Huilen bij slapen, hoelang doorzetten?

Hallo daar ben ik weer.

Colin heeft de laatste week de neiging om zich enorm aan te stellen als hij moet slapen. Ik ben nooit van het laten huilen geweest, maar hij is nu groot genoeg om te weten dat hij moet slapen en laat ik hem dus wel huilen. Gisterenavond heeft hij 1,5 uur lopen schreeuwen dat hij er bijna van ging overgeven. Ik ben wel af en toe naar hem toe gegaan en nog even gekalmeerd en alles in zijn kamer welterusten gezegd, maar niets hielp. Uiteindelijk hebben we hem gewoon laten huilen en na 30 minuten krijsen is hij in slaap gevallen.
Nu ben ik van plan dit door te zetten, maar zou graag ervaringen horen van jullie hoelang dit kan duren. Is dat iets van een paar dagen doorzetten of moet ik aan weken denken?

Alvast bedankt

22-12-2009 colin geboren

Nathanael heeft dit ook gehad. Aldoor blijven krijsen wanneer hij op bed moest.
De eerste keren ben k naar hem toe gegaan, maar op een gegeven moment moet je doorzetten, en heb hem laten huilen tot dat hij sliep.
Dit heeft enkele dagen geduurd en toen was het klaar, en ging hij zonder moeite naar bed.
Als je elke keer naar hem toe gaat denkt hij dat het een spelletje is, en je moet juist doorzetten dat het bedtijd is en dat ze moeten slapen.
Op een gegeven moment hebben ze het wel door en slapen ze zonder moeite in.

Succes!

Nathanael is van 10-06-09

Colin is nu anderhalf hè. Misschien weer een sprongetje? Ik weet dat de onze het ook heeft gehad met anderhalf. Wij hebben hem niet laten huilen en na een poosje was het vanzelf over. Of we lieten hem wat langer op zodat we zeker wisten dat hij moe was en als een blok in slaap zou vallen.

Maar komt het misschien niet door de warmte? De onze huilt gelukkig niet als ie niet kan slapen, maar ligt zo nog een uur te kletsen in bed voor hij in slaap valt. En dat heeft hij alleen als het op zijn kamertje eigenlijk te warm is.

pfff hij is alweer 3 kwartier bezig. Ben vanavond alleen thuis dus vind het wel lastig hoor. Ben er 1x naartoe gegaan, maar toen was hij helemaal over de rooie dat ik weer wegging dus wacht nog maar even. Maar het is niet gewoon huilen, maar echt krijsen en hoesten. Vind het zo zielig al weet ik wel dat het aanstel is (dat hoop ik dan)
Hopelijk slaapt hij zo, want ik hoor het boven de tv uit…

22-12-2009 colin geboren

@ Freubeltje: we waren tegelijk aan het typen…

Wij hebben hem ook nooit laten huilen en dan sliep hij idd altijd uiteindelijk weer gewoon zelf in. Maar volgens mij is hij er nu zo aan gewend dat hij mee naar beneden mag en nu snapt hij dat waarschijnlijk pas en wil dat iedere keer. Ik vind het op zich niet erg als hij mee naar beneden komt want dat is makkelijker dan naar het huilen luisten, maar ik vind toch dat hij gewoon moet slapen als hij moe is. En het werd zo een gewoonte dat we het even moeten doorbreken…

22-12-2009 colin geboren

En? Slaapt ie al?

Moeilijk hoor, vooral als je alleen bent.
Weet je zeker dat er niets is? Dus een reden voor het huilen? Tanden, kiezen?

Lilypie Second Birthday tickers

hee

Nou na ruim een uur had hij het opgegeven, maar na een half uur slapen begon het weer van voren af aan. Ik heb hem er uiteindelijk uitgehaald. Hij heeft namelijk allemaal rode puntjes in zijn gezicht, dus misschien zit hem toch iets dwars. Hij heeft er alleen in bed last van dus dat is ook raar dan… Hij heeft ook jeuk aan zijn hoofd en zijn buik. Morgen gaan we naar de huisarts en als er niks aan de hand is beginnen we morgen gewoon weer opnieuw!

22-12-2009 colin geboren

Het klinkt als warmte uitslag. De onze heeft zijn hele romp vol zitten en krabbelt als een gek. Wat aftersun geeft hier verlichting. Misschien bij hem ook wel?

Ik hoor bij Nath wel wanneer het aanstellerij is of dat het echt is…
En als het echt is dan ga ik natuurlijk wel naar hem toe, maar als het aanstellen is dan laat ik em gewoon, want hij moet toch echt weten dat hij op bed moet om een bepaalde tijd, en dan is het ook klaar…
Bij ons heeft het echt maar een paar dagen geduurd en ik ben altijd met hem en was er zowieso al snel zat van maar goed het heeft wel goed uitgepakt met et doorzetten want hij slaapt als een roosje door, en wanneer ie op bed gaat hoor je hem niet.
Hij roept dan zelf heel hard: weltrusten!!!
Maar goed Nath is inmiddels bijna 2, en als ik het zo begrijp is Colin 1,5 jaar dus daar zit wel wat leeftijdsverschil in…
Maar het is een fase inderdaad…

Maar al naar de ha geweest ivm de rode plekjes?
Misschien heeft ie inderdaad daar ook wel last van, of inderdaad echt omdat het warm is op zijn kamertje?
Kan me goed voorstellen dat het je frustreerd maar een kind moet wel zijn ritme weten… Hoop dat ie snel zonder problemen naar bed gaat!

hallo

Vandaag naar de ha geweest en er is niks met Colin aan de hand. Waarschijnlijk zijn de plekjes van de warmte. Vandaag dus vol goede moed Colin in bed gelegd, maar mijn vriend vond hem veel te overstuur dus die heeft hem na een half uur eruit gehaald en nu zit hij dus nog beneden te spelen. Ik heb hem weer eens kindival tabletjes gegeven en als hij aangeeft dat hij moe is leg ik hem weer erin. We hebben het raam nu even ver open gezet zodat het strakjes wat minder warm is daar en dan ben ik benieuwd. Hij is gelukkig wel gewoon heel lief aan het spelen als hij beneden is dus ik heb geen last van hem ofzo…

22-12-2009 colin geboren

Heeft hij een dekbed in zijn bedje of alleen een dekentje?
En heeft hij nog een slaapzak aan?
Want dat kan ook allemaal meewerken dat hij het te warm vind en dus niet wil slapen…
Gelukkig zijn die plekjes niks en komt het waarschijnlijk dus gewoon van de warmte!
Ik hoop voor jullie dat 't snel zonder problemen gaat en dat jullie dan lekker avond voor julliezelf hebben!

hee,

Hij ligt alleen in een zomerslaapzak.
Maar volgens mij heb ik de oplossing gevonden!! Gisteren heb ik zijn kamerdeur opengelaten en het licht op de gang aan en hij was stil. Vandaag ook weer gedaan en hij heeft ook maar weer even gehuild!! Joepie!!!

22-12-2009 colin geboren

Oh goed!!! Dus blijkbaar was dat het!! Heeft hij geen nachtlampje op zijn kamer? Misschien werkt dat ook?
Nou ja het gaat nu goed, dus dat is fijn om te horen!