Huilen huilen huilen

Hoi allemaal,

Ik heb dringend advies nodig van jullie mede-mama’s.
Ik zal even bij het begin beginnen:

2 weken geleden is Meike ziek geworden ze bleek een virusinfectie op de luchtwegen te hebben. Het ging langzamerhand beter, maar afgelopen vrijdag was het weer raak! Koorts, weer helemaal dicht. Toch maar weer even naar de huisarts geweest. Volgens haar weer een verkoudheidsvirus, maar de longen waren schoon en ook haar oortjes en keel zagen er goed uit, advies: het moet vanzelf overgaan. Maar nu zit ik al vanaf het weekend met Meike die de hele dag huilt huilt en nog eens huilt. Zodra ze wakker wordt begint ze al met huilen, ze is eigenlijk alleen stil als ze haar fles krijgt of als je haar rond draagt, of als je haar voor de tv zet met de dvd van Bumba, dan lacht ze.
Wat zou er met haar aan de hand zijn?? We worden er een beetje moedeloos van al dat huilen. Ze was altijd een vrolijke lieve meid maar daar zien we weinig meer van de laatste week. We blijven maar malen, zouden het tandjes kunnen zijn want ze kwijlt en bijt ook heel veel, misschien verlatingsangst? Of zit ze misschien midden in een sprong???

Wie heeft er raad?

Oja Meike is nu 7 maanden

Groetjes van een radeloze mama

Gewijzigd door - DaniMeike op 30 Sep 2009 12:58:55

Hoi dat kan ik me goed voorstellen, zo toch als je twijfelt terug gaan naar de ha, zielig als zo’n mopje zo huilt de hele tijd. Heel veel sterkte met de kleine meid en beterschap.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Zou je een duidelijke titel aan willen maken zoals in topic “Duidelijke titels” verzocht wordt? “Help!” kan namelijk van alles betekenen.

Wat Meike betreft: is haar urine al nagekeken? Het kan namelijk zijn dat ze een urineweginfectie heeft. Dat wordt nogal eens over het hoofd gezien bij die kleintjes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Sep 2009 12:41:47

Week 28,5 t/m 30,5 (dus 7 maanden) is ook een hele vervelende sprong. Kan ook goed dat ze daar last van heeft, maar ik zou in elk geval even urine laten checken, gezien het feit dat ze weer onverklaarbare koorts heeft.

Groetekes, Sje

Sorry hoor Sje, dat wist ik niet van die titel, maar goed ik heb het veranderd.
Meike heeft sinds gisteren geen koorts meer dus ik denk niet dat het een infectie aan de urinewegen is.
Meike is nu 7 maanden en 1 week, zou het dan toch een sprong zijn? Laten we het hopen en hopelijk duurt ie niet lang meer.

Het kan goed van een sprong zijn … maar merk je verschil in huilen in pijn of jammerend huilen?

Wat als je het huilen negeer en haar niet op je arm neem? Heeft ze goed ontlasting (darmkrampen)?

Moeilijk he als je meisje zo huilt…!

Ze heeft goede ontlasting dus ik denk geen buikkrampen.
Heb net contact gehad met het CB en die wisten er ook niet echt raad mee.
Wel adviseerden ze me dat als het huilen voor het weekend niet minder wordt ik toch maar weer even contact moest opnemen met de huisarts en niet zo het weekend in gaan als het zo blijft. Hopelijk gaat het de komende dagen beter.

Groetjes Daniëlle

Sprong + tanden die doorkomen + verkoudheid = niet leuk

De sprong: dat is een kwestie van afwachten…
De tanden, daar kun je bijvoorbeeld Cinababy van VSM voor geven.
En de verkoudheid kun je verlichten met zoiets als LUUF/Vapo.

Heb je al geprobeerd hoe ze reageert op een paracetamol?

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 30 Sep 2009 19:37:45

Als de koorts zakt met paracetamol heeft ze een virusje te pakken.

Zakt de koorts niet met paracetamol dan heeft ze een bacteriële infectie en grote kans dat die dan in de urinewegen zit als de oortjes en de longen volgens de dokter helemaal schoon zijn.

Groetekes, Sje

Hoe is het met onze Meike?

quote:

Tandenpijn kun je met chamodent verzachten, cinababy is tegen maag/darmkrampjes… Zei de vsm goeroe…

Denk inderdaad dat het een combinatie is van sprong, tandjes, verkouden. Maar de koorts staat daar los van, dus die goed in de gaten houden!

Hoop dat het snel beter gaat met Meike!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
quote:

Tandenpijn kun je met chamodent verzachten, cinababy is tegen maag/darmkrampjes… Zei de vsm goeroe…

Denk inderdaad dat het een combinatie is van sprong, tandjes, verkouden. Maar de koorts staat daar los van, dus die goed in de gaten houden!

Hoop dat het snel beter gaat met Meike!

Liefs, Liske

SORRY

Dat heb je als je dat spul al een tijdje niet meer gebruikt.
Ik zat nog te twijfelen…

M.

Hey dames,

bedankt voor jullie reacties, het gaat nu weer wat beter met Meike.
Ze kreeg vrijdagmiddag weer koorts, had de dokter gebeld en die wilde haar voor de zekerheid toch nog even zien zo voor het weekend. Ze heeft haar weer helemaal nagekeken en extra gelet op symptomen betreft ontsteking e.d. maar dat was niet het geval. Zij verwacht dat het nu toch echt de goede kant op zal gaan, het is een hardnekkig virus maar het heerst heel erg op het moment´.
Gelukkig had ze zaterdag geen koorts en heeft ze weer eens heerlijk gelachen, wat is dat fijn om te horen als ze al een week alleen maar gehuild heeft. Dat doet een mama goed ha ha.
Hopelijk is ze snel weer de oude vrolijke Meike die we gewend zijn.

Groetjes Daniëlle

En nog steeds niet voor de zekerheid urine nagekeken zeker?

Groetekes, Sje

Nee urine hoefde niet verder nagekeken te worden Sje.
Ze is door twee huisartsen onderzocht en de koorts komt niet door
een urineweginfectie.
De koorts komt van een virusinfectie en bij baby´s en kleine kinderen
werkt het imuunsysteem nog niet zoals bij ons waardoor ze eerder
vatbaar zijn voor ziektes e.d. Ze moeten nog weerstand opbouwen.
Met een paracetamol zakte de koorts ook dus is het geen bacteriële infectie.

Groetjes Daniëlle

Ik blijf het suf vinden dat die urine niet voor de zekerheid even gecheckt is. Hier is het een standaardprocedure dat bij kinderen met terugkerende koorts urine nagekeken wordt.

Groetekes, Sje

Fijn dat het met Meike weer beterder gaat. Ja daar kan je al mama en papa heel erg gelukkig mee zijn…!!

Geniet van ze!!

Hey,

Gelukkig ben ik weer niet de enige met dit probleem.
Ik ben de moeder van Luc, Hij is 5 maanden oud en 2 weken. Sinds vorige week is Luc helemaal uit zijn doen. Hij loopt al een paar weekjes te rommelen met verkoudheid. Ben al meerdere malen naar de dokter geweest maar die zegt dat alles goed is. Luc krijgt volgens mij weer tandjes kwijlt enorm bijt op alles. En is bijna de hele dag zeurderig en huilt meer dan normaal. Normaal is hij heel vrolijk.
Hij is ook van schema veranderd.
Normaal ritme was:
7.00 fles
slapen,spelen
9;30 fruithap
slapen,spelen
12.30 fles
slapen t/m 15;30
15:30 fles
17:30 eten
21;00 laatste fles en dan sliep hij heel goed door.
Maar sinds vorige week zit hoest hij veel, neusje zit dicht.
7.00 fles
slapen,spelen
9:30 fruithapje
11.30 fles dan is hij het echt zat
slapen t/m 15.00
15;00 fles
17:00 eten
en om 19.00 is hij het echt zat
dan in bad en fles om 20.00 naar bed
maar die laatste fles is een drama. En hij is na 1.00 erg onrustig en komt iedere keer om zijn speentje daarvoor deed hij dat nooit? Zou het komen doordat hij niet lekker is.

Ik weet ook niet meer wat ik moet, probeer alles zo goed mogelijk te doen.