Huilen als andere kindjes huilen

Dag mede-moeders!

Ik heb een vraagje. Mijn dochter Lieve (10,5 maand oud) heeft de neiging om, als kindjes in haar buurt gaan huilen, het ook op een huilen te zetten. Ik vind dat op zich geen probleem, en het zal wel weer overgaan, maar de op creche vinden ze het wél een beetje vreemd.

Nu zit ze in een groep met leidsters die m.n. ervaring hebben met wat oudere kindjes (het is een verticale groep, nieuw opgezet), dus misschien is het helemaal niet zo raar voor kindjes van haar leeftijd. Herkennen jullie dit? Ben benieuwd…

liefs,
Tamarah

Hoi Tamarah,

Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en die zet het ook vaak op een huilen als er andere kinderen huilen. Ook als zuslief huilt, huilt zij mee…
Vind het dus helemaal niet zo raar!

Groet Vanessa

Joey is ook een echte mee-huiler Altijd al geweest ook. Ook mijn neefje en nichtje doen het, volgens mij is het heel normaal!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Als je met een paar vriendinnen een ontroerende film zit te kijken en er begint 1 vriendin te huilen, dan doe je zelf toch ook mee terwijl je je tot dat moment best goed kon houden?

Het zit ingebouwd in de mens denk ik om emoties te delen.

Zo vreemd is het niet dat kindjes gaan huilen als andere kindjes huilen, dus de leidsters op de crèche zijn pas vreemd dat ze dit gedrag niet herkennen.

Groetekes, Sje

Yep ik vind t eigenlijk ook wel positief. Empathisch ofzo. Maar misschien duidt het ook wel op een gevoelig karakter. Ik weet het ook niet.

Maar vandaag was ik bij een vriendinnetje met een baby en toen die ging huilen huilde Lieve eerst niet., en later toen ze wat moeier was weer wel. Misschien wordt het erger als ze moe is? Ik huil iig ook altijd sneller als ik moe ben

Is hartstikke normaal voor die leeftijd hoor.
Liep een tijdje stage op een crèche…als er 1 jankt jankt de hele zaal hoor!

Niet zo schreeuwen SugarS!

Groetekes, Sje

Het verbaasd me echt dat ze hier zo moeilijk over doen op de creche. Je hoort heel vaak dat kindjes mee gaan huilen als iemand anders huilt. Tim heeft hier geen last van, maar soms trekt hij wel een pruillipje en lijkt het alsof hij wil gaan huilen als hij andere kindjes ziet huilen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker