Huh!

Dit is dus het nieuwe stopwoord van Eef! Ze heeft dit duidelijk van het KDV, want wij zeggen zit nooit thuis! Als ze iets niet hoort, zegt ze: ‘Huh?’ Heel irritant! Ik zeg steeds: ‘Wat zeg je bedoel je!’, maar het dringt niet door. Ik vind het een ontzettende rotgewoonte! Hoe komen we daar van af?

Het is de laatste dagen sowieso drama bij ons. Ze is zo vreselijk aan het puberen. Ze staat soms wel 15x per dag op de gang en vervalt daarna weer in ongewenst gedrag: speelgoed van Max afpakken, dreinen, niet willen eten, gillen als ze haar zin niet krijgt, me uitdagen door met stift op tafel te krassen etc. Elke keer gaat ze naar de gang en dan is ze weer even lief, maar maar voor korte tijd. Hééééél vermoeiend. Ze kan ook lief zijn natuurlijk, maar de laatste dagen/week kan ik haar constant corrigeren en heb ik haar al een paar keer uit een winkel gesleept…Ik word er gek van en vind het zo niet echt gezellig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat vervelend dat ze zo aan het puberen is. Heb helaas geen tips voor je, denk dat je er echt even doorheen moet. En idd consequent op de gang zetten wat je al doet.

Verder zou ik het negeren als ze huh roept, zodat ze doorkrijgt dat jullie er niet meer op reageren en het voor haar ook niet leuk meer is om te roepen.

Groetjes,
Sandra

Dat he hebben wij hier ook. Als morgan antwoord met He dan zeg ik alleen maar: Wat zeg je? En dan herhaald ze wat zeg je mamma. We zijn inmiddels al zo ver dat als ze he zegt en ik zeg ook he dat ze het al zegt wat ik heb er ook zo’n hekel aan. En de rest tja inderdaad consequent blijven wij hebben deze fase ook weer net gehad. Oh enne ik heb de stiften weggehaald hier.

Groetjes,

Michèle

wat dacht je van UHMMMMM… dat is hier favoriet. Ook irri, want hij zegt dit ook bij alles. Alsof hij heel erg lang en goed moet nadenken. Het is gelukkig al wel minder geworden, waarschijnlijk omdat ik het negeer. Hoop ik tenminste…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik snap dat het onbeschoft is, dat ge-huh, maar vind het ook weer niet zó erg. En gewoon lachen bakmama, dat hele rijtje met vragen en dan de hè-tjes van Thijs. Als je het echt niet trekt, dan zou ik het inderdaad ook negeren. Geen reactie willen ze tenslotte niet, dus dan zou het snel genoeg over moeten zijn.

@Woezel, dat UHM zegt Erik ook vaak. Met zo’n wijsneuzerig koppie erbij, alsof hij het even goed wil overdenken als ik iets vraag. Zo van: “Wil ik dit wel of niet?” Vind dat juist heel schattig. Grappig dat de één iets irri vindt en de ander helemaal niet.

Groetjes,
M

@mriek, in het begin vond ik het ook heel schattig, maar na weken het hele dagen het aangehoord te hebben, vind ik het wat minderf schattig worden hahahahahahaha maar goed, je doet er niks aan, en je hebt wel gelijk, het ziet er heel erg wijs uit!!!

liefs woezel

Hier hebben we ook die periode gehad van HUH? Heel irri… Wij hebben het ook genegeert en het is over! Idd gezegd dat mama niet luistert naar HUH? en dat had ze heel snel door!

Wat dat puberen betreft… Daar hebben we WEL last van… vreselijk! Hier staat madame ook vaak een paar x per dag op de gang. Dacht dat het even beter ging, maar helaas… Gillen en huilen als ze d’r zin niet krijgt enzo. We moeten nu even consequent blijven! Sterkte!!

Groetjes , Aline

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier ook sinds een week dat HUH? In het begin hebben we een paar keer gezegd: naar HUH luisteren we niet, wel als je zegt: wat zeg je mama?
Als hij nu HUH zegt, reageren we niet tot hij zegt: wat zeg je mama/papa? Het is hier al een stuk minder geworden. Ergeren heeft geen zin, want blijkbaar moeten ze allemaal die fase door

En dat puberen…hier nog nooit zo heftig meegemaakt Er zijn veel goede momenten maar het lijkt wel alsof hij opeens weer een paar stappen terug heeft gedaan! Dingen weer omgooien (echt per ongeluk), kleien met zijn eten, steeds weer gedragen willen worden, bang zijn in onbekende situaties, bepaalde dvd’s opeens eng vinden, bepaalde dingen niet vragen en vooral denken dat hij alles mag wat wij ook mogen. Maar daarentegen ontwikkelt hij zich ook weer erg goed op dit moment dus het zal wel weer een grote stap naar zelfstandigheid zijn . Zo kan hij zich sinds een paar dagen zo goed als zelf aankleden terwijl hij er voor die tijd totaal niet in geïnteresseerd was. Hij wil ook gewoon graag veel dingen zelf doen en het is aan ons om hem daar in te begeleiden zodat hij over een poosje zelfstandig het krukje naar de keuken kan schuiven en zijn handen kan wassen. Wat ik wel erg moeilijk vind op dit moment is dat hij niet alleen wil zijn. Het maakt niet uit wie er bij hem is, als er maar iemand bij hem is. Dat houdt dus in dat hij niet meer alleen buiten in de tuin wil spelen, maar ga ik de hond uitlaten dan is hij er als de kippen bij en heeft binnen no time zijn jas en zijn schoenen aan

quote:
@mriek, in het begin vond ik het ook heel schattig, maar na weken het hele dagen het aangehoord te hebben, vind ik het wat minderf schattig worden hahahahahahaha maar goed, je doet er niks aan, en je hebt wel gelijk, het ziet er heel erg wijs uit!!!!!!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Haha! Je moet overal maar de zonnige kant van proberen te zien

Groetjes,
M

Wat grappig dat veel kindjes ook HUH zeggen! HE zegt Eva nog niet, is ook zo irri ja! Ik denk dat ik het ook maar ga negeren, nadat ik heb gezegd dat mama niet luistert naar HUH! In Brabant zeiden kinderen vroeger weleens als ze iets niet verstonden: WAH? Vreselijk!

Eva is ineens heel goed gaan praten en ze kan goed zelf haar laarzen en jas aan doen. Het wordt al een heel kind. Maar dat gaat inderdaad gepaard met verschrikkelijke buien! Gisteren was ze zo kwaad, dat ze gewoon na zat te hijgen. Ik zei: ‘Ben je aan het na-hijgen?’ Wordt ze wéér kwaad en zegt ze: ‘Ja, ikke méér hijgen!’ Zo van: dat moet ik zelf weten mens!

Blij te lezen dat er meer duivels zijn hier, maar dat wist ik al… Vanmorgen lag ze even bij ons in bed en kwam ze helemaal op me liggen met haar warme lijfje. Ze wil ook altijd ‘neuzen’ als de eskimo’s met mama. Ze is ook heel lief, maar wat gaat er soms toch schuil achter dat blonde lieve kopje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jony zegt het ook, zooo irri.
Ze heeft ook een mani van aanschuiven!! Plaats dat ze netjes zegt wil je ff aanschuiven… (de stoel aan tafel)
Ik negeerde Jony.
Zegt ze weer aanschuiven! Zei ik tegen mijn man van ik hoor het toverwoordje niet, jij wel?
Kijkt ze van de een naar de ander. Zegt ze aanschuiven alsjeblieft…
Ze weten het zo donders goed he!
Doerakken!