Kaya huilt de laatste paar dagen steeds meer en meer.
Geen idee waarom, maar wordt er wel moedeloos van inmiddels
Zo lekker frustrerend dat ze niet kan zeggen wat er is :s
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Kaya huilt de laatste paar dagen steeds meer en meer.
Geen idee waarom, maar wordt er wel moedeloos van inmiddels
Zo lekker frustrerend dat ze niet kan zeggen wat er is :s

en ze kan ook niet zeggen wat er is he,arm meissie
hopelijk is het snel over,maar begrijp dat je er moederloos van word hoor
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Och heden arme meid, en mama.
heel misschien een hangperiode’tje???
of weer last van haar nekje?
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

'K heb geen flauw idee…
Ze is wel (neus-)verkouden dus ik geef haar preventief neusspray.
Maar om nou te geloven dat ze daar nou zo om huilt…ik weet het niet.
Soms is ze boos aan het huilen
En ja, ze piept ook weleens en dan is ze heel makkelijk aan het lachen te maken (boef )
Maar regelmatig huilt ze ook echt hard met dikke tranen, echt over dr toeren zeg maar
En dat laatste zit me wat minder lekker.
Wat trouwens erg opvalt is dat ze de afgelopen 3 dagen steeds tijdens haar groentehap (en toetje) gaat huilen, waanzinnig hard.
Maar nooit meteen in het begin, alle 3 de keren pas na een minuut of 5.
Vind dat zo raar…
Honger heeft ze namelijk wel (mondje blijft open gaan en uiteraard is het niet te heet of te koud hihi.
Zou ze er dan misschien last van hebben? Haar darmpjes waren wel behoorlijk aan het rommelen zei de huisarts gisteren.
Maar ontlasting is verder prima.
Zucht…zou ik dan ook de groentehap maar moeten laten zitten en de komende week alleen nog maar 3 flessen geven?? (daarbij heeft ze het namelijk niet)
Lastig…
(ze heeft nu trouwens net haar fles op en meteen praatjes voor 10…boef )

Gewijzigd door - Bieb op 03 Jun 2006 20:14:41
quote:
Wat trouwens erg opvalt is dat ze de afgelopen 3 dagen steeds tijdens haar groentehap (en toetje) gaat huilen, waanzinnig hard. Maar nooit meteen in het begin, alle 3 de keren pas na een minuut of 5. Vind dat zo raar...
Dat komt me bekent voor, dat heeft Ruben ook een hele tijd gedaan ( rond de 5-6 maanden) om gek van te worden, en ik me maar afvragen wat doe ik nou fout.
Blijkbaar ging het hem allemaal niet snel genoeg, nu is het allemaal goed alleen als zijn eten op is wil hij nog wel eens protesteren, en dan hoef ik alleen maar even eh eh te zeggen en dan houd hij vaak op, maar ja hij is ook even een stukje ouder al als Kaya.
Anders zou ik het ook echt niet weten, alleen dat stukje kwam me even bekent voor in je verhaal.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ze is toch geen tandje aan het krijgen? Misschien doet het pijn als het lepeltje tegen haar tandvlees komt. Bij mijn dochtertje zie je het tandje ook nooit direct maar heeft ze er wel al last van. Misschien eens proberen met wat Tee-gel aan haar tandvlees te doen?
Groetjes Wendy, mama van Britt
Hoi Bieb,
Het kan heel goed met het eten te maken hebben hoor. Zo rond de zes maanden veranderd hun spijsvertering om te gaan wennen aan “vast” eten. En dat kan soms “problemen” geven. Dus kun je die kleintjes het beste beetje bij beetje aan andere dingen laten wennen. Misschien is ze wel bezig met een van de wel bekende sprongetjes. Maar daar raken ze (volgens mij) niet zo van overstuur. Dan jengelen ze meer de hele dag.
En ja soms is het echt zoeken wat er nou aan de hand is. Erg lastig. Sterkte ermee een ook voor je kleine meid
Groetjes,
JacqKie
Gewijzigd door - JacqKie op 11 Jun 2006 20:24:57
Grappig, toevallig zat ik vanavond tijdens het eten geven te bedenken dat ik nu toch écht maar eens contact ga zoeken met het consultatiebureau.
Ze huilt mij een beetje té vaak tijdens het avondeten.
En té hard (overstuur)
Maar 1 ding hieraan is wel erg raar: als ze ergens anders haar eten krijgt (restaurant, of zoals vrijdag bij Astrid) dan is er niks aan de hand.
Maar goed, dat kan toeval zijn geweest…
Ik begrijp inderdaad dat ze moeten wennen aan vaste(re) voeding.
Maar eerst ging het een paar weekjes gewoon goed en ineens niet meer.
Bovendien vind ik dat ze, ondanks de voeding tégen spugen, toch nog erg veel spuugt. Beetje irritant veel.
Als ik op mijn gevoel zou moeten af gaan dan zou ik haar het liefst eens “testen” op voedselallergie.
Zal me niks verbazen als ze tegen een bepaald iets niet kan ofzo.
Maar ik geloof dat dat bij babies vrij moeilijk te testen is toch?
Nou ja, ik bel het CB wel even.
Bedankt voor alle reakties in ieder geval!

Zou ik zeker even doen als ik jou was. Zeker omdat ze ook steeds spuigt. Of je huisarts (ja sorry maar mijn gevoel bij een cb is niet echt goed.) En ik geloof idd dat ze te jong is voor zo’n test maar dat zal je arts je beter kunnen vertellen dan ik…
Sterkte ermee en laat even weten als je iets bent opgeschoten bij de arts.
Groetjes,
JacqKie.
Toevallig ben ik dus 1,5 week geleden (2 juni) op aanraden van het cb bij de huisarts geweest vanwege de (paar) eczeemplekken en het spugen.
Maar hij vroeg zich op zijn beurt weer af wat ik bij hém deed.
Bij het cb hebben ze juist speciaal voedingsdeskundigen daarvoor zei hij.
Tsja…zo wordt je dus van het kastje naar de muur gestuurd hè
Ga 't nu dus ff anders aanpakken

Hoi Bieb,
Hoe is het nu met jullie meisje? Ben een tijdje niet geweest dus misschien heb ik dat gemist. Maar ben er wel benieuwd naar. En met je migraine? Wil dat een beetje? Hoop dat het allemaal beter gaat.
Groetjes,
JacqKie.
Gewijzigd door - JacqKie op 26 Jun 2006 00:02:01
Ik heb er verder niet meer over verteld geloof ik, dus vandaar dat je er niks over gelezen hebt verder
Ik heb inderdaad het cb gebeld over Kaya en het spugen en eczeem etc.
Om een lang verhaal kort te maken, hun conclusie is: babies spugen nou eenmaal wat makkelijker, niks aan de hand.
En o ja, ze wenste me ook veel was-plezier (en bedankt!)
Dus…niks mee opgeschoten.
Het is ook niet erg extreem ofzo, dat spugen.
Zo erg is het niet.
Maar ze spuugt wel zeer regelmatig. Meer dan de gemiddelde baby naar mijn idee.
'T is gewoon ook altijd een kliederbende als ze bijv. in de box ligt. Ze ligt dan natuurlijk snel op haar buik en voor ik het weet ligt ze met haar armpjes en beentjes in de spuug (blegh)
Ook wij worden regelmatig ondergespuugd
Ze heeft verder eczeemplekken in haar knieholtes, op haar elleboog, op haar wang (beetje onder haar oortje)
Maar goed, ook dat schijnt veel voor te komen bij babies.
Dus…het schijnt allemaal super normaal te zijn! (ahum…)
Ik laat het maar even zo.
Weet niet wat ik er verder nog aan moet doen als het cb zegt dat het normaal is en de huisarts meld dat zoveel babies eczeem hebben…
Lief dat je er naar vroeg trouwens

hoi bieb misschien huilt ze omdat haar tandjes door komen romano heeft daar wel last van gehad dan huilt hij best veel en is hij onrustig inmiddels heb ik er druppeltjes voor homopatiche druppels en die werken heel goed.
heel veel s6 en sterkte
Volgens mij hangt er iets in de lucht.
Cas is ook al zo onrustig en mijn oppaskindje ook vandaag.
Zwaar weer op komst?
Sterkte meis!
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
quote:
Volgens mij hangt er iets in de lucht. Cas is ook al zo onrustig en mijn oppaskindje ook vandaag. Zwaar weer op komst?
Nou dat zou kunnen. Het is wel frapant inderdaad. Al die boefjes!!
Groetjes, Mariëlle en Joël
Ow maar wacht even!
Kaya huilt en piept NU niet meer hoor! Dat was aan het begin van dit topic, een paar weken geleden
Nu is 't weer ff over

Hoi Bieb,
Ben blij te horen dat ze niet meer piept en huilt. Voor haar eczeem kun je callendulan creme proberen. Een vriendin van mij had hetzelfde met haar dochter en dit was het enige wat hielp. Verder kwam ze erachter dat fruit met haartjes (aardbeien, kiwi, perzik enz.) een reactie gaven. Misschien iets om in je achterhoofd te houden. Nou sterkte er maar weer mee
Groetjes,
JacqKie.
Hoi Bieb
Dat spugen heeft Manon ook lang gedaan hoor.
Pas na een maand of acht werd het in 1x minder. Mar daarvoor ook veel melk en later fruit enz. Zelfs nu spuugt ze nog als ze danoontje kreeg, aparte yoghurt oid.
Dus dat krijgt ze niet meer.
Maar bij ons hield het zo in 1x op, dat we na een week zeiden van hé, ze heft haast niet meer gespuugd. Dus wie weet gaat het bij jullie ook zo. Ik hoop het want het is erg vervelend voor de kleine en jezelf.
Tessie

hmm klinkt zelfs als een koemelkeiwitallergie. Dan zijn ze allergisch voor de koemelk en daar hoort bij veel huilen vooral tijdens het eten. Maar ook eczeem, spugen en darmkrampen.
Ons zoontje (6 mnd) heeft het vermoedelijk ook. M.n. vermoedelijk want het is nog niet echt vastgesteld.
Wel krijgt hij groente en fruithap omdat de kinderarts denkt dat hij alleen allergisch is voor de koemelk.
Succes! groetjes, bianca (mama van Lisa 14-05-2003 en Lucas 31-12-2005)
Tsja, ik weet het niet.
Kijk, op zich zijn we dus héél wat gewend omdat onze oudste zich werkelijk suf gespuugd heeft de eerste 12 maanden van zijn leven.
En daar bleek niks mee te zijn (na een paar onderzoeken door de kinderarts)
Alleen had HIJ geen eczeem en Kaya dus wel…
Maar Kaya spuugt in verhouding weer ietsje minder dan onze oudste destijds…
Lastig allemaal hoor.
Ik weet niet of het koemelkeiwit allergie is.
Want van haar groente gaat ze ook behoorlijk spugen (laatste tijd is het weer erger aan het worden) en daar zit dat toch niet in?
O ja, dat huilen tijdens het eten…ik denk dat er een verband is tussen dat huilen en moe zijn.
Ze doet het namelijk vooral met eten als ze moe is.
Maar bedankt voor je reaktie!