Huilen als ik er niet ben

Noa huilt aan een stuk door als ik niet in de buurt ben. De sirene gaat aan en houd dan niet meer op totdat ik terug ben en dat kan uren duren. Ook drinkt ze geen flessen van anderen, ze drinkt dan gewoon helemaal niet. Bij haar vaste gastouder gaat het wel goed, alleen drinkt ze daar haar fles pas vaak 3 uur later met tegenzin op maar daar huilt ze iig niet.
ik hoef dus nooit 's avonds weg te gaan voor dat zij op bed ligt en als ze dan wakker word en ze door heeft dat ik er niet ben dan kan ik weer terug naar huis komen.
Thuis hangt ze ook erg aan mij papa is alleen leuk als ze mij ook nog kan zien.
Als ik de kamer uit ga dan gaat ze gelijk protesteren.
Ik doe al veel kiekeboe spelletjes met haar. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Dit speelt eigenlijk al sinds haar geboorte en zo onderhand word ik er een beetje gek van. Ik hoef haar in het weekend dus ook niet een dagje thuis te laten bij haar vader als ik ff de stad in wil oid.
Iemand tips?

Groetjes Ramona

Wat lastig, ik heb het bij Tim en Daan nooit gehad. Dus niet herkenbaar. Je geeft nog borstvoeding toch? Misschien dat het daar door komt dat ze zich toch meer aan jou is gaan hechten dan aan papa. Tja, ik zou zeggen gewoon een dagje weggaan of een avondje. Het mag toch niet zo zijn dat je nooit weg kan alleen maar omdat Noa gaat huilen. Ze zal er toch aan moeten wennen dat jij niet altijd thuis bent.

Groetjes,
Sandra

Ja ik denk inderdaad hetzelfde wat Sandra zegt. Niet aan toegeven, maar gewoon lekker je gang gaan. Zo leert ze het denk ik het snelst.
Ik zat eerst te denken aan de eenkennigheidsfase maar toen las ik dat het al vanaf de geboorte speelt. Zo lang duurt die fase niet…
Misschien inderdaad wat Sandra zegt, door de borstvoeding…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Voor eenkennigheid vind ik het ook lang duren idd. Dat ze huilt vind ik nog niet het grootste probleem maar ze laat dus ook haar voeding staan als ik niet thuis ben. Vandaag bij de oppas dronk ze tussen de middag nog geen 50cc en dan nog met veel moeite. brood en fruit eet ze daar gelukkig wel.
Volgende week zaterdag moet ik balansen op het werk en kan ik daardoor en de middagvoeding niet zelf geven en de avondvoeding ook niet. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen maar ik vrees dat Marco belt dat het niet gaat thuis en ik dus eerder naar huis kan.
Samen een avondje weg zit er al helemaal niet in want niemand wil 's avonds op haar passen omdat ze zo huilt.
Misschien dat het scheelt als ze straks met 9 maanden geen voeding meer krijgt voor het slapen gaan.

Groetjes Ramona

Kan het zijn dat ze problemen heeft met de fles die ze krijgt? Zoals ik het begrijp geef je borstvoeding en gaat dat goed. Ik weet niet of je al geprobeerd hebt om haar zelf de fles te geven om te kijken hoe ze daarop reageert, maar misschien is dat nog een optie.

Groetjes Natasja

@Kringeldingetje, Heb ik geprobeerd maar dat weigert ze dus ook. Andere flessen pakt ze ook niet. Ze heeft voorheen gewoon flessen gedronken(wel een beetje met tegenzin) en nu dus niet meer. Denk dat ik maar eens ga proberen of marco haar haar voeding uit de oefenbeker kan geven, of dat ze dat wel pikt.

Groetjes ramona

Ik weet niet welke speen je er op hebt maar zou het nog kunnen dat het haar te langzaam gaat? En is een tuitbeker niks? Of is dat nog een beetje te vroeg?

Heb al nr 3 . Andere flessen spenen halen niets uit en hoewel ze heeft laten zien dat ze uit een tuitbeker kan drinken weigert ze dat ook. De oefenbeker gaat wel goed, morgen maar eens vragen of de oppas die wil proberen als ze haar voeding weer niet wil. overigens drinkt ze dus bij de oppas wel sap uit een fles en doet ze dat thuis dus ook niet. Hoezo eigen willetje.
Ik heb voor as zaterdag wel gevraagd of ik de eerste kan zijn die naar huis mag(niet iedereen is tot het eind nodig) maar ik ga dus niet eerder naar huis dan dat qua werk kan. Kan ik niet maken tegenover mijn werk en ze zal er toch aan moeten wennen dat ik niet altijd ben, En zondags ga ik haar ook gewoon naar de oppas brengen bij de kerk. Misschien dat ze het na een paar weken wel gaat pikken. Ik hoop het wel.

Groetjes Ramona

En hoe is het gister gegaan?

Op zich ging het goed. Ze lag al op bed toen ik om 12.30 weg moest. "s middags was ze gewoon vrolijk en heeft ze ook goed gegeten, alleen de fles wilde ze niet hebben voordat ze naar bed ging. Maar zonder fles sliep ze binnen 5 minuten en ze kwam vanochtend pas om 8 uur. Heb er nog even over getwijfeld of ik haar gisteravond alsnog wakker zou maken voor haar voeding maar ik neem aan dat als ze echt honger heeft ze vanzelf wel komt, en ik wil haar er ook weer niet aan wennen dat als ze de fles laat staan dat ze dan later alsnog de borst krijgt.
Vanochtend heb ik haar ook gewoon naar de oppas bij de kerk gebracht. Had nu de wipper meegenomen en dat vond ze leuker als de box(als ze uit haar hum is zit ze graag in de wipper) ze was iig het eerste half uur stil maar heeft daarna wel flink gehuild. Ze hadden haar daar alvast haar boterhammetje gegeven en toen werd ze wel weer wat rustiger. Volgende week breng ik haar gewoon weer. Ze zal er toch aan moeten wennen. En ik denk dat ik er ook wat meer op moet letten dat Marco ook wat meer voor Noa zorgt. nu is het bv 's avonds standaard dat Marco Rens naar bed brengt en ik Noa. Erg makkelijk ivm de bv maar niet echt handig om het altijd zo te doen natuurlijk.

Groetjes Ramona

Wat fijn dat het beter gaat.

Nu idd volhouden en haar aan andere laten wennen.

Groetjes,
Sandra

Sylvie had met deze leeftijd 's avonds allang geen fles meer dus misschien dat ze nu inderdaad zonder kan?
Het blijft lastig maar ik vind dat je het goed aanpakt. Ga zo door, jij bent de baas