Pff… af en toe weet ik het echt niet meer hoor…
Zoals vanochtend.
We zouden met z’n allen de berging bij ons gaan verven. Seth had er al dagen zin in! Mijn vriend was alvast gegaan en ik ging nog even douchen met Seth. Nou, daar begon het al: Ik bereidde hem vast voor op het feit dat hij een trui aan moest als we gingen verven. Nou, vanaf dat moment was het gebeurd. Dan gaat hij helemaal door het lint, omdat hij geen trui aan wil. Hij wordt niet boos, maar gaat huilen en houdt niet meer op.
Hij wil geen trui aan, vervolgens verzint hij allemaal andere dingen die hij dan wel aan wilde: vest, jas enz. Maar die hadden we helaas niet die ook onder de verf mochten. Einde van het liedje verzint hij dan maar dat hij helemaal niet wil verven en boven wil spelen. En dat alles omdat hij geen trui aan wil…
Ik negeer dit maar even, en wil eerst dat hij zich gaat aankleden. Nou dan gaat hij dus bij alles huilen: Hij moet een oud shirt aan: huilen! Hij krijgt een wat te klein hemd aan: huilen!! Ik wirdt er niet goed van en weet op zo’n moment echt niet wat ik met hem moet. Hij verzon ook nog dat hij wilde gaan slapen… en hij liep nog steeds in zijn blootje.
Ik heb toen zijn kleren op zijn kamer gelegd en de gordijnen dicht gedaan, hij kon zelf kiezen: ga slapen of kleed je aan. Nou, toen was de hel los… Hij krijste de hele boel bij elkaar in zijn kamer.
Wat zouden jullie op zo’n moment doen?? Ik wist het echt even niet meer… Kijk, als hij nu boos was, of met spullen gaat gooien kun je hem nog corrigeren, maar met puur huilen vind ik dat lastig.
Hij is nu uiteindelijk aan het spelen hier boven, met zijn kluskleren (zonder trui) aan. Dus grote kans dat hij zometeen wel wil gaan verven…
Liefs, Anne