moederhart zegt wat anders. Dit is best lastig!!

Kan het misschien zo zijn dat er andere leidster op de groep zijn gekomen? Of dat het daar veranderd is of drukker is geworden.

Het probleem is natuurlijk dat je niet kan zien hoe het daar de hele dag gaat. Letten ze wel goed op, geven ze hem wel genoeg aandacht, hoe doen ze het met slapen, hoe doen ze het met voeden…enz. Daar heb ik wel moeite mee, moet ik eerlijk zeggen.

Anna is ook eleke keer van slag als ze van het kdv komt en slaapt dan meer dan normaal. Misschien heeft dat ook wel te maken met de drukte en alle prikkels die ze te verwerken heeft.

Je kunt altijd een gesprek aanvragen bij een gob in de buurt wat de mogelijkheden zijn, toch? Je bent uiteindelijk baas over je eigen kind!

Groeten,

Judith

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Yahoe!!!
Joep heeft vandaag een superdag op de creche gehad.
Ik ging met lood in mijn schoenen naar de creche om hem op te halen en durfde haast niet te vragen hoe het was gegaan…
Gelukkig was het heel goed gegaan.
Ze hebben ontdekt dat hij ingebakerd in de box heel lekker slaapt! En dat doen ze nu dus. Thuis slaapt hij alleen maar in zijn eigen bedje en wil ook niet anders. Wat zijn het af en toe toch gekke wezentjes.
Hopelijk zet deze lijn zich voort. Er is hoop!

Hoi Mamanja, het is alweer een tijdje geleden dat je schreef, en ik vroeg me af hoe het gaat op de creche. Gaat het nog steeds goed met Joep op de creche?

Wat leuk dat je nog even vraagt hoe het nu gaat!
Het gaat goed met Joep op de creche. Hij raakt steeds beter gewend. HEt slapen gaat soms nog wat moeilijk. Af en toe slaapt hij daar in de box en soms in een bedje. Hij heeft het af en toe ook wel moeilijk met de huilende kindjes om zich heen. Er zijn twee nieuwe kindjes bij gekomen en ook die moeten erg wennen, dat betekent dat ze vaak hard huilen als ze op bed gaan, als Joep dan ligt te slapen wordt hij wakker om vervolgens ook niet meer verder te slapen.
Maar over het algemeen heeft hij het daar erg goed en heeft hij goede dagen gelukkig!
Ik ben wel blij dat hij lieve leidsters heeft die ook goed met ons als ouders meedenken. Hij is echt in goede handen.