Huilen, niet slapen..overstuur - wat te doen?

Ik ben moeder van Isa, 4 weken oud. Isa is 3,5 week te vroeg geboren met een gewicht van 3150 gram. Na 2 observatie dagen in het ZH mochten we naar huis. Inmiddels weegt Isa 4245 gram! Isa komt zeer lastig zelf in slaapt, is hyper-actief met het slaan van haar handjes en beentjes. Daarnaast huilt ze erg (lees: krijsen en heel erg overstuur raken, ze wordt knalrood en zweet zich rot). In overleg met CB hebben we al de volgende actie genomen: - Nutriton papje geven voor de borstvoeding (drama trouwens) tegen spugen (wat ze af en toe doet) en event. maagzuur, - haar bedje schuin omhoog gezet tegen maagzuur, Cinababy druppels voor krampjes (werkt 1 sec.), ik kolf voor de borstvoeding 1 minuut af zodat de voormelk (lactulose) en de toeschietreflexen weg is. Ook heb ik een boek gelezen over regelmaat waar ik me nu aan probeer te houden. Daarin staat ook dat je de kookwekker moet zetten als ze huilt en haar ca 15-30 minuten kan laten huilen. Soms blijft ze hangen in het huilen en vind ik het zo erg en is ze zo overstuur.

Daarnaast ben ik sinds dinsdag begonnen met de Puckababy (soort inbakerzak www.puckababyl.com) waarin ze het presteert om zelfs haar handje buiten de zak te krijgen! En ze echt schreeuwt als ik haar er in doe.

A.s. maandag hebben we een afspraak bij de manueel therapeut omdat ze met de vacuum gehaald is.

Omdat we al de acties voor de borstvoeding moeten doen en ik gewoon op ben hebben we besloten om over te gaan op de fles. Ik zit nu op 3 flessen per dag en doe het in een rap tempo (1 nieuwe fles na 2 dagen). 1 dag dacht ik dat alles over was. Ze sliep zoet na de voeding en vrijwel direct naar dat ik haar in de puckababy had gelegd. Vannacht was het weer bral (ze valt uiteindelijk in slaap op haar aankleedkussen tussen ons in. Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, ik vind het gevaarlijk en ze hoort in haar eigen wiegje wat nog naast ons staat). Vanmorgen heeft ze ook weer wakker gelegen, ze huilt dan erg.

Ik begin ook redelijk aan het eind van mijn latijn te komen.
Herkent iemand zich hier in?
Heeft iemand (nog meer) tips die we kunnen proberen?
Alvast dank.

heb je nog wel genoeg borstvoeding?

mijn zoontje krijste ook allles aan elkaar destijds een huilbaby inbakeren heeft hier niet gewerkt raakte alleen maar meer overstuur.

heeft ze geen honger krijst ze ook na de voeding

Tijdens het voeden is ze heel rustig en drinkt ze tevreden. Het huilen begint na de voeding. Zodra ze moet gaan slapen eigenlijk! Dit was al voor en na de puckababy. Voordat ik op de fles overging hadden we het probleem ook al. Ik weeg haar iedere week bij het CB en ze komt iedere keer aan ca 300 gram per week! Dus naar mijn idee zou ze genoeg binnen krijgen.
Lastig hoor…ik wou dat ze kon praten of dat ik even in haar hoofdje kon kijken

[quote]
heb je nog wel genoeg borstvoeding?

mijn zoontje krijste ook allles aan elkaar destijds een huilbaby inbakeren heeft hier niet gewerkt raakte alleen maar meer overstuur.

heeft ze geen honger krijst ze ook na de voeding

maar ze huilt ook na de fles!
dus niet alleen bij de borst…

dat heeft mijn zoontje ook allemaal gehad en bleek honger te hebben huilde voor en na de voeding kwam zelfs om de 1.5 uur heb op een gegeven moment voeding voor hongerig babys gekocht en het was over

Het kan ook zijn dat ze krampjes heeft. Voordat je haar te slapen legt controleer dan ook of haar tongetje tegen haar gehemelte is. Wanneer dat het geval is zit er 9 van de 10 keer een boer dwars. Heel veel sterkte ermee het is ook inderdaad heel vermoeiend wanneer je kindje zo huilt. Wanneer de kleine slaapt probeer dan zelf ook wat te slapen zodat je zelf ook wat op krachten komt. De osteopaat kan ook uitkomst bieden.Groetjes chantal

Chantal

wat chantal ook zegd het kunnen ook krampjes zijn

Hoi.

Lijkt verrekte veel op het gedrag dat mijn dochter vertoonde. Wij hebben haar op advies van cb ingebakerd in de ouderwetse doeken kon je net even ietsje strakker aantrekken. Lees hier uiteraard niet te strak maar net even beter dan met klitteband van de bakerzak. En omdat ze last had van krampjes draaide we na het eten en de eerste boeren met de klok mee over haar buikje en legde haar dan over de lengte van onze onderarm met armpje en beentje naar beneden. Daarna kwam er vaak nog een geweldige boer en was het over. al dit niet kwam dan legde we haar een kwartiertje op de buik tegen ons aan. Vaak was alles dan over en was ze rustig genoeg om ingebakerd te worden en dan sliep ze binnen 5 minuten.
En regelmaat en rust heeft ook ernorm geholpen. Op vaste tijden voeden en slapen in eigen bedje op een rustige plek.
Als ze eenmaal diep in slaap was dan kon ik wel gewoon stofzuigen enzv. hoor. Maar even een kwartier a half uurtje wachten.

Bij ons heeft dit wonderen gedaan. Maar laat het wel even controleren op het kiss syndroom. Dan mag je eigenlijk niet inbakeren.kregen wij te horen. Schijnt aafrechts te helpen.
maar lees dat je al een afspraak hebt mij een therapeut.

Nou veel sterkte en groetjes

lon106

Hallo,

Ons zoontje heeft de eerste 6 weken ook alleen maar gekresen.
Uiteindelijk was ik op en is hij een weekje opgenomen in het ziekenhuis zodat we allemaal weer tot rust konden komen.
Vlak daarvoor zijn we begonnne met hypoallergene voeding en sinds ie in het ziekenhuis lag heeft ie niet meer gehuild.

Dit is mijn verhaal mss heb je er wat aan?

Liefs Maaike

Hi, om moedeloos van te worden!! Ik weet het maar al te goed. Alex was net zo. Hij is inmiddels vijf maanden, maar de eerste twee en een halve maand heeft hij alleen maar gehuild, overstuur geweest, niet geslapen enz. We hebben ook vanalles geprobeerd, van inbakenen tot strakke schema´s (slapen, eten, spelen enz.), maar niets hielp. Tot we een paar keer bij een manueel therapeut geweest waren. Alex bleek Kiss opgelopen te hebben tijdens de bevalling. Hij ging na elke behandeling met sprongen vooruit! Hij is nu niet meer te vergelijken met die eerste maanden. Hij slaapt heel goed (twee uur wakker, twee uur slapen en ´s nacht sleept hij door en moet ik hem ´s ochtends wakker maken!), eet, speelt, rolt, kruipt al bijna, lacht, kirt, verteld enz. Kortom een geweldig vrolijk kereltje…

Ik duim voor je dat de manueel therapeut jullie kan helpen. Echt het komt goed!!

Sterkte, Sylvia

Hoi,

Hier nog een, onze Janniek had ook het Kiss-syndroom, we kwamen er na 6 weken tobben achter. Een aantal behandelingen deed wonderen. Ze veranderde van een huilbaby in een vrolijke levenslustige baby.
Overigens is het nog steeds geen grote slaper, maar als ze wakker is kan ze zich prima vermaken in de box.

groetjes

jantje

Ik ben nu ook met het strakke schema begonnen. Ik moet zeggen dat het iets beter gaat maar ze blijft ontzettend onrustig. Ze ligt nu ingebakerd in de Pacco. Ook daar moet ze weer aan wennen en ze probeert zich met alle macht ook hier uit te wringen. De manueel therapeut heeft haar nu 1x behandeld. Ik hoop dat het iets op gaat leveren. Moeten over 2 weken weer terug.
Verder heb ik nu een babyconsulent in de arm genomen die me helpt met structuur en wat praktische tips. Ik moet zeggen, ideaal! Ze heeft de tijd voor je, wat wel anders is bij het consultatie bureau. Ik ben er erg tevreden over.
Hopelijk komt de rust gauw in haar lijfje.
Bedankt voor jullie reactie tot nu toe.

hoi,

mag ik vragen wat een babyconsulent doet?
En je vaste ritme is dat nu op de klok? Wij denken hier aan om in te voeren, maar weet niet of onze kleine dat accepteerd. Ze is nu 8 weken oud.

quote:
hoi,

mag ik vragen wat een babyconsulent doet?
En je vaste ritme is dat nu op de klok? Wij denken hier aan om in te voeren, maar weet niet of onze kleine dat accepteerd. Ze is nu 8 weken oud.

Sommige dingen moet zo’n kleintje ook gewoon aan wennen.
Ze heeft het echt niet helemaal voor het zeggen hoor.

die structuur kan een cb je ook bieden hoor en helaas het zal niet altijd op de klok gaan ook al deden wij het om de 3 a 4 uur het komt komt toch wel eerder of later meestal

Ze heeft me geholpen met een plan van aanpak voor de kleine.
Wat inhoud dat ze op basis van een intake en alle informatie die ik haar gegeven heb kijkt wat goed voor haar is op dit moment. Eea wordt door mijn verzekering niet vergoed. Je hebt keuze uit diversen en er is een organisatie voor opgericht. www.bebibalansa.nl. In mijn geval proberen we nu een regelmaat er in te krijgen, wakker worden, ontbakeren (ze heeft me ook geleerd in te bakeren), eten, boeren verschonen, spelen, tekenen zien van moeheid, inbakeren en op bedleggen. Eea klinkt logisch maar is soms lastig als je kindje niet mee werkt. Dan begint het slaapritueel waar een troostritueel bij hoort die ik nu onder de knie probeer te krijgen. Daarnaast geeft ze aan hoeveel voeding goed is (CB had teveel voorgeschreven) etc. Ik doe eea telefonisch en per email omdat ze voor mij te ver weg woont. CB doet op zich hetzelfde maar heeft vaak weinig tijd en kan geen maatwerk leveren. Je moet je er goed bij voelen en tot nu toe heb ik dat. Hopelijk gaat het z’n vruchten afwerpen.

heb je geen buikslaper???

onze dochter Indy krijste op haar rug ook alles bij elkaar…
en zwierde en zwaaide met haar armen en benen…
sinds ze op haar buik slaapt(met 2 weken al) is dat over…
we draaien haar om en ze gaat rustig slapen…

wel zeker weten dat ISA sterk genoeg is om zelf haar hoofd te draaien als ze om haar buik ligt… eerst overdag proberen zodat je ziet wat ze doet…

succes

Wendy, Linda en Indy