Hormonen na zwangerschap

Hallo allemaal, wie herkent dit? graag reactie.
Ik heb een zoontje van 5 maand en hij krijgt borstvoeding. Is er iemand die ook nog sterk last heeft van hormonen na zwangerschap?
Ik reageer soms nog erg heftig. Zijn er meer dames die dit kennen en ook na de zwangerschap nog last hebben van hormonen?
Ik hoor het graag.
groetjs, Anita

Anita

hoi,
Ja ik herken dit wel.
Roxanna is nu 6 maanden(geef geen borstvoeding)
Ben nog erg emotioneel, als iemand vertel dat ze zwanger zijn of iemand is bevallen dan begin ik te huilen. Op tv heb je ook van die programmas waar je echt biij gaat huilen, dat heb ik echt nog nooit gehad voor dat ik zwanger was.
Ik weet niet of ik fel reageer op dingen.
Ik benook nog heel erg vergeetachtig.
Weet niet of dit de hormonen zijn.
liefs patricia

Hier kan ik ook wel heftig reageren op dingen, ook emotioneel gaat het op en neer! Soms ook last van ‘de botten’ komt volgens de dokter ook van de hormonen die nog in je lijf gieren. Heb Anna tot 15 weken bv gegeven.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

ze zeggen altijd 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren.
Bij mij heeft het eerlijk gezegd ook zo’n beetje zolang geduurt. Al neemt de freqentie af hoor. Na ± 9 maanden had ik het gevoel mijn eigen lichaam weer hellemaal terug te hebben inclusief figuur.

groetjes

lon106

Dan duurt het ook nog even voordat ik weer op ‘niveau’ ben! Anna is nu 5,5 maand. Mijn figuur heb ik ook nog niet terug, de laatste kilotjes gan lang zo snel niet als de eerste! Moet eigenlijk meer sporten, mar het is nu geen weer om te gaan tennissen. Wil mij ook weer opgeven voor een andere sport, maar ik krijg degene elke keer maar niet aan de lijn!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

quote:
Hallo allemaal, wie herkent dit? graag reactie. Ik heb een zoontje van 5 maand en hij krijgt borstvoeding. Is er iemand die ook nog sterk last heeft van hormonen na zwangerschap? Ik reageer soms nog erg heftig. Zijn er meer dames die dit kennen en ook na de zwangerschap nog last hebben van hormonen? Ik hoor het graag. groetjs, Anita

Anita

hallo Anita,

net zoals jij heb ik een zoontje van 5 maanden oud. ik geef ook nog borstvoeding (ben aan het afbouwen van 5 voedingen naar 3, die plaats maken voor patatjes en fruitpap)) en ik herken me volledig in die emotionele buien.
kort na de bevalling heb ik een tweetal weken last gehad van de ‘blues’. daarna geen huilbuien meer maar wel overgevoelig; vlugger op de tenen getrapt, van het minste uit evenwicht zijn…
een vriendin met 5 kinderen vertelde me dat je hormonen terug op hun normale peil komen wanneer je volledig bent gestopt met borstvoeding.
ik ben van plan nog door te gaan met borstvoeding geven dus de hormonen zullen me nog eventjes parten spelen…

[quote]