Huilen en aanhankelijk zijn

Hallo,

Ik ben een trotse moeder van dochtertje van 15,5 mnd. Altijd een heel vrolijk kind met veel temperament.
Sinds een maand of 2 heel erg aanhankelijk aan mij. Dacht, zal de leeftijd wel zijn.
Gewoon aan toegeven, gaat wel weer over.
2,5 weken geleden, de BMR-prik en menc gehad. Na een week flinke koorts gehad en nu nog steeds erg hangerig en huilerig, het liefst de hele dag op schoot. Geen koorts meer, heel veel slapen, niets willen.
Herkennen jullie dit, wordt er nl. beetje moedeloos van, niets is goed. Ken dit gedrag helemaal niet van voor haar prikken.
Er zijn wel kiesjes op komst, enorme dikke bulten op het tandvlees. Zal dit er iets mee te maken kunnen hebben???
Hebben jullie tips, ervaringen waar ik iets mee kan?

B.V.D

Groetjes Plassie

Hoi Plassie,

Dit is precies mijn verhaal. Kijk maar bij Topic "koorts na BMR prik"
Nanik is 14,5 mnd en is ook ziek geweest van de BMR prik. Een paar dagen flink koorts gehad en helemaal uit haar doen daardoor.

Er zijn ook 2 hoektandjes doorgekomen en beneden staat het tandvlees helemaal op springen van kiesjes die door gaan komen. Jammerlijk sliep ze heel weinig waardoor ze helemaal oververmoeid raakte. Niets was goed. Heel de dag piepen en huilen en dat inderdaad 2 weken lang. Ik werd er ook moedeloos van.

Vandaag werd ze voor het eerst weer vrolijk wakker !!! Misschien is ze er weer overheen. Met 15 maanden krijgen ze ook weer een sprongetje dus misschien zit jouw dochtertje daar ook in en komt dat er dan ook nog een bij.

Het is dus heel herkenbaar hoor. Sterkte ermee hoor

Bianca

Bedankt voor je snelle reactie,

Fijn om te lezen dat we niet alleen met zo’n probleempje zitten (dat denk je dan he). Voor jullie natuurlijk ook erg vervelend.
Lastig om mee om te gaan.
Inderdaad is jouw verhaal heel herkenbaar. Dat sprongetje kan er ook heel goed mee te maken hebben. Maar even doorheen.

Thanks,

Groeten Plassie

Ow, feest van herkenning… Jeske is sinds de BMR ook erg aanhankelijk…
Kiezen kunnen het niet zijn, ze heeft alle tanden al…
Niets is goed. Oppakken is niet goed, wegzetten ook niet. Samen spelen niet, alleen spelen niet.
Ik merk nu wel dat ze weer wat meer kan. Ze kletst meer, en ze heeft ontdekt dat ze ook zelf knuffels kan geven. Dus haar knuffels en papa en mama worden doodgeknuffeld…
ik hoop alleen dat dit sprongetje niet te lang duurt. Want buiten het knuffelen is ze niet bepaald het zonnetje in huis…

Vanaf week 59,5 begint weer een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat is ergens rond de 14 maanden (dus rond de periode van de BMR-prik).

Dat aanhankelijke en niks-is-goed kan dus ook met het sprongetje te maken hebben en los staan van de BMR-prik.

Groetekes, Sje

Alle verhalen hierboven zijn bij mij ook bekend…
Luna is nu bijna 15 maanden, en ik sinds een week weer heerlijk vrolijk zoals altijd…
Zoals er in het boek van oei ik groei staat…
als je gaat denken ik het echt zat, dan is het sprongetje bijna voorbij.

groetjes,

Groetjes van Aloys

Het oei-ik-groei-boek zou verplichte kost moeten zijn voor alle kersverse ouders. Dat scheelt zo’n hoop onzekerheid en onrust. Als je weet dat je kind niet lekker in zijn/haar velletje zit vanwege een sprongetje, kun je het al veel beter hebben dat het even anders loopt dan anders tussen jou en je kindje.

Groetekes, Sje

Nou sje dan moeten moeders wel tussen de regels door moeten kunnen lezen anders krijg je hele andere zorgen maar verders ben ik het met je eens.

Tries

Ja, da’s waar je moet wel in staat zijn om dingen te kunnen nuanceren. Maar alleen dat schema zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Ik heb alleen in het begin de teksten in het oei-ik-groei-boek gelezen, maar na een half jaar eigenlijk niet meer. Toen gebruikte ik alleen dat schema met de sprongetjes.

Groetekes, Sje

je kan je via internet ook aanmelden voor de sprongenwekker van “oei ik groei”. Je krijgt dan een mailtje als zich een mogelijk sprongetje dreigt aan te dienen. Erg handig, wnat ik bv heb ook het boek, maar vergeet daar altijd in te kijken. totdat ik al in de sprong zit.
Ik lees overigens niet zo graag in het boek, want daar krijg je idd een complex van. Mn kind kan bij wijze van spreken geeneens de helft van wat er bij zn leeftijd staat. En hij heeft echt geen achterstand ofzo.

x

x Floss