Huilen bij naar bed gaan en s nachts. Wat te doen?


#1

Hier twee dingen waar ik me niet goed een houding bij weet te geven. Wie weet hebben jullie raad voor mij/ons.
Ik weet dat er al meer topics zijn over huilen ed… en toch… toch typ ik deze. Al is t alleen maar om even de frustratie e.d. eruit te schrijven.

Ons meisje is nu ongeveer 8.5 maand oud. (ja sprongetjestijd, ik weet t, maar dat is nu niet aan de hand denk ik).
We hebben 2 momenten dat ze gaat huilen en ik weet niet goed hoe mee om te gaan. Laten huilen vind ik ook niet een oplossing omdat zij zich compleet overstuur maakt.
's avonds als ze naar bed moet is het soms huilen. In principe brengt mijn man haar s avonds altijd naar bed (en ik 1x per week). Overdag doe ik het. Dit ritme hebben we al vanaf paar maandjes oud. Zou ze aan gewend moeten zijn. Maar de laatste 2 maanden is het regelmatig s avonds op bed (of bij omkleden al) brullen. Soms komt t huilen als ze al kwartier in bed ligt. We hebben bijv al wel nachtlampje gekocht en dat scheelde al wel. We laten haar even huilen maar in bedje krijg je haar niet stil. Even uit bedje troosten en weer terugleggen, is ook weer huilen. Wat wel werkt (maar vast niet goed is), is haar even mee naar beneden nemen, kwartiertje/half uurtje op schoot houden en terug in bed leggen (wat ik dan meestal doe). Voor ons slopend aangezien onze avond zo wel heel kort wordt, en mijn man moe is van dag werken. Voor hem is haar huilen dan ook echt te veel. Laten huilen en om de 5 a 10 minuten kijken heb ik ook wel eens gedaan… maar ze gaat gewoon door en huilt een uur later nog. Compleet overstuur. Wat raden jullie ons aan? Ik laat ze ook niet graag huilen.
Soms denk ik dat ze graag alleen maar door mamma s avonds naar bed gebracht wil worden… maar pappa doet t altijd al, dus dat is ook raar. Ze moet eraan gewend zijn en is juist een papa-dochter moment. (ja we hebben bij naar bed gaan vast ritueel… flesje, pyama aan, tandjes poetsen en in bed verhaaltje lezen).

t andere is dat ze sinds kort s nachts huilt (rond 2 of 4 uur ofzo). Ik vermoed dat ze is gaan dromen. Maar ook dan geld… in bedje is ze niet te troosten. En even laten huilen in bed midden in de nacht vind ik zelf ook niet prettig. Wij willen immers ook slapen! Gisteravond was t toevallig toen wij naar bed gingen/net op bed lagen. Brullen! Uiteindelijk haar maar uit bedje gehaald, tijdje mee rond gelopen. Is ook koud s nachts. Even bij ons in bed, maar is geen optie. We willen haar niet tussen ons in laten slapen. Lukt ook niet want ons bed associeert zij met “spelen” en dus gaan haar handjes in ons gezicht etc.
Weer terug in eigenbedje werd brullen. Uiteindelijk rond 12 maar mee naar beneden genomen en een extra fles gegeven, die ze bijna leegdronk (180 cc). Slapen ging toen wel, maar was nog onrustig. 2 keer roepen voor speen en om 6 uur weer huilen… slopend! Normaal slaapt ze tot 7 a 8 uur.

Is een heel verhaal geworden… maar help… wat raden jullie ons aan??


#2

Heeft ze het niet te koud op haar kamertje? Wat heeft ze aan en om?
En heeft ze al tandjes? Misschien dat die op komst zijn? Kunnen ze flink pijn aan hebben…
Want jij zegt dat ze hysterisch is, dat ze helemaal overstuur is. Het lijkt mij dat ze dan pijn heeft. Probeer eens als ze zo krijst een gekoelde bijtring, ijsspeen of druppeltjes te geven? (Chamodent of Dentinox)

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#3

Hoi Hanna,

dank je voor je reactie. Maar ik denk zelf dat beide niet aan de hand is. Ze heeft 2 ondertandjes gekregen toen ze bijna 7 maanden oud was. Boven is er nu niks aan de hand
Verder heeft ze t niet te koud. Ze slaapt in romper (korte mouw meestal), pyama, slaapzak en dekentje+lakentje erover. Soms doen we s nachts de verwarming voor haar aan boven als t vriest. Verwarming staat dan op 16. Ook krijgt ze als wij naar bed gaan en t kouder wordt in huis een 2e dekentje. Moet toch echt genoeg zijn.
ik voel haar wel eens in nekje als ze rond 4 uur s nachts wakker wordt. Soms best ‘kil’ en niet zo warm als overdag… maar slaapzak (prenatal) en 2 dekentjes…kom meer kan ik haar niet geven. Te warm mag ook niet! Ben daar soms dan wel weer bang voor…
Dus ik denk niet dat t pijn of kou is… lastig! Overdag huilt ze nl niet als ze naar bed moet ofzo.


#4

Wij hebben Sylvie precies zo liggen, dus zou niet te koud moeten zijn. Wij hebben elke nacht de cv op 16 graden.
Maar als ze toch wel koud voelt in haar nekje, dan zou je toch wel denken dat ze het koud heeft… Wat raar he…
Maar als ze dan zo hysterisch huilt weet je wel zeker dat ze het niet doet puur en alleen om de aandacht? Het is wel ‘echt’ huilen?
Geef je haar sinds kort misschien ander eten voor het slapen gaan? Dat ze daar krampjes van heeft?
Wat doet ze nog meer als ze huilt? Trekt ze zich ook stijf? Of grijpt ze ergens naar?
Is ze ook echt direct stil zodra jullie haar pakken of huilt ze dan nog even door?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#5

Ik herken het wel en hier was het een fase waarin het even doorbijten was en die ineens ook weer overging. Wij lieten hem op een gegeven moment steeds een minuut of tien huilen en dan gingen we er weer even heen om te troosten. Rustig zeggen dat hij weer moest gaan slapen, even bij ons op de arm op z’n kamer en dan weer terugleggen. Dan ging 'ie ook vaak weer huilen, maar ja…

Op een gegeven moment waren we er zo flauw van dat we hem een keer hebben laten huilen zonder er weer naartoe te gaan, alleen 1x toen het begon. Hij huilde toen ruim 45 minuten, maar was toen stil en daarna was het over.

Als je alles al hebt uitgesloten (niet te koud, geen tandjes, niet te donker in de kamer, geen vieze luier, etc.) dan moet je op een gegeven moment iets. Het is moeilijk, maar een andere optie is er dan ook niet. Sterkte, het gaat weer over!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#6

Wij hebben hier ongeveer hetzelfde, denk toch dat het ook de sprong is…
Die kan wel tot 40 weken duren geloof ik!
Als ik het zo lees denk ik niet dat ze het koud heeft.
Tandjes hoef je overigens nog niet in het zicht te hebben wil je kindje er last van hebben, hoe ziet haar ontlasting eruit?
Millay hier is ook 8,5 maand en heeft last van de sprong én tandjes (ook nog niks in zicht) dus hier ook 'snachts regelmatig rond een uur of 3 wakker, 'savonds niet willen slapen, ik pas me maar een beetje aan, hier nemen wij haar ook maar mee naar beneden als ze niet wil slapen tussen het avondeten en de laatste fles in, als ik haar in bed laat liggen dan houd deze kleine meid dat ook langer dan een uur vol!
Na de laatste fles van 20.00 uur brengt ook papa haar hier naar bed en dat laten we lekker zo.
Wel laat ik haar nu 'snachts liggen, kan wel weer een uur duren voordat ze slaapt, maar dan is dan maar zo, ze hebben het snel door als je ze eruit gaat halen…
Ik gaf Millay voorheen als ze 'snachts ineens weer wakker werd een klein beetje melk uit de fles omdat ze anders niet stil te krijgen was maar dat was ik op een gegeven moment zó zat dat ik daar mee ben opgehouden.
Als ik het écht niet vertrouw kijk ik hooguit even om het hoekje.
Zou ook eens proberen of het minder wordt als je Dentinox of Chamodent geeft, wie weet wordt het gelijk al wel beter dan!
Succes!

Gewijzigd door - mamapeet op 04 Feb 2011 12:54:21


#7

Hoi Hoi,

Hier zit ik met hetzelfde probleem, Ons Mandy is nu 11 maanden, maar slapen is een drama.
Het huilen begint al als ze in bed gelegd wordt (zodra ze het matrasje raakt). Dan valt ze na een paar minuten in slaap, duurt een uurtje en dan is het weer huilen (gillen kan ik wel zeggen). Mandy heeft zichzelf nooit in slaap kunnen huilen, die gaat maar door en door en raakt over haar toeren. (Het langste wat we vol hebben gehouden is 1.5 uur laten huilen, dat gaat door merk en been!!!).
Ook wij halen haar er dan even uit en proberen het daarna opnieuw. Als ze dan uiteindelijk slaapt wordt ze 's nachts (2 , 3 , of 4 uur) weer wakker en begint het weer van voor af aan.

Je zou denken dat ons meisje hartstikke moe moet zijn, maar overdag is het nooit geen slaperd geweest. 1 a 2 uurtjes als ik heel veel geluk heb…

Het heeft een tijdje geholpen om HEEL vaak haar kamer op te lopen, haar weer neer te leggen, dekentje erover en zonder iets te zeggen aanlopen. Dan ging ze uiteindelijk slapen. Dit hoefde daarna ook steeds minder.

Maar nu zijn we weer terug bij af. Het zijn geen tandjes, ze heeft het niet koud 's nachts (18 graden hier) en ik kan geen pijn klachten ontdekken.

Dus ook ik ben blij met tips en adviezen…


#8

tja… blijft lastig! En moeilijk…
misschien inderdaad s avonds / s nachts toch nachtmerrie nu ofzo. Vandaag was ze duidelijk meer moe, maar verder gewoon vrolijk en lief gaan slapen.
s avonds bij naar bed gaan (rond 20 uur) is t echt huilen. Niet ‘nep’. Maar of ze bewust drama maakt om naar beneden te mogen? Ik weet t niet… Als ik haar uit bed haal snikt ze nog na, huilt ze nog even voor ze rustig wordt. En daarna bij terugleggen ist weer huilen.
s avonds… geen idee waarom, de nacht is misschien toch de sprong.
Ik herken wel wat Saninlove schrijft… bij matras raken (of bijna raken) of op schoot al in lighouding brengen is brullen!


#9

Hoi Domino.

Ik weet ook niet wat het is. Ook ik twijfel of het menens is of dat ze echt zo slim is om het zo ‘echt’ te spelen als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien inderdaag een sprong, maar het blijft lastig!!!
Ook ons Mandy is niet meteen stil als ik haar oppak. Vreemd!!!

Hoop dat het bij jullie snel beter gaat (en hier ook)…

Groetjes, Sandra.

ps: mocht je een oplossing vinden dan hoor ik het graag!!!


#10

ik moet zeggen…ZE SLAAPT zonder problemen vanaf 19.30 uur…Ben benieuwd!!!


#11

Sorry dan weet ik verder ook niks meer en denk ik toch dat het een fase is… Even doorbijten dus…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#12

@Saninlove hoe ist gegaan vanacht?? Hier afgelopen nacht heel heel erg goed! ik heb haar zelf op bed gelegd en ze sliep prima. Vannacht maar 1 keer geroepen/gepiept. niks geen huilen. Tot vanmorgen iets over 8. Wij blij! En een vrolijk kind vandaag dus na een goede nacht.


#13

Wij zijn er sinds kort achter gekomen dat we Tessa (10 maanden) steeds net iets te laat op bed deden, met als gevolg brullen. Nu zijn we dat net iets voor en ze gaat heerlijk slapen zonder te huilen.

rot is dat he, dat je niet weet wat er aan de hand is…

[img]http://lb1m.lilypie.com/sgTrp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />


#14

Hoi Hoi,

Sorry voor late reactie.
Hier gaat het redelijk op het moment (afkloppen!!!)
Ik ga er gemideld 2x uit 's nachts. 1x om fiep terug te geven en te troosten (dromen denk ik?) en andere x omdat ze een flesje wil. Ik doe het ervoor…
Hoe gaat het bij jullie?