Hallo allen het zijmaal,
Demi heeft afgelopen woensdag spuitjes gehad en sindsdien helemaal uit haar doen. Ze huilt echt enorm veel en slaapt heel slecht (behalve 's nachts dan slaapt ze wel goed, niet zoals altijd, maar gelukkig pas om half 7 wakker).
Kan het zijn dat ze nog last heeft van die spuiten of zit ze misschien in een sprongetje ??? Ze is nu 3,5 maand !!!
Ik vind het zo vreemd, want Demi is een supermakkelijk kindje normaal. Die eet, poept, plast, speelt en gaat slapen en is dan wel langer wakker, maar op het moment kan ze de slaap niet pakken.
Liefs Natasja
Huilen, huilen en nog eens huilen
Ja hoor ken goed wezen dat het door het spuitje komt
Yuna had er ook erg veel last van incl koorts enzo
Zolang ze iig 500 ml aan vocht binnekrijgt moet je je niet te druk maken
alhoewel het voor jezelf natuurlijk ook erg vervelend is.
hahaha ik geloof dat ze de spuitjes bedoelt ( inentingen) en niet de spRuitjes
vind het wel grappig, moest helemaal denken…huh wat bedoel ze nou?!
Hahahaha ja mj ik bedoel de spuitjes en niet de SPRuitjes, Zou wat zijn als ik haar met 3,5 maand al spruitjes geef hahahahaha dan weet ik zeker dat ze heel de dag ligt te huilen hahahaha, maar je bedoeling was in ieder geval. Weer een goede tip voor als ze die eenmaal wel mag.
Liefs Natasja
Hahahaha ja ik lees het nu heb er zo overheen gelezen dom dom dom
Zou haast gaan denken dat ik blonttt ben.
heb de reactie dan ook meteen verwijdert hahaha
Groetjes Marianne mama vanRuben

Maar goed tweede poging
Kan heel goed door de prikjes komen.
De een reageert er weer anders op dan de ander.
sommige hummetjes worden hangerig hebben wat verhoging.
en anders hebben nergens last van.
mij is altijd verteld dat het tussen 10 en 14 dagen kan duren.
suc-6 met demi
Groetjes Marianne mama vanRuben

Ja was grappig hoor, maar wel goed bedoeld en dat is toch het belangrijkste hier !!!
Ja dat is mij ook verteld dus ga er maar vanuit dat het nog een paar dagen kan duren. Normaal is Demi zo’n makkelijk kindje, ik ben dit helemaal niet gewend van haar. Normaal gaat ze na het spelen zo weer slapen en dat ze meer wilt spelen is normaal, maar ze huilt op het moment best veel en ook dat zijn wij niet gewend. Van haar eerste spuitjes werd ze juist heel lui en wilde alleen maar slapen. Vanaf haar eerste spuitjes slaapt ze ook door, maar deze spuitjes doen dus best veel met haar.
Liefs Natasja
oh natasja wat vervelend zeg , had je zo een lekker makkelijk poppie
en dan nu dit
ik zou het nog even afwachten hoor misschien waait het weer over
volgens mij zijn hooguit een dag hangerig van die prikken hoor en niet een hele week , maar misschien broeit er nog iets anders
en anders het cb bellen en zeggen dat ze na de prik zo huilt en blijft huilen
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Ja echt het tegen overgestelde van een week geleden. Echt heel vreemd. Wil ook niet meer slapen zoals ze deed. Elke keer hazeslaapjes van een half uur, drie kwartier en dan is echt het hek van de dam.
Zou ze misschien anders in een sprongetje kunnen zitten ofzo ?
Natasja
Zou heel goed een spongetje kunnen zijn hoor! Zeker als je zegt dat ze die korte slaapjes doet. Normaal worden kids na een half uur/drie kwartier wakker om daarna meteen weer verder te slapen (ivm REM-slaap enzo) En nu ze wat humeurig is door een sprongetje, lukt 't haar dan misschien niet om die slaap weer te pakken te krijgen. Probeer haar toch met een knuffie of een speentje verder te laten gaan en probeer (als ze natuurlijk niet krijst) haar even, al is 't maar 5 minuutjes, de kans te geven om verder te gaan. Ze is natuurlijk al best wel wijs aan 't worden rond de 3 a 4 maanden en al die spannende indrukken moet ze verwerken in d’r slaap. Slaapt ze 's nachts wel redelijk?
Succes, ik weet hoe heftig die sprongetjes kunnen zijn. Maar: 't gaat over…
(alsof je daar nu iets aan hebt…)
Ja echt korte slaapjes. Normaal dan wordt ze 's morgens wakker gemaakt om half 8 (slaapt gelukkig wel de nacht door) en dan na de voeding nog even spelen en dan naar bed. Moet haar dan vaak om 11 uur wakker maken en dan krijgt ze weer een flesje. Daarna ga ik meestal haar toch even op bed leggen en zodra ze wakker wordt ga ik even wandelen. Na de voeding van half 3/3 uur dan slaapt ze hooguit tot half 5 en dan om 18 uur in bad en om half 7 de fles. Daarna is ze zo moe dat ze rond kwart over 7 half 8 weer naar bed gaat en om half 11 krijgt ze de laatste fles. Dus normaal slaapt ze best veel, maar na de spuitjes is het drama. Slaapt dus niet lang echt hazeslaapjes. Denk ook dat het een sprongetje is, maar wel vreemd dat dat precies met een spuitje is begonnen. Vorige keer met haar eerste spuitje sliep ze een gat in de dag en vanaf dat moment ook doorgeslapen 's nachts dus misschien reageert ze wel heel heftig op die spuitjes. De een zegt dat het 1 dag duurt en de ander dat het wel 14 dagen kan duren dat ze last hebben van de spuitjes ! Ik weet het niet meer.
Liefs Natasja
Misschien kun je haar even bakeren. Je-weet-wel in zo’n doek. Mijn kids heb ik allebei gebakerd en dat was hard nodig. Vooral omdat ze na die hazeslaapjes zichzelf niet meer in slaap laten gaan. Je kunt 't met een gewone katoenen luier doen met veiligheidsspeld/tape om vast te zetten. Misschien vind je het zielig (vond ik eerst ook, vreselijk) maar ze slapen er vaak heel lekker van (en door!!)
En ik ben er bijna zeker van dat ze een sprongetje meemaakt, want 's nachts slaapt ze wel door en dan zou ze 's nachts geen last hebben van d’r inentingen…
Heb je dat boek: Oei, ik groei? Inderdaad komt er dan rond 3 maanden een sprongetje. Je kindje heeft geen koorts toch?
Mocht je iets willen weten over bakeren, vraag het me dan gerust. Het brengt vaak net dat beetje broodnodige rust voor zo’n kleintje (en voor jou…)
Succes meis!
Bedankt voor je reactie. Ik ken het boek idd, maar heb hem niet.
Ja dat is inderdaad ook zo dat ze 's nachts wel slaapt en overdag bijna niet dus zal dan idd wel een sprongetje zijn. Als ik haar op bed leg dan span ik haar al strak in !
Ze heeft gelukkig geen koorts.
Liefs Natasja
PS heb jij dat boek wel ?
Wat staat er dan bij het sprongetje van 3 maanden ???
Hier een paar termen voor 'het lief en leed rond de 12 weken (!!)
- Huilt vaker
- Wil vaker beziggehouden worden
- Eet/drinkt slechter
- Is (vaker) eenkennig
- Klampt zich steviger aan je vast
- Zoekt extra lichaamscontact tijdens het voeden
- slaapt slechter
- Zuigt (vaker) op duim/speen
- Is minder beweeglijk
- Maakt minder geluidjes
Klinkt bekend?
Bij Bol.com kun je het zo bestellen en heb je het na twee dagen in huis. Je hebt er het eerste jaar echt veel aan. Je kunt er bij ieder sprongetje weer even op terugvallen.
Ik zie je berichtje wel weer verschijnen.
Succes meis!