Huildag?

Help!!

Ik heb eenvraag, mijn lieve schat huilt de hele dag al, niets helpt.
Het is erg zielig, maar ik heb haar boven in bed gelegd en laten huilen, ze is toen in slaap gevallen.
Ze heeft dit nog nooit eerder gehad.
Ze is nu 4,5 maand, hoord dit erbij?
Heeft een van jullie dit wel eens gehad?

Groet Dieuwke

meschien krijgt ze tandjes of word ze ziek
delano heegt gisteren zo een dag gehad ,niks aan te doen ,knuffelene werkte hiier ook plots niet meer,was helemaal uit zijn doen,
maar hier zijn het eindelijk de tandjes die door komen

hallo, dank je voor de tip, ik heb ook gelezen op internet, dat het ook de groei van de hersenen kan zijn, dan zijn ze ook van slag, dat gebeurt ongeveer elke maand, maar de ene keer beleven ze het intensiever dan de andere keer.
ze kan inderdaad ook tandjes krijgen, want, ze kwijlt ontzettend veel, maar dat is erg vroeg, maar het kan.
vandaag is het helemaal weer weg, ze is ontzettend vrolijk en slaapt goed.

dank je!
groetjes dieuwke

dieuwke buist siersema

Hoi,

Anne die kwijlt ook al.
Ze is 3 mnd en denk dat ze vroeg tandjes krijgt.
Zit ook vaak met haar handje in de mond.
Is niet huilerig.
Fijn voor jullie dat het zo maar een dag was.
Speen werkt ook niet?
Anne huilt echt zelden.
Als ze smorgens wakker wordt wacht ze gewoon tot er een komt
om haar de fles te geven.
Brabbelt wat in bed of sabbelt op haar duim.
Ze huilde alleen in het begin. Niet zo lang hoor, maar we kwamen
er achter dat ze gewoon aan meer voeding toe was.
Op het cb zeiden ze toen gewoon op gevoel geven.
Verder veel (schater)lachen!
Pret in bed!!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 jaar en Anne 13 week

Hallo Dieuwke,

Cloé is ongeveer dezelfde leeftijd als jullie schat. Het is normaal dat ze soms helemaal uit hun doen zijn. Dan helpt inderdaad niets buiten ze gewoon laten uithuilen. Als ons meisje een huildag heeft kan ze soms 2 uur doorgaan… Effe bijten op de tanden… Maar je vooral geen zorgen maken. Als je echt zeker wil zijn als je schat uit haar doen is, even de temperatuur checken. Is die normaal, dan is het gewoon een tandenbijtendagje voor mama en papa. Er zijn heel veel redenen voor waarom ze zo huilen, dus het is een beetje giswerk.

Tandjes zou vroeg zijn, maar het kan. Bij Cloé zie je ze al allemaal goed zitten vanboven. Daar heeft ze toen ze 3 maanden was erg last van gehad. Maar nu zitten ze daar goed blijkbaar en komen voorlopig niet verder door. Ook hier veel kwijlen, t-shirt is steeds goed nat! Haar handje verdwijnt steevast in de mond samen met alles wat er nog bij kan (speen, knuffel, rammelaar…) Ze heeft ook een bubbeltje op haar tandvlees van een tandje, maar dat zit er al een kleine maand en heeft nog geen zin om te komen piepen…

Als het effectief tandjes zijn helpt een gel voor op het tandvlees wel even. Gewoon op de speen smeren na de fles.

Groetjes,

Tamara

hoi Dieuwke,

Ons Lieke is ook 4,5 maand en is al 2 dagen van slag.
duimt veel steekt alles in de mond en kwijlt veel. iedere dag een andere trui op dit moment. maar denk niet dat ze tandjes krijgt want zie nog geen bobbel ofzo.
Ze is erg hangerig, wil niet alleen spelen en moet steeds bezig gehouden worden. Dit kennen we niet van haar. slapen gaat wel goed maar dat doet ze altijd goed. Eten gaat ook goed. en als ze slaapt huilt ze niet.
Ze heeft geen koorts dus denk dat ze gewoon niet lekker in haar vel zit.
Als moeder maakt het je wel onzeker want je wil niet dat ze ziek is of wordt.
Lijkt er ook niet op, maar het blijft gissen ,en zeker bij de eerste voel je je dan wat onzeker.

fijn dat het bij jullie weer over is.

groetjes gytha

Hallo Gytha,

Het lijkt wel of Lieke en Cloé een pakt hebben gesloten vandaag. Cloé was ook heel erg hangerig de hele dag. Ik kon niks gedaan krijgen. Altijd pakken, troosten en knuffelen. Zelfs eten ging niet goed. Ze heeft al haar flesjes in 2 keer gedronken en dan nog niet helemaal leeg. Nu slaapt ze, maar ik ga haar binnen een uurtje moeten wekken voor haar laatste flesje. Mijn zus haar zoontje is 5 weken ouder en heeft dit blijkbaar ook gehad rond 4,5 maand. Het zouden groeidaagjes zijn… Ik hoop voor jou dat je lieve schat morgen weer normaal “functioneerd”
En anders nemen we het er maar bij… Als Cloé maar even lacht en schaterd is mijn hele dag alweer goed!

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

vannavond ging het weer iets beter.
Lieke at wel alle flesjes leeg en groente en fruit. Dus dat ging goed maar ze kon steeds om het niks huilen. typisch he misschien voelen onze kleintjes elkaar wel aan hahahah Gisteren had ze ook slecht gegeten dus dat ging vandaag al beter.
eerst lacht ze en begon kei hard te huilen wel zielig maar ja zullen haar ontwikkelingen wel zijn. en als haar speelgoed viel dan moest ik het steeds aangeven terwijl ze het normaal allemaal zelf pakt, als ik het dan aan gaf was het goed. ach zo blijven we bezig he hahaha. Maar gelukkig zijn wij niet de enige!!!
Fijn zo’n forum toch?
Slapen gaat gelukkig wel goed!

Nou hopelijk is het bij jullie morgen ook weer wat rustig.

groetjes gytha

Ha Diewke,

Jouw naam kom ik nooit meer tegen op het forum dus alles zal
wel goed gaan denk ik.
Zijn de huildag (en) weer over of heeft de kleine er nog steeds
last van?
Laat je nog eens wat horen1

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 jaar en Anne 15 week

Hoi,

Indaerdaad lang geleden, sorry.
Bedankt voor alle reacties, als je die leest, weet je dat je niet de enige bent die weleens onzeker is.

Zippora heeft geen huildagen meer gehad, ze huilt alleen nog als ze moe is en dan leg ik haar lekker op bed.

Zippora heeft vanaf de geboorte niet echt een voorkeur voor speen of duim, ze sabbelt veel op vingertjes, en heeft ook wel vaak behoefte aan speentje.
Het speentje kan ze niet goed in haar mond houden.
Ik leg hem altijd klem met knuffels en dit gaat zo al 6 maand goed, en nu zie ik dat ze af en toe hem in haar mond heeft, als ze dan naar me lacht valt hij er weer uit, maar volgens mij zuigt ze niet hard genoeg ofzo?

Dieuwke moeder van Zippora

een goede raad je moeten gewoon kijken wat ze meer kunnen na zo een sprongetje bij Quentin was het onlangs zo’n vier dagen achter elkaar amaai wat lastig voor ons maar daarachter kon hij meer lachen veel meer met vingers bewegen andere geluidjes maken ongelooflijk groetjes aan iedereen,
de tijd gaat toch snel volgende week zondag is Quentin al 5maand