mijn zoontje is nu 7 weken en ik krijg er overdag geen regelmaat in. savonds na de fles van 8 uur is het ook nog huilen geblazen maar als hij eenmaal slaapt dan is het ook goed. na de fles van 23.30 gaat het ook goed en dan komt hij om 5.00 uur voor de fles. overdag probeer ik hem na de voeding in zijn bedje te leggen, maar dan is het alleen maar huilen tot ik het niet meer vol houd en maar met hem op de bank ga zitten en dan valt hij wel in slaap. na elke voeding probeer ik het wel weer maar met weinig succes. ik heb ook nog een zoontje van 2,5 en die wil ook mamma’s aandacht. mijn eerste kindje was ook een een huilbaby en dat heeft hij volgehouden tot 1,5 jaar. en ik hoop dat het nu niet weer zo gaat.
ik heb al andere voeding gebruikt. ik heb nu friso comfort en ik dat hij daar wat meer voldaan van wordt.
zijn er ouders met een kindje van rond de 7 weken en hoe ziet hun slaapschema er overdag uit?
groetjes moeder van max en remy
Huilen en nog eens huilen
Klinkt heel suf maar draai zijn bedje eens een halve slag of een kwartslag. Dat wil nog weleens wonderen doen.
En verder, misschien wil hij helemaal niet in zijn bedje overdag. Misschien wil hij bezig gehouden worden. Als ik mijn oudste dochtertje destijds na elke voeding in haar bedje had gelegd, had ze ook urenlang gehuild. Maar zolang ik haar bezig hield (kwartiertje in de box, kwartiertje in wipstoeltje voor de TV, kwartiertje in wipstoeltje in de babygyn, kwartiertje knuffelen, etc.) was het goed en had ik een gezellige baby.
Kan goed dat je gewoon een wakkere baby hebt die er graag bij wil zijn.
Klamp jezelf niet vast aan slaapschema’s van andere baby’s want elk kindje is anders en elk kindje heeft een ander ritme. Probeer je kindje niet in een ritme te wurmen wat jou goed bevalt, laat je kindje zelf het ritme aangeven.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 05 May 2010 22:04:25
Oh meis … dat is mijn grootste angst… een huil/onrustige baby. Daar wordt jezelf ook zo onzeker van hé…
Hier nl ook de eerste een huilbaby maar veel korter dan die van jou… Hier na 8 weken gaan inbakeren, en de 3 RRR toegepast met super goed resultaat!
Hoe heb je het gedaan met die oudste? 1,5 jaar huilen … was er geen oorzaak? Nooit aan inbakeren gedacht? Hoe gaat het nu met Max?

Hier ook een huilbaby gehad… na 7 weken gaan inbakeren en rust en regelmaat toegepast (slapen - eten - box/spelen - slapen). Het gaat hier niet om een strak eet schema op tijd, maar dat je je handelingen altijd hetzelfde doet en in dezelfde (dus voorspelbare) volgorde.
En wat Sje zegt, het bedje draaien heeft bij mijn zus wonderen gedaan!
Sterkte!
bedankt voor de reacties. het kamertje van remy is wel erg licht overdag. kan het daar ook mee te maken hebben?
Hoi hoi,
daar kan het ook mee te maken hebben, mijn jongste slaapt ook niet als de gordijntjes niet dicht zijn! Heeft je zoontje een voorkeurshouding? Misschien een bezoekje aan de osteopaat brengen en alles uit laten sluiten, dat je iig weet dat het niets lichamelijks is… Ik heb 2 huilbaby’s gehad die naderhand Kiss en (verborgen) reflux schenen te hebben… Idd je ergste nachtmerrie dat de 2e ook een huilbaby is…!! Veel sterkte!
Grtz Von
Inbakeren kan een groot verschil maken!
Maar het is wel belangrijk dat je uitsluit dat er verder geen oorzaak is voor het niet willen slapen/huilen. Onze zoon was ook altijd heel onrustig, veel huilen. Hij is prematuur geboren dus i.e.i. dachten we dat het daar mee te maken had. (was ook ook verteld dat deze kindjes onrustiger kunnen zijn). Na maanden doorworstelen, (slapen overdag wou hier ook niet wat we ook probeerden, hij wou alleen maar bij ons zijn) is er ontdekt dat hij verborgen reflux een koemelkallergie heeft. Nadat we andere voeding hebben gekregen is er een wereld van verschil! Hij slaapt nog niet echt super overdag, maar is wel een stuk ontspannender en super vrolijk. Kijk goed naar je kindje en vertrouw op je gevoel!
Anders toch slapen in de kinderwagen? Ik was hier i.e.i. ook niet zo’n voorstander maar het was het enige dat bij ons wel werkte. En een beetje rust voor mama is ook absoluut noodzakelijk om het vol te kunnen houden!
Sterkte!
Groetjes Carolien
Hallo,
Wij hebben dit ook gehad. 's nachts was er geen probleem maar overdag wilde hij ook niet in zijn bedje slapen. Ik heb hem wel veel bij mij laten slapen maar ja wij hadden dan ook niet nog een kindje die ook aandacht wilde.
Na 8 weken hebben we hem op zijn eigen kamertje gelegd en dat ging eigenlijk al veel beter. Toen daarna ook nog bleek dat hij koemelkallergie had en we dus zijn overgestapt op andere voeding ging het helemaal goed.
Nu is hij inmiddels 9 maanden en slaapt overdag echt heel erg goed.
Wij hebben ook een paar keer geprobeerd het bedje te draaien maar dan werd hij heel onrustig dus ze hebben dat wel in de gaten.
Ik zou hem anders ook gewoon in de wandelwagen laten slapen. Dan krijgen jullie allebei evengoed wat rust en kun jij je andere zoontje ook weer wat meer aandacht geven.
Veel sterkte ermee en net als wat iedereen al heeft gezegd Vertrouw op je eigen gevoel dan doe je het altijd goed!

Een licht kamertje kan verschil maken, hoewel er ook geadviseerd wordt om baby’s overdag niet in te donkere kamertjes neer te leggen zodat ze dag-nacht-ritme leren kennen. Dus te donker maken is ook weer niet goed.
Groetekes, Sje
Misschien moet je het proberen om te draaien.
Niet na de voeding slapen, maar na het wakker worden voeden en vervolgens even goed uitbuiken en boeren, even laten keuvelen in de box en bij moeheid (oogjes wrijven, rode wangetjes, warme handjes, jengelen) naar bed.
Altijd alles in dezelfde volgorde. ALs je direct na het wakker worden een schone luier geeft en voedt, dan weet je dat jengelen geen vuile broek of honger betekent en kan het dus alleen maar moeheid zijn. Hou er wel rekening mee dat ukkies rond deze leeftijd maar een half uur of driekwartie wakker zijn. Te lang ophouden betekent te moe en vervolgens niet slapen maar huilen…
Hopelijk heb je er wat aan. Bij onze twee meiden werkte het uitstekend.
Groetjes,
Anne-Marie

quote:
Misschien moet je het proberen om te draaien. Niet na de voeding slapen, maar na het wakker worden voeden en vervolgens even goed uitbuiken en boeren, even laten keuvelen in de box en bij moeheid (oogjes wrijven, rode wangetjes, warme handjes, jengelen) naar bed. Altijd alles in dezelfde volgorde. ALs je direct na het wakker worden een schone luier geeft en voedt, dan weet je dat jengelen geen vuile broek of honger betekent en kan het dus alleen maar moeheid zijn. Hou er wel rekening mee dat ukkies rond deze leeftijd maar een half uur of driekwartie wakker zijn. Te lang ophouden betekent te moe en vervolgens niet slapen maar huilen......Hopelijk heb je er wat aan. Bij onze twee meiden werkte het uitstekend.
Groetjes,
Anne-Marie
ben het eens met Anne. heb zelf precies hetzelfde meegemaakt en nog steeds slaapt de mijne overdag heel slecht maar hij slaapt wel in de nacht 12 uurtjes dus waar klaag ik over
ik zou het idd andersom doen. eerst voeden dan even rechtop houden samen spelen dan in de box en dan verschonen en naar bed. misschien heeft je kleine wel last van reflux…ruik eens aan zijn mond dit ruikt soms naar zuur. miijne had dit in ieder geval wel. als je hem dan na het voeden in bed legt komt alles weer terug en dat doet pijn. ik zou in ieder geval dit bij de ha of de ka neerleggen als je dit verdenkt. je kunt hier medicijnen voor krijgen en nutriton (verdikkingsmiddel) door zijn voeding doen zodat de voeding lekker dik wordt en in de maag blijft. maar eerst uitsluiten of hij daar last van heeft.
heb je verder aan koemelkallergie gedacht? dit kun je ook bespreken met de ha/ka.
ook heeft de mijne last van kiss-syndroom in zo een geval kan een bezoekje aan de osteopaat, homeopaat of manueel therapeut ook wonderen doen.
dit zijn enkel de tips die ik je kan geven uit eigen ervaring heirdoor willen ze vaak niet plat liggen. vandaar ook het huilen als je ze in bed legt.
ik zie verder geen enkele reden waarom je kleine nu niet wil slapen terwijl het gewoon moet kunnen op deze leeftijd.
iig succes en sterkte ermee. hoe sneller je aan de bel trekt hoe beter voor jou ook…heb er ook lang mee geworsteld. was nergens voor nodig. 3 maanden lang gebroken nachten en onrustige dagen gehad. heb er niet van kunnen genieten en dat moet je juist wel doen want daar heb je al die 9 maanden op gewacht toch!!!
gr. Selma
quote:
ben het eens met Anne. heb zelf precies hetzelfde meegemaakt en nog steeds slaapt de mijne overdag heel slecht maar hij slaapt wel in de nacht 12 uurtjes dus waar klaag ik over![]()
ik zou het idd andersom doen. eerst voeden dan even rechtop houden samen spelen dan in de box en dan verschonen en naar bed. misschien heeft je kleine wel last van reflux…ruik eens aan zijn mond dit ruikt soms naar zuur. miijne had dit in ieder geval wel. als je hem dan na het voeden in bed legt komt alles weer terug en dat doet pijn. ik zou in ieder geval dit bij de ha of de ka neerleggen als je dit verdenkt. je kunt hier medicijnen voor krijgen en nutriton (verdikkingsmiddel) door zijn voeding doen zodat de voeding lekker dik wordt en in de maag blijft. maar eerst uitsluiten of hij daar last van heeft.
heb je verder aan koemelkallergie gedacht? dit kun je ook bespreken met de ha/ka.
ook heeft de mijne last van kiss-syndroom in zo een geval kan een bezoekje aan de osteopaat, homeopaat of manueel therapeut ook wonderen doen.
dit zijn enkel de tips die ik je kan geven uit eigen ervaring heirdoor willen ze vaak niet plat liggen. vandaar ook het huilen als je ze in bed legt.
ik zie verder geen enkele reden waarom je kleine nu niet wil slapen terwijl het gewoon moet kunnen op deze leeftijd.
iig succes en sterkte ermee. hoe sneller je aan de bel trekt hoe beter voor jou ook…heb er ook lang mee geworsteld. was nergens voor nodig. 3 maanden lang gebroken nachten en onrustige dagen gehad. heb er niet van kunnen genieten en dat moet je juist wel doen want daar heb je al die 9 maanden op gewacht toch!!!
gr. Selma
ik heb ook 3 huilbaby’s gehad,en ik ben ervan overtuigd dat de jongste huilde,omdat ik zo bang was dat het weer een huilbaby zou zijn.zij voelde mijn nervositeit,waardoor het weer mis ging.
je kunt aan je baby zien wanneer ze moe is,dan wrijven ze in de oogjes,en gapen.dan is het tijd om te gaan slapen.dat is bij elke baby anders.
tussen de 2de en 3de zat nog geen anderhalf jaar,en het was heel heftig.zo heftig zelfs dat de jongste werd opgenomen in het ziekenhuis,omdat ik het niet meer trok.denk ook aan jezelf,en laat het niet zover komen als bij mij.trek op tijd aan de bel,en vraag hulp als het te zwaar wordt.misschien een familielid of vriendin die even op wil passen,zodat je ook tijd hebt voor jezelf,of voor je andere kindje.