Houtkachel

Hoe hebben jullie je kids laten wennen aan een houtkachel die brandt? Ik heb 'm nu overdag niet aan, maar wil dat straks in de winter wel. Eerst aandoen en dan dichtbij komen (en vasthouden) zodat hij de warmte voelt? En dan zeggen dat hij er niet aan mag komen omdat het pijn doet?
Ik heb eigenlijk geen idee!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Precies zoals je zelf al zegt.
Zo’n houtkachel kan trouwens flink heet worden,
dus dan blijven ze sowieso wel uit de buurt denk ik zo.

Oh, en wel goed weten wat je moet doen als er per ongeluk
toch eentje tegenaan zit!

M.

quote:
Precies zoals je zelf al zegt. Zo'n houtkachel kan trouwens flink heet worden, dus dan blijven ze sowieso wel uit de buurt denk ik zo.

Nou daar zou ik niet vanuit gaan, vrienden van ons hun zoontje heeft zich vorig jaar behoorlijk verbrand aan de houtkachel. Persoonlijk zou ik een hekje er omheen doen zodat ze er zeker weten niet bij kunnen.
Vuur trekt nou eenmaal aan zelfs voor volwassenen

Ik zou je kids zeker laten voelen dat zo’n warm is en ze leren dat ze er niet aan mogen komen. Maar ik zou zeker ook een veiligheids hekje er om heen maken. Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Ook al weten de kids dat ze er niet aan mogen zitten kunnen er nog ongelukken gebeuren als ze druk aan het spelen zijn en er even niet aan denken.

Groetjes Ramona

Toevallig vandaag nog met mn ouders over gehad, het kleinkind van hun overburen heeft net zn handje flink verbrand aan een kachel, dat jongetje heeft een fikse brandblaar op de bovenkant van zn hand/vingers.
Mijn ouders hebben twee gaskachels, ook behoorlijk link als ze goed heet zijn, zeker het glas want daar plakt een huidje meteen aan vast…brrr.
Van begin af aan hebben we Jasper aangeleerd dat het verboden is om ook maar in de buurt van de kachels te komen, laat staan ze aan te raken (ook in de zomer bleef het verboden terrein…) en tot dusver houdt ie zich daar keurig aan, maar ja het blijft griezelig…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wij hebben in het hele huis gewone verwarming die natuurlijk ook heet worden, er kan geen rooster omheen. We hebben Luka dus al vanaf jongs af aan geleerd dat heet au is en dat hij er dus niet aan mag komen.

In het vakantiehuisje hadden we een open haard en toen ook gezegd:“Vuur is heet en heet is au!” en hij is er eigenlijk niet bijeengeweest, ook al was hij uit.
Voor de zekerheid zou ik er wel zo’n hekje omheen zetten, voor de zekerheid. Je weet het nooit met kinderen…

Maar wel supergezellig, een open haard in huis! Zou ik ook wel willen…
Wij hebben zo’n nep schouw, waar we van die gel in branden. Is het toch net niet helemaal…

Ik ga er ook niet vanuit dat hij er niet aan zal komen, onze zoon kennende, haha. We hebben wel een hekje op zolder staan, dus die eerst maar eens uitproberen (zonder dat de kachel aan is misschien), maar die is ook van ijzer, dus grote kans dat die ook heet wordt. Wel minder heet dan een kachel, maar toch. Dank jullie wel voor de tips, hier kunnen we zeker wat mee!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers