Huilbaby

Hallo, ik ben Els en mama van een dochtertje, Anna.
Anna is een weekje later gekomen en de bevalling werd ingeleid. Ze woog 3,5kg en was 53 cm groot. Ze werd onmiddelijk na de geboorte blauw zien, door vocht op haar longen en werd in coveuse gebracht. Daar heeft ze ook nog enkele dagen ter observatie gebleven omdat ze niet wou eten. Toen we thuis kwamen heeft ze 2 maanden dag en nacht gehuild. Ze was steeds heel onrustig. Ook stak ze veel haar tong uit, bijna constant. Ze heeft ook een voorkeurskant. Nu is ze 4,5 maand en we hebben haar net laten onderzoeken in het ziekenhuis. Resultaat: Gezond!
Anna slaapt 's nachts ondertussen wel goed. Soms tutje gaan geven en slaapt dan verder. Maar overdag zijn het vaak rampen. Nog steeds heel onrustig en ook vaak huilen. Ook tijdens het pap drinken heeft ze problemen. Ze wil niet drinken - dan beetje- dan wenen- tut geven- terug drinken- wenen- rondstappen, gaan zitten kan niet, als ze uiteindelijk vertrokken is schrokt ze de pap hevig naar binnen alsof ze geen eten krijgt. Ik snap er niets van! De groentenpap is meestal een minder groot probleem maar veloopt soms ook wel stroef.
Herkent iemand mijn verhaal of heeft er iemand tips want ik weet het echt niet meer. Moet ze er uitgroeien of is er een oplossing? Reageer aub, indien het herkenbaar is… Alvast bedankt!

hoi els,

erg vervelend voor je !! ik weet wel een beetje hoe je je voelt…gina is nu bijna 6 maanden en was ook heel onrustige baby ik zag aan haar dat ze niet echt lekker in haar vel zat en is ook 2x opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze niet meer wou eten!! dit is echt een nachtmerrie voor moeders!!
ik heb al vanaf het begin het gevoel gehad dat het iets met de voeding heeft te maken maar op het ziekenhuis zieden ze dat ik niet voor dokter moest gaan spelen en het aan de artsen moest overlaten wat de oorzaak nou was…daar kwam uit dat ze tracheamalacie heeft ( een zwakke luchtpijp ) toen was ze 10dagen,
ik heb 4,5maanden gesukkeld met de fles voeding en met vaste voedsel moest ik al helemaal niet mee aankomen!! een paar weken geleden was ze er weer klaar mee en stop ze helemaal met eten… naar 2 dagen aanzien ben ik weer naar ziekenhuis gegaan en ze zeiden dat het bij gina hoorden en dat ik maar even moest aankijken hoe het verder ging en heb ORS gekregen voordat ze niet uitdroogt… ik was er zo klaar mee dat ik zelf heb besloten op de gaan wisselen met de voeding ik gebruik nu friso in plaats van nutrilon… en meteen zag ik verschil!! ben nu 2weken verder en heb helemaal een ander kind ze is nu heel rustig lacht en eet heel goed …
dus toen ik jou verhaal was aan lezen wist ik hoe je je moest voelen!! heb je zelf geen gevoel wat het kan zijn dat ze zo onrustig is?? misschien heeft het ook te maken met haar voeding…

groetjes Sylvia

Gewijzigd door - s_vita op 06 May 2012 09:31:13

Komen er allergieën in de familie voor?
Je zou eens kunnen kijken hoe ze reageert op hypo allergene voeding.

Onze tweede heeft de eerste 7 weken niks anders gedaan dan huilen.
Met 4 weken werd hij opgenomen vanwege het RS virus. Daarna zijn we een paar keer met hem naar een manueel therapeut geweest en met 7 weken zijn we over gegaan op andere voeding, in ons geval Forte voor hongerige baby’s en het was gewoon over! We hebben zo’n relaxed kind gekregen!

Hopelijk kom je er snel achter wat het probleem is.
succes!