Ik ben moeder van Isa, 4 weken oud. Isa is 3,5 week te vroeg geboren met een gewicht van 3150 gram. Na 2 observatie dagen in het ZH mochten we naar huis. Inmiddels weegt Isa 4245 gram! Isa komt zeer lastig zelf in slaapt, is hyper-actief met het slaan van haar handjes en beentjes. Daarnaast huilt ze erg (lees: krijsen en heel erg overstuur raken, ze wordt knalrood en zweet zich rot). In overleg met CB hebben we al de volgende actie genomen: - Nutriton papje geven voor de borstvoeding (drama trouwens) tegen spugen (wat ze af en toe doet) en event. maagzuur, - haar bedje schuin omhoog gezet tegen maagzuur, Cinababy druppels voor krampjes (werkt 1 sec.), ik kolf voor de borstvoeding 1 minuut af zodat de voormelk (lactulose) en de toeschietreflexen weg is. Ook heb ik een boek gelezen over regelmaat waar ik me nu aan probeer te houden. Daarin staat ook dat je de kookwekker moet zetten als ze huilt en haar ca 15-30 minuten kan laten huilen. Soms blijft ze hangen in het huilen en vind ik het zo erg en is ze zo overstuur.
Daarnaast ben ik sinds dinsdag begonnen met de Puckababy (soort inbakerzak www.puckababyl.com) waarin ze het presteert om zelfs haar handje buiten de zak te krijgen! En ze echt schreeuwt als ik haar er in doe.
A.s. maandag hebben we een afspraak bij de manueel therapeut omdat ze met de vacuum gehaald is.
Omdat we al de acties voor de borstvoeding moeten doen en ik gewoon op ben hebben we besloten om over te gaan op de fles. Ik zit nu op 3 flessen per dag en doe het in een rap tempo (1 nieuwe fles na 2 dagen). 1 dag dacht ik dat alles over was. Ze sliep zoet na de voeding en vrijwel direct naar dat ik haar in de puckababy had gelegd. Vannacht was het weer bral (ze valt uiteindelijk in slaap op haar aankleedkussen tussen ons in. Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, ik vind het gevaarlijk en ze hoort in haar eigen wiegje wat nog naast ons staat). Vanmorgen heeft ze ook weer wakker gelegen, ze huilt dan erg.
Ik begin ook redelijk aan het eind van mijn latijn te komen.
Herkent iemand zich hier in?
Heeft iemand (nog meer) tips die we kunnen proberen?
Alvast dank.