Huil uren?

Hallo.
Ik zit even met een vraag, en zou graag willen weten of je hier iets in herkent en wat je er tegen zou kunnen doen.

Ruben 12 weken.
Na de middag fles en een half uur tot een uurtje spelen leg ik Ruben altijd precies zoals anders op bed.
Maar zodra ik naar beneden loop begint hij te huilen met tussenpossen en dit kan soms wel 1,5 tot 2,5 uur duren.
En het is altijd rond dezelfde tijd en fles.

Hij heeft zijn eten gehad, gespeeld, aandacht gehad, geboert.
Zou dit het jengel uurtje kunnen zijn, want als je hem oppakt en een half uur met hem rond loopt valt hij nog niet in slaap(maar is wel stil) en zodra je stopt met lopen begint hij weer te jengelen.
Wie herkent dit?

Groetjes Marianne.

Dat is dan denk ik zijn huil uurtje. Hier is dat bij beide voor het avond eten.

Hoi Marianne,

Denk ook dat je met een huiluurtje te maken hebt. Onze jongste had het tot voor kort altijd rond het avondeten. Wij zaten tegenwoordig altijd te eten met een huilende baby in de box, dus dan legden we haar lekker rustig in haar bedje, en dan viel ze na een poosje in slaap. Voor haar rustig maar voor ons ook.

Maak je geen zorgen om zo’n huiluurtje want baby’s hebben het nodig om prikkels weg te huilen. Wij raken overtollige prikkels kwijt door bijvoorbeeld een uurtje te tennissen of wat dan ook en baby’s kunnen weinig anders doen dan huilen. Dus als je je kindje lekker een uurtje laat uithuilen, voel je dan vooral niet schuldig.

Als je alles gecheckt hebt: luier, honger, koud/warm, koorts, tandjes, dan kun je weinig anders doen dan je kindje lekker laten liggen tijdens het huiluurtje.

Je kunt overigens aan de stand van de handjes (ontspannen, vuistjes, etc.) zien of je baby prikkels weghuilt of dat er echt iets aan de hand is (pijn ofzo). Ik heb destijds zo’n overzicht gekregen bij de babymassage. Mogelijk is dat overzicht op internet of in zwangerschaps-/babyboeken ook te vinden. Ik heb daar in elk geval veel aan gehad als ik niet wist waarom mijn kindjes huilden.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Hoi,

JA, hier ook gehad, bij beide kinderen. Inderdaad zo rond de tijd van het avondeten. Ik heb wat kilometers afgelegd met ze, rondjes rijden in de kinderwagen door de woonkamer. Gaat ook weer vanzelf over, lekkere dooddoener…

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)