Huilen om niks

hallo

ik ben suzanne en mijn zoontje Keano van 1.5 jaar huildt om niks als er wat gezegt word
ook als ik aan het schoonmaken ben of ik moet ff na de wc ook al zeg ik dat ik na de wc ga moet hij als nog huilen
als hij bij opa en oma is en ze zeggen wat tegen de hond als iets niet mag dan denk hij gelijk dat het tegen hem bedoeld is en ik krijg het er ma niet uit en ik weet er ook geen raad meer mee
hebben jullie miss nog tips of truc hoe ik dat kan verhelpen

groetjes suzanne

Wij hebben het een paar maanden geleden gehad met Nick (hij is nu 17 maanden geweest). Hij moest huilen als we onze hond waarschuwden. Wij hebben toen een grapje ervan gemaakt en gezegd “zeg maar foei Tommy”. En het woordje foei vond hij blijkbaar zo leuk dat hij na een tijdje gewoon moest lachen als wij de hond waarschuwden.
En huilen als we nee zeiden deed hij ook. Ik ben toen maar een tijdje Nick, niet doen gaan zeggen… Want we zeiden ook wel eens nee tegen elkaar en daar kreeg hij ook al een pruillipje van, ha ha.
En gwoon blijven zeggen wat je doet of van plan bent. Hebben ze gauw genoeg door. Als ik nu zeg mama moet DADELIJK even plassen, dan staat meneer al gelijk bij de deur van de wc
Het zal ook wel een fase zijn denk ik…

Groetjes Bianca

hier ook eentje die gaat huilen als ik even naar de wc ga. Hij huilt niet als er gezegd word dat iets niet mag, dan wijst hij om aan te geven dat hij het toch echt wil, maar gebeurd gewoon niet. Even later druipt hij wel af.
Als ik naar de wc ga laat ik, als ik alleen thuis ben, de deur open, meestal komt hij dan achter mij aan en staat dan heel grappig te kijken als ik mijn boodschap doe )
Soms lijkt het wel eenkennigheid, zodra ik de deur uit ga is het mekkeren, maar als ik eenmaal weg ben dan is het ook goed. Gewoon laten gaan dus, ze merken vanzelf wel dat het erbij hoort en het huilen houd wel een keer op.

ik hoop indd dat het een fase is want soms wor je der gek van vandaag had ie is een goede dag en dat ie is een keer luisterde:D:D
kijken wat morgen de dag brengt whehehe

dat willen we allemaal, dat de kids gewoon luisteren, maar dat zit er niet op hoor. Anders word het ook zo saai. Maar komt goed, vooral niet toegeven aan dat huilen, tenzij er echt wat aan de hand is dan he

het is soms moeilijk ma daar leren we zelf ook weer wat meer van:D:D
en het zou zkr saai wezen als het zo zou gaan als je wil dan is er ook niks meer aan haha