Huilen bij alleen zijn/ lopen

Hallo allemaal,

Een paar vraagjes:

Jade kan er nog steeds niet tegen als ik de kamer uit loop. Toen dat nog bij haar leeftijd hoorde hebben ze verteld dat je dat niet moet negeren, want dan zou het erger kunnen worden. Maar helaas het is nog niet voorbij en Jade is nu 15 maanden(ik kan nog niet eens naar de toilet!). Iemand tips…?

Jade loopt al vanaf 11 maanden langs de muren en tafels af. Ze KAN alleen staan, maar ze is dan bang (denk ik) en gaat dan weer door haar hurken naar de grond. Ze staat heel stevig en heeft al een keer een stapje los gezet, maar ze zet niet door… Ik weet dat je het lopen niet kunt forceren, maar wij gaan over ruim 1,5 maand op vakantie en hoop dat ze dan “goed” zelf kan lopen. Iemand tips om het lopen te stimuleren?

Bedankt.

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Jade,

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord, ik zou inderdaad zeggen negeren…
Met het stimuleren van lopen kan ik je wel helpen! Alex heeft zo´n 4 langs de tafel enz. gelopen, maar op de een of andere manier kwam het er niet van dat hij echt alleen ging lopen (terwijl hij verder overal op en af klom!). Het algemene advies dat ik kreeg was om hem nog geen echte schoentjes aan te doen voor dat hij echt goed zelfstandig kon lopen. Dat deed ik dus ook niet. Totdat ik met hem in een schoenwinkel was (voor mezelf) en dacht, pas hem eens schoentjes (van die heel flexibele) en meneer staat op en begint te lopen… volgens de man van de schoenwinkel gebeurd dit regelmatig. Schijnbaar kunnen ze toch al eerder schoentjes aan!

En een loopwagentje werkte ook leuk.

Hoop dat je er iets aan hebt,

groetjes Sylvia

Bij het loopwagentje alleen uitkijken dat ze daar niet te veel op gaan leunen. Mijn neefje bleef met dat ding lopen en als ie er niet bij kon kroop hij er naar toe. Tot mijn schoonmoeder op het idee kwam hem weg te halen (zijn ouders denken daar niet aan) en wat bleek hij kon gewoon lopen alleen dat wagentje was wel makkelijk hoefde hij zich niet zo in te spannen.

Enne ik zelf bleek ook wel te kunnen lopen, maar alles stond zo dicht bij elkaar dat het gemakzucht was dat ik het niet deed. Pas toen mijn moeder verhuisde en ze minder spullen had en ik wel moest ging ik lopen. Toen was ik 19 maanden,.

Groetjes,

Michèle

Coen die heeft ook heel lang langs tafels, muren en bank gelopen totdat wij hem op een gegeven moment tussen ons in lieten staan en hem heel enthousiast aanmoedigden om van papa naar mama te lopen. Eerst ging dat om één stapje, maar na een paar dagen kon hij al drie stapjes -tussen ons in- zetten. Zo hebben we wij hem wat zelfvertrouwen gegeven en binnen ongeveer twee weken durfde hij de bank los te laten en zelf naar de box te lopen!

Groetjes

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Hoi,

Van het huilen als je haar even alleen laat zou ik zeggen waarom moet je erbij blijven waarom is je dat gezegd??? Ze moeten leren dat je er niet altijd even kan zijn. Dat je soms even een paar seconden weg bent en soms een paar minuutjes. En ik heb geleerd dat je ze dat op best vroege leeftijd kan leren.
Ik zou beginnen met kiekeboespelletjes doe het eerst met een knuffel en daarna bij haar zodat jij haar zogenaamd niet meer ziet. Maar maak er geen drama van breng het luchtig zo van waar is jade nou ik zie haar niet meer nou dat is jammmer dan ga ik maar zelf spelen en haal haar dan onder bjv. de doek vandaan. Laat zien dat jij het niet erg vind dat ze even niet te zien was maar dat je wel weer blij bent haar te zien. Betrek het daarna op je zelf. Vestop je even maar blijf praten. En zo verstop je jezelf steeds langer en en verder weg maar blijf praten. Op een geven moment groei je er dan in dat je steeds minder gaat en hoef te praten. Zo leert ze dat je haar nogwel hoort en zij jou.

en het loslopen ja dat gaat ze echt wel in de komende weken doen. ze moet gewoon zichzelf leren te vetrouwen en de een doet daar langer over dan de ander. ook hier kan je het proberen te stimuleren door er een spelletje van te maken een paar keren per dag. en haar te prijzen als ze langer blijft staan dan normaal.

groetjes

lon106

Heb je al eens geprobeerd om tegen haar te praten als je weg loopt, en blijven praten wanneer je bijv op de wc zit?
Misschien de deuren open laten zodat ze kan kijken wat je aan het doen bent.

De meiden hier hebben ook een loopkarretje gehad, zo’n babyrolator zeg maar. Ging best wel goed, ze liepen door de hele kamer met dat ding, hoe zekerder ze werden hoe minder goed ze hem gingen gebruiken. Daarnaast natuurlijk geoefend zonder dat ding zodat ze niet afhankelijk werden van de rolator.

Beadnkt voor de reacties!

Wij hebben idd ook flexibele schoentjes (loopt ook nog op blote voeten) en kreeg via via ook te horen dat een pedotherateute had gezegd dat die wel goed zijn.

Jade gebruikt soms een loopwagentje, maar daar vind ze niet zoveel aan, ze gebruikt liever een stoel oid.
Sandra: goed idee om haar tussen elkaar over en weer te laten lopen, zijn we druk mee bezig!

Betreft het huilen, het maakt eigenlijk niet uit wat wij doen. Kiekeboe spelletjes vind ze super, en ze verstopt zichzelf ook achter de muur om dan tevoorschijn te komen. Als ik naar de toilet ga laat ik altijd de deuren open en blijf tegen haar praten, maar ze is erachter hoe ze de trap op moet klimmen, dus dat is ook geen succes meer… Ik hoop dat het dan maar niet lang meer duurt.

Als ze loopt horen jullie het wel!

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker

Ik liet Tijs (bijna 15 maanden) ook lopen met een loopwagen en hij liep voor het eerst los na de eerste dag van zijn 1e verjaardag! Nu is er geen houden meer aan en wil hij niet anders! Dus kinderwagen, buggy, hij wil er niet meer in! Dat is dan weer erg irritant, dan kan hij een strot op zetten, oeioei…

Ja, dat is dan wel weer een nadeel!!
Al is het wel zo dat Jade nu al niet graag vast zit…

Groetjes

Lilypie Tweede Ticker