Huilen bij het naar bed gaan

Hallo,

Djayden,die net 1 is geworden,ontwikkeld ineens iets nieuws.
Als ik hem op bed breng(omdat hij echt moe is want hij wrijft in zijn oogjes en gaapt)is alles goed,maar zodra ik weg ga gaat hij huilen en heel lang!
Hij geeft zich gewoon niet over aan zijn slaap.
Het begon ineens gisteravond,en vanochtend weer!
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet,aan 1 kant vindt ik het zielig dat hij zo huilt maar ik wil er liever niet steeds aan toegeven want dan houdt het huilen natuurlijk niet op.heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?
alles is welkom

gr diana

1 jaar? Toverwoord: negeren!
Combinatie van uitproberen en verlatingsangst.

Ga hem in elk geval niet meer uit bed halen of van zijn kamertje laten komen. Ook niet bij jullie in bed leggen.

Gewoon doorzetten. Kost wat energie want de eerste dagen lijkt dat huilen inderdaad niet op te houden maar op een gegeven moment heeft-ie door dat-ie het niet voor mekaar krijgt om jullie elke keer naar boven te laten komen en dan heeft-ie ook door dat jullie wel uit het zicht zijn maar dat jullie niet helemaal weg zijn omdat hij jullie de volgende ochtend weer ziet.

Echt, geef er niet aan toe, hoe moeilijk dat ook is. Want als je eenmaal toe begint te geven is het eind zoek en is de weg terug alleen maar veel moeilijker.

Sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hallo Diana,

Onze jongste dochter is ook net een jaar geworden en wij hebben hetzelfde probleem. Wij gaan om de tien minuten naar haar toe, zeggen niets maar leggen haar gewoon weer zachtjes neer ( omdat ze gaat staan in bedje ) en gaan dan weer weg. Ja dat is heel moeilijk maar inderdaad wat Sje al eerder schreef, als je je zoontje gaat knuffelen en bij je in bed leggen e.d. dan wordt hij beloont voor het huilen en blijft hij dat doen.

Dus hoe moeilijk ook, gewoon laten huilen en om de vijf a tien minuten terug neerleggen en vooral geen gezellig babbeltje maken met je kleine mop.

Heb wel eens gehoord dat kindjes in deze leeftijd als ze huilen voor het naar bed gaan op deze manier de indrukken verwerken hoe ouder hoe meer indrukken ze op doet. Voor het bedritueel evalueer ik in het kort de dag met haar. Vertel ik allemaal wat we gedaan hebben deze dag. Om haar een beetje te helpen. Klinkt gek maar ik denk dat het werkt.(ik denk wel dat ze meer begrijpen op deze leeftijd dan de meeste mensen denken) Nina huilt ook even voordat ze slaapt. Inderdaad niet te snel oppakken. Ik hoor aan de huil dat het de slaaphuil is. Ik pakte haar eerst ook snel uit bed maar dat werkte toen averechts. Werkte dus voor geen meter,. Daarna besloten om haar maar te laten huilen. De dagen die daar op volgde werd het huilen steeds minder lang. Nu huilt ze maar een minuut of 5 of helemaal niet. Ze weet toch dat het geen zin heeft om te huilen want ze weet dat ik toch niet kom(of het moet al de pijnhuil zijn dan ga ik wel natuurlijk)groetjes chantal

Chantal

Hoi,

Ik denk dat ik weet wat het probleem is,of beter gezegd ik hoop dat dat het is.
Djayden heeft een muziekster op zijn kamertje en die deed ik gisteravond aan,even later begon hij te huilen.(deze projecteerd ook beeldjes op de muur of plafond)Ik heb hem toen wel geknuffeld omdat dit geen dramhuiltje was,vanmorgen huilde hij ook,nu heb ik net die ster weg gezet zodat hij hem niet kan zien en ipv huilen is hij gewoon aan het teuten en lol hebben met zichzelf.
Kan dit dan echt een oorzaak zijn?bijv dat hij het maar eng vindt?

gr diana

He diana!

Is je mannetje alweer een jaar geweest! Thije wordt over een paar weekjes 1… snel gaat dat he!

Misschien begint hij nu echt bewust naar die afbeeldingen te kijken en vindt hij het inderdaad niet zo prettig. Thije begint ook wel eens te jammeren als ik zijn kamertje uitloop. Als hij hoort dat ik gewoon doorloop en de trap afga dan stopt hij (vooralsnog). Naar mijn idee ook gewoon uitproberen. Maar het blijft lastig als ze zo huilen in bed!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hallo allemaal
Mijn naam is Henny en moeder van Tiano.
Ik heb het zelfde probleem sinds een paar dagen.
Eerst de grootste pret totdat we weltrusten zeggen en weggaan,dan is het huilen en gillen.
Ik ben blij met de tips die ik gelezen heb van jullie want na een half uurtje was het stil.
Hij heeft dit s’nachts ook ,dus maar afwachten wat ons te wachten staat.
Hopen dat we snel weer lange nachten krijgen.

gr Henny