Huilen en spugen

mijn dochter is 4 wkn.vanaf dag 3 huilt ze veel,maait met haar armen en spuugt vaak,niet zo veel we hebben geprobeerd:van borst naar fles,hypoallergeenvoeding,darovenkeldruppels,kleinere speen,johannesbroodpitmeel,inbakeren,bed omhoog zetten.ze gaat gewoon niet slapen,ik weet het niet meer,HELP!!!ze bleek ook nog spruw te hebben,maar daar kwamen ze pas na 3 weken achter.ze is gewoon heel onrustig.zuigen wil ze alleen op mijn pink,de hele dag,ze zoekt ook de hele dag met haar mond(misschien naar mijn borst?)ik denk zelf aan een reflux,maar ik weet het echt niet meer

Heb je al gedacht aan het KISS- SYNDROOM ? Dan heb je toch ook symptonen als veel huilen, slecht slapen, onrustig?
Het is maar een idee hoor, zeker weten doe ik het ook niet.

Gr Sandra

misschien moet je eens houden aan 1 soort voeding. kindje is pas 4 weken en als je elke keer andere voeding probeert wordt het niets, dus of bv of kunstvoeding maar hou 1 soort dan minstens 2 weken vol.Daarna kan je pas zeggen of het werkt ja of nee

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

ja,ik heb aan het kiss-syndroom gedacht,maar ze heeft een symmetrisch hoofd en lang niet alle klachten.ze heeft ruim 2 weken hypo-allergeen voeding,maar het werkt niet.bij mijn oudste wel,gelukkig,maar ja,niet ieder kind is hetzelfde

Stop in elk geval met die pink, want dat zorgt er mede voor dat ze spruw krijgen.

Groetekes, Sje

ik heb deze week ergens gelezen dat babies spruw krijgen als de moeder drager is van candida,dus als je ooit een vaginale schimmelinfectie hebt gehad,is je kind waarschijnlijk ook drager.spruw komt er meestal uit bij oververmoeidheid en stress.je blijft drager,net als met een koortslip.ik wil heel graag stoppen met die pink,maar na 10 tot 14 uur huilen per dag gaat die pink er toch echt weer in,vooral als de telefoon gaat of als ik de oudste voor ga lezen

Iedereen is altijd drager van de schimmel Candida. Die heb je altijd in en op je lichaam. Krijg je gewoon cadeau als je geboren wordt en niet omdat je moeder het heeft maar gewoon omdat Candida standaard bij het mensenlichaam hoort. En die Candida kan door o.a. verminderde weerstand, medicijngebruik etc. een eigen leven gaan leiden. In dit geval spruw.

Maar bij anderen kan het weer een vaginale schimmelinfectie veroorzaken. Bij weer anderen zwemmerseczeem. Het is maar net waar de verminderde weerstand zich voordoet.

Aan jouw pink zitten bacteriën, hoe goed je je pink ook wast. Zuigelingen hebben nog niet een zodanige weerstand dat ze die bacteriën te lijf kunnen gaan. Dus als ze onnodig extra bacteriën in het mondje krijgen kan de weerstand daar verminderen en kan Candida aan het werk.

Dus als ze nog steeds die spruw heeft of als het terug blijft komen, stoppen met die pink. En als ze zo blijft huilen desnoods richting huisarts om na te laten gaan wat de oorzaak van dat huilen is.

Groetekes, Sje

ik ben al 3 keer naar de huisarts geweest,maar helaas kom ik daar niet verder.vandaag naar de wijk geweest,ook niets.ik heb nu de reiswieg in haar bedje gezet,omdat die kleiner is,en ik heb haar met pijn in mijn hart 3 kwartier laten huilen(gelukkig heb ik een camera boven haar bed hangen)en wat denk je?ze slaapt!!!voor het eerst vandaag.als ik mijn vorige reacties lees,kom ik wat chagrijnig over ,mijn excuses daarvoor,maar ik heb vanaf de bevalling niet meer geslapen(4 weken dus)en dan wordt je weleens wat chagrijnig.normaal kan ik goed tegen kritiek,maar nu ff niet.ik ben kapot

ik denk dat je effe rust in moet bouwen in je leven, niet druk moet maken over de was je huis je dit en je dat… zodra jij je rust vind vind je kind het ook.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

JIPPIE!!!ze heeft doorgeslapen van twaalf tot 6,ik heb 6 uur kunnen slapen,wat een luxe!!!en ze heeft 4 voedingen niet meer gespuugd

Ik denk ook dat je niet de enige mama hier bent die slaap te kort heeft hoor
Er zijn er echt meer
Het is altijd vervellend als je weinig slaap hebt
En het is fijn dat ze eindelijk doorgeslapen heeft

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ze spuugt nu niet meer,maar is nog steeds erg onrustig.het cb dacht dat ze krampjes had.poepen doet ze goed in elk geval.ik heb nu ook een andere speen gekocht,want de speen die ze had van avent ging te snel met het johannesbroodpitmeel,ze had in 5 minuten de fles leeg!nu hebben we een difrax 3 standenspeen en duurt het ongeveer 10 minuten.nog snel,maar wel beter.soms laat ik haar ook een tijdje huilen,alsik hoor dat er niets is,en vaak valt ze dan ook in slaap.